Formulár Pokladnica OBERON - nastavenia umožňuje vykonať súbor nastavení funkčnosti Pokladnice OBERON. Formulár je dostupný z programu OBERON - Agenda firmy, ponuka Servis, Zariadenia, tlačidlo Pridať alebo Upraviť - stlačte tlačidlo Nastaviť zariadenie a následne v záložke Pokladnica OBERON stlačte tlačidlo Nastaviť pokladnicu...
Po stlačení tlačidla Nastavenie vzhľadu... sa otvorí formulár Nastavenie vzhľadu pokladnice, ktorý umožňuje vykonať súbor nastavení vzhľadu Pokladnice OBERON popísaných v téme Nastavenie vzhľadu Pokladnice OBERON. Formulár je dostupný aj priamo z Pokladnice OBERON (záložka Systém, tlačidlo Systém).
Po stlačení tlačidla Typy platieb... sa otvorí číselník Typy platieb, v ktorom je možné definovať typy platieb v module Pokladnica OBERON. Typy platieb predstavujú rôzne spôsoby zaevidovania pokladničných dokladov (hotovosť, platobná karta, stravné lístky, reprezentačný fond atď.). O tom, akým spôsobom sa doklad zaeviduje, rozhoduje obsluha v momente tlače dokladu (kláves F12 - Tlač dokladu pri predaji na pokladnici). Vtedy sa zobrazí formulár Výber spôsobu úhrady na výber spôsobu platby, ktorým sa doklad zaeviduje. Číselník je dostupný aj z ponuky Firma, Predvoľby.
Maloobchodná pokladnica
Režim, v ktorom je pokladnica určená pre klasické prevádzky maloobchodu, napr. predajňa potravín, obuvi a pod.
Veľkoobchodná pokladnica
V tomto režime je pokladnica určená pre veľkoobchodné prevádzky.
Reštauračná pokladnica
V tomto režime je pokladnica určená pre reštaurácie, bary, zariadenia rýchleho občerstvenia atď.
Štandardný
Dotykový displej
Dotykový displej - Štandardný
Dotykový displej - Fast food
Umožniť používať dotykovú klávesnicu
Umožňuje určiť, či sa má pri dennej uzávierke vynulovať zostatok hotovosti v Pokladnici OBERON. Nastavenie musí byť v súlade s nastavením alebo možnosťami fiškálneho zariadenia, t. j. obidve strany musia pracovať v rovnakom režime.
Ak fiškálne zariadenie pri dennej uzávierke nuluje denné obraty (tržbu), políčko musí byť začiarknuté. V prípade, že denné obraty nenuluje, je potrebné nechať pole nezačiarknuté. Pri fiškálnej tlačiarni eKasa PANDORA je potrebné nechať pole nezačiarknuté (t. j. nenulovať hotovosť v Pokladnici OBERON), pri inom zariadení sa informujte u jeho dodávateľa.
Viac informácií o vykonávaní dennej uzávierky získate v téme Vyhotovovanie uzávierok.
Určuje spôsob znižovania stavu zásob o predané položky (množstvá) na pokladnici. Počet skladových pohybov (príjem a výdaj) podlieha licenčným právam.
Ihneď po zaevidovaní (vytlačení) dokladu
Vytvorí skladové pohyby (zníži stavy zásob) ihneď po vytlačení dokladu. Pri vytvorení skladových pohybov sa aktualizujú množstvá na skladových kartách. Toto nastavenie sa používa vo veľkoobchodných prevádzkach, prípadne v maloobchode.
Ak je nastavený tento typ vytvárania skladových pohybov (po každom predaji sa vytvorí skladový pohyb na každej karte a stav zásob sa aktualizuje), je možné zakázať výdaj tovaru do mínusu, t. j. evidovať záporné stavy. Nastavenie sa nachádza v záložke Akcie (políčko Vždy povoliť výdaj tovaru a evidovať aj záporné stavy je potrebné nechať nezačiarknuté).
Tento spôsob vytvárania skladových pohybov je potrebné mať nastavený, ak sa majú v skladových pohyboch evidovať obchodní partneri vybraní pri predaji.
Sumárne
Po predaji (vytlačení daňového dokladu) sa ihneď neupraví množstvo na skladových kartách, ale až sumárne, napr. po dennej uzávierke. V reštauračnom režime je dostupná len táto možnosť, a to z dôvodu veľkého množstva pohybov - hlavne pri skladových kartách typu receptúra. Napr. pri predaji 50-tich porcií jedla je zbytočne 50-krát odpisovať 2 g korenia - odpíše sa sumárne 100 g korenia.
Skladové pohyby sa vytvárajú sumárne z pokladničných dokladov alebo hotelových účtov po aktivácii Vytvorenia skladových pohybov. To znamená, že pohyb na skladovej karte sa vytvorí vtedy, keď sa položka predá na Pokladnici OBERON alebo pridá na hotelový účet (ak je nastavený modul Hotelová recepcia) a následne sa manuálne alebo automaticky spustí funkcia Vytvorenie skladových pohybov (dostupná v module Pokladnica OBERON, záložka Systém, tlačidlo Uzávierky). Sumárne vytvorenie skladových pohybov je možné vykonať kedykoľvek manuálne, najčastejšie sa však vykonáva automaticky po dennej uzávierke.
Aktivácia sumárneho vytvorenia skladových pohybov môže byť:
Pri sumárnom vytváraní skladových pohybov nie je možné evidovať odberateľa ku každému pohybu (predaju).
Predajné miesto - predajné miesto je pomenovanie miesta, na ktorom sa nachádza jedna alebo viac pokladníc s fiškálnou tlačiarňou.
Sklad - umožní obmedziť sklady z ktorých bude pokladnica predávať. Je možné vybrať jeden sklad, jedno zoskupenie skladov alebo aj všetky sklady.
Skladová karta - kategória - umožní vybrať kategóriu skladových kariet daného skladu, s ktorou bude pokladnica pracovať. Napr. firma má reštauráciu a zároveň ponúka na letnej terase rýchle občerstvenie. Má jeden sklad napr. Kuchyňa, z ktorého idú suroviny do reštaurácie a aj do fastfoodu (môžu používať rozdielne cenové hladiny). Po vytvorení kategórie Fast food bude obsluha na letnej terase vidieť len skladové karty v kategórii Fast food a nebude vidieť skladové karty v reštaurácii.
Predajná cena - cena, ktorá bude použitá pri predaji. Predajnú cenu bude možné pri predaji zmeniť manuálne.
Účtovná pokladňa - priradí pokladnicu k účtovnej pokladni (napr. Hlavná pokladňa, Valutová pokladňa)
Zadávajú sa čísla (hodnoty) pre doklady v hotovosti, pre doklady v iných platidlách ako hotovosť a pre úhradu faktúry, pri prekročení ktorých nebude možné zaevidovať (vytlačiť) daňový doklad. V prípade, že účtovná jednotka chce predávať bez obmedzení, je potrebné zadať nulové hodnoty.
Na pokladnici je možné zaevidovať úhradu výdajky, ktorá môže obsahovať záporné položky. Pri importe položiek do pokladnice program automaticky nastaví pri záporných položkách špeciálny príznak pre systém eKasa Finančnej správy SR. Ak sa pri zaevidovaní úhrady výdajky pri záporných položkách nastaví príznak Vrátenie tovaru, obsluha pokladnice musí zadať číslo pôvodného dokladu pre systém eKasa. Ak nechcete alebo nemôžete zadávať číslo pôvodného pokladničného dokladu, zvoľte Záporná položka-zľava.
Zakázať výber obchodných partnerov zo zoznamu
Umožniť používať pracovné zmeny
Automaticky ukončiť pracovnú zmenu pri dennej uzávierke
Umožniť zadať členenie na doklad
Pamätať naposledy vybrané členenie
Číslo skladovej karty pre vrátenie zálohy
Číslo skenera (NNNN):
Zadáva sa 4-miestne číslo skenera (napr. 0126), ktoré bude dostupné v používateľskom účte v registračnom portáli Správa zálohového systému. Pri snímaní kupónu zo zariadenia na odber zálohovaných obalov sa budú akceptovať len čiarové kódy s týmto číslom skenera.
V prípade viacerých prevádzok je možné zadať čísla viacerých skenerov (oddelené čiarkou a medzerou) - v tom prípade budú akceptované aj kupóny z týchto prevádzok.
Ak sa nezadá žiadne číslo skenera, budú akceptované všetky kupóny (aj od iných dodávateľov).
Viac informácií o formáte čiarového kódu kupónu pre odber zálohovaných jednorazových obalov podľa špecifikácie Správcu zálohového systému získate v téme Práca s čiarovými kódmi.
Pri výbere položky zobrazovať obstarávaciu cenu
Pred vymazaním položky dokladu zobraziť informačné okno
Vždy povoliť výdaj tovaru a evidovať aj záporné stavy
Zobraziť upozornenie na pokles množstva do záporného zostatku
Umožniť rýchlu zmenu sadzby DPH na položke dokladu
S otvoreným účtom môže pracovať len používateľ, ktorý účet vytvoril
Povoliť hlasové notifikácie pri zmene stavov na otvorených účtoch
Zobraziť zónu udalostí
Po dennej uzávierke tlačiť obraty v členení podľa typov platieb
Tlačiť meno obsluhy pokladnice
Tlačiť názov otvoreného účtu
Do názvu položky pripájať číslo skladovej karty
Do názvu položky pripájať kód položky
Pri položke tlačiť informáciu o poskytnutej zľave
Tlačiť čiarový kód položky (bude tlačený len ako text na ďalšom riadku)
Za položku tlačiť doplňujúci popis zo skladovej karty
Tlačiť výrobné a sériové čísla
Tlačiť údaje o ubytovaní hosťa (pri zaevidovaní úhrady hotelového účtu)
Predloha e-mailovej správy
Po vytlačení dokladu automaticky zatvárať informačné okno
Po úspešnom zaevidovaní (vytlačení) dokladu program ponechá zobrazené okno Tlač dokladu, ktoré obsluhu informuje o celkovej sume dokladu, výdavku a prijatých platidlách. Počas zobrazenie okna sa tieto informácie zobrazujú aj na zákazníckom displeji. Okno sa zobrazí na začiatku zaevidovania (tlače) dokladu a zatvorí stlačením tlačidla OK, resp. ENTER.
Po začiarknutí políčka sa informačné okno automaticky zatvorí po vytlačení dokladu, teda sa bude zobrazovať len počas tlače dokladu. Týmto spôsobom je možné zredukovať počet potvrdení pri zaevidovaní dokladu o jedno potvrdenie.
Po vytlačení dokladu automaticky otvoriť grafický prehľad stolov
Pokladnicu otvoriť automaticky po spustení programu
Po spustení programu OBERON - Agenda firmy sa automaticky otvorí Pokladnica OBERON.
Pokladnica OBERON umožňuje automatickú tlač etikiet položiek, ktoré sa nachádzajú na doklade. Formát etikiet sa nastavuje vo formulári Skladová karta, záložka Reg. pokladnice.
Nastavenie tlače etikiet
Nepoužívať tlač etikiet - účtovná jednotka nebude používať tlač etikiet pri predaji na Pokladnici OBERON.
Manuálna tlač etikiet - etikety sa nebudú tlačiť automaticky, ale len na pokyn obsluhy pokladnice (stlačením tlačidla Tlač etikety (Ctrl+Y), resp. Tlač etikiet (Ctrl+Shift+Y)).
Automatická tlač etikety po pridaní položky na účet - tlač sa vykoná ihneď po pridaní položky na otvorený účet (alebo priamy predaj).
Automatická tlač etikiet pred vytlačením dokladu - tlač sa vykoná tesne pred vytlačením daňového dokladu.
Tlačiareň etikiet
EXALOGIC, s.r.o., www.exalogic.sk |
3. 12. 2024 |