Základné informácie
- Automatickým účtovaním tržieb rozumieme zaúčtovanie dennej uzávierky (vzniknutej v module Pokladnica OBERON) do Peňažného denníka. Denná uzávierka vykonaná na Pokladnici OBERON sa automaticky zapíše do evidencie Kniha tržieb. Tržby vzniknuté používaním registračnej pokladnice v režime off-line (keď sa používajú funkcie pre zápis a načítanie PLU) nie je možné automaticky zaúčtovať, keďže nie sú známe predané položky v členení podľa typov platieb (hotovosť, platobná karta a pod.).
- Okrem zaúčtovania tržby systém OBERON umožňuje automaticky zaúčtovať aj úhrady faktúr, ako aj všetky výbery a vklady peňažných prostriedkov v pokladnici. Automatické účtovanie tržieb je dostupné v Knihe tržieb cez tlačidlo Možnosti. Automatické zaúčtovanie danej dennej uzávierky je možné kedykoľvek zrušiť - vtedy sa z Peňažného denníka automaticky odstránia všetky záznamy vzniknuté pri zaúčtovaní.
Nastavenie zaúčtovania
Aby bolo možné tržby automaticky zaúčtovať, musia byť splnené nasledujúce podmienky:
- Každá fyzická registračná pokladnica (počítač s fiškálnym modulom alebo registračnou pokladnicou v režime on-line) by mala zastupovať jednu účtovnú pokladňu. Odvod tržby bude potom účtovaný ako prevod peňažných prostriedkov do hlavnej účtovnej pokladne, prípadne na bankový účet. Priradenie fyzickej pokladnice k účtovnej pokladni je možné v ponuke Servis, Zariadenia - v nastaveniach príslušného fiškálneho modulu, v záložke Účtovanie.
- Keďže tržby sa členia podľa typov platieb (hotovosť, platobné karty a pod.), je potrebné v nastaveniach typov platieb Pokladnice OBERON (ponuka Firma, Predvoľby, Typy platieb) určiť predkontáciu, akou bude daný typ platby zaúčtovaný. V predkontácii sa názov účtovnej pokladne ignoruje - dosadí sa hodnota nastavená pri danom fiškálnom module. Výhodou takéhoto riešenia je to, že pre zaúčtovanie tržby viacerých fiškálnych tlačiarní je možné použiť tú istú predkontáciu.
- Samotné tržby sú účtované do jednotlivých stĺpcov peňažného denníka podľa toho, aké položky sa v daný deň predali. Podľa typu skladovej karty sa určí správny stĺpec peňažného denníka, napr. tovar, výrobky, ostatné (neskladové položky budú považované za služby).
- Pre automatické zaúčtovanie vkladov a výberov je potrebné, aby každý typ vkladu alebo výberu mal nastavenú predkontáciu. To je možné nastaviť v ponuke Firma, Predvoľby, Typy výberov a vkladov v hotovosti. Ak niektorý typ vkladu alebo výberu nebude mať nastavenú predkontáciu, nebude automaticky zaúčtovaný.
Príbuzné témy