Táto téma Pomocníka obsahuje postupy, ako overiť dôveryhodnosť elektronického podpisu pri importe elektronických dokumentov do systému OBERON. Jednotlivé postupy sa líšia v závislosti od typu (formátu) daného dokumentu.
Overenie podpisu dokumentu vo formáte PDF
- Dôveryhodnosť elektronického podpisu pri importe elektronických dokumentov vo formáte PDF (napr. faktúry) je možné vizuálne overiť priamo v danom dokumente otvorenom v programe Adobe Reader (od verzie 9.1) (pozri Obrázok č. 1).
- V niektorých prípadoch sa môže vyskytnúť problém pri zobrazení informácie o korektnosti elektronického podpisu. Riešením je pridanie certifikátu medzi dôveryhodné certifikáty (pozri Obrázok č. 2).
Obrázok č. 1: Overenie dôveryhodnosti elektronického podpisu na faktúre vo formáte PDF
Obrázok č. 2: Pridanie bezpečnostného certifikátu
Overenie podpisu dokumentu vo formáte XML
- Systém OBERON umožňuje automaticky overiť dôveryhodnosť elektronického podpisu pri importe elektronických dokumentov vo formáte XML (pri tzv. XML komunikácii). Okrem overenia dôveryhodnosti elektronického podpisu a samotného dokumentu (kontrola, či nebol pozmenený) je možné overiť, či daný elektronický dokument naozaj patrí tomu, od koho pochádza - teda danému obchodnému partnerovi. Vtedy je však potrebné priradiť danému obchodnému partnerovi jeho certifikát (verejný klúč) podľa tohto postupu:
- Nainštalujte do počítača certifikát (verejný kľúč) daného obchodného partnera. Bližšie informácie získate v téme Inštalácia verejného kľúča.
- V ponuke Firma, Obchodní partneri vyberte daného obchodného partnera a stlačte tlačidlo Oprava. V záložke Rozšírené otvorte rozbaľovací zoznam, ktorý obsahuje zoznam certifikátov inštalovaných v úložisku systému Windows (Certifikáty - Certifikáty aktuálny používateľ - Ostatní). Vyberte daný certifikát a stlačte tlačidlo OK.
- Následne sa na danom počítači pri importe údajov automaticky overí dôveryhodnosť elektronického podpisu pri každom importovanom elektronickom dokumente vo formáte XML.
Obrázok č. 3 obsahuje súbor vo formáte XML s textovou časťou (element Signature) na jeho konci, ktorá nesie informáciu o elektronickom podpise. Ak používateľ, ktorý nemá priradený certifikát na vytvorenie elektronického podpisu, vytvorí XML dokument (exportuje údaje vo formáte XML), elektronický podpis sa, samozrejme, nevytvorí a dokument nebude obsahovať element Signature.
Obrázok č. 3: Časť XML súboru s informáciou o elektronickom podpise
Príbuzné témy