Pomocník systému OBERON
Vyúčtovanie reklamácie/servisu

V tejto téme Pomocníka sú popísané spôsoby vyúčtovania reklamácie/servisu. V prípade, že zákazník za reklamáciu/servis neplatí (ide napríklad o záručnú opravu), nie je potrebné vystavovať fiškálny doklad. Vybaviť reklamáciu je možné odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím (tlačový výstup Odovzdávací protokol).

Vyúčtovanie v Pokladnici OBERON

  1. V ponuke Sklad zvoľte položku Pokladnica OBERON.
  2. Otvorí sa pokladnica, v oddiele Základné  stlačte tlačidlo Reklamácie a servis. Pokiaľ sa tam toto tlačidlo nenachádza, v oddiele Systém  stlačte tlačidlo Systém. Otvorí sa formulár, v záložke Nastavenia stlačte tlačidlo Nastaviť. V záložke Vrchný panel stlačte tlačidlo Definovať podľa toho, kam chcete pridať nové tlačidlo. Vyhľadajte tlačidlo Reklamácie a servis a nastavte zobrazovanie na Zobraziť v paneli. Po uložení sa bude tlačidlo Reklamácie a servis zobrazovať v oddiele Základné
  3. Otvorí sa Evidencia reklamácií a servisu.
  4. Vyberte reklamáciu/servis, ktorý chcete vyúčtovať, a stlačte tlačidlo OK.
  5. Položky reklamácie/servisu budú pridané na účet.
  6. Stlačte tlačidlo Tlač dokladu. Vyberte spôsob úhrady a stlačte tlačidlo Tlač.
  7. Vytlačí sa pokladničný doklad.

Vyfakturovanie reklamácie/servisu

  1. V ponuke Fakturácia zvoľte položku Kniha pohľadávok.
  2. Otvorí sa kniha, stlačte tlačidlo Nový.
  3. Zvoľte spôsob vytvorenia novej pohľadávky - Iný spôsob vytvorenia dokladu - Evidencia reklamácií a servisu. Stlačte tlačidlo Ďalej.
  4. Zadajte číslo, prípadne vyberte záznam z Evidencie reklamácií a servisu, z ktorého sa naimportujú údaje do novej pohľadávky. Stlačte tlačidlo Ďalej.
  5. Zadajte, prípadne upravte základné údaje novej pohľadávky.
  6. Zadajte, prípadne vyberte obchodného partnera. Stlačte tlačidlo Dokončiť.
  7. Otvorí sa formulár Pohľadávka s načítanými položkami dokladu. Zvoľte formu úhrady faktúry. V prípade, že faktúra bude platená v hotovosti, je potrebné ju vyúčtovať cez Pokladnicu OBERON. Bližšie informácie nájdete v téme Úhrada faktúry v hotovosti.
  8. Stlačením tlačidla OK sa faktúra uloží. 
Príbuzné témy

EXALOGIC, s. r. o., www.exalogic.sk

9.10.2018