Formulár eMenu - nastavenia umožňuje vykonať nastavenia pre režim donášky a eMenu, ako aj pre aplikáciu LUKUL v režime hosť vrátane režimu LUKUL eMenu - donáška. Formulár je dostupný z dvoch miest v programe OBERON - Agenda firmy, a to z ponuky Firma, Predvoľby, Nastavenia eMenu alebo z ponuky Sklad, Pokladnica OBERON - vo vrchnom paneli zvoľte záložku Systém označenú symbolom a v nej tlačidlo Systém. Otvorí sa formulár Pokladnica OBERON - Systém, v ktorom v záložke eMenu stlačte tlačidlo Nastaviť.
V záložke sa vykonávajú vybrané nastavenia pre režimy LUKUL eMenu - bez možnosti objednávania a LUKUL eMenu - hosť v reštaurácii mobilnej aplikácie LUKUL - nielen mobilný čašník.
Jedálny lístok
Pri režimoch LUKUL eMenu určených pre zákazníkov (hostí) v reštauračných prevádzkach odporúčame vytvoriť jednotný lístok pre jedlá a nápoje s názvom napr. LUKUL eMenu a k nemu priradiť jednotlivé skladové karty. Individuálne lístky (jedálny, nápojový, raňajkový...) odporúčame ponechať zvlášť kvôli tlači fyzických lístkov.
Z formulára Jedálny lístok sa do aplikácie LUKUL prenáša aj uvítací text (napr. Vítame Vás), text na začiatku, text na konci, alergény a otváracie hodiny.
Predvolené obslužné
Vyberá sa predvolená hladina obslužného pre aplikáciu LUKUL. Hladinu obslužného je možné manuálne upraviť aj v rozhraní samotnej aplikácie. Maximálna výška obslužného je v aplikácii nastavená na 20 €.
Obslužné - kód položky
V záložke Donáška sa definujú nastavenia všeobecne pre donášku vrátane nastavení pre režim LUKUL eMenu - donáška aplikácie LUKUL, ako aj nastavenia pre objednávky donášky z externých systémov (z webovej služby).
Umožniť pracovať s donáškou
Základné
Jedálny lístok (donáška)
Pre režim LUKUL eMenu - donáška odporúčame vytvoriť samostatný lístok (napr. s názvom LUKUL eMenu - donáška). Individuálne lístky (jedálny, nápojový, raňajkový...) odporúčame ponechať zvlášť kvôli tlači fyzických lístkov.
Z formulára Jedálny lístok sa do aplikácie LUKUL prenáša aj uvítací text (napr. Vítame Vás), text na začiatku, text na konci, alergény a otváracie hodiny.
Otváracie hodiny
Nastavujú sa otváracie hodiny, v ktorých daná prevádzka vykonáva donášku jedál. V aplikácii LUKUL sa zobrazujú v režime LUKUL eMenu - donáška v ponuke Info. Stlačením tlačidla Kalendár je možné vybrať dni, v ktoré majú otváracie hodiny platiť. Ak nie sú vybrané žiadne dni, otváracie hodiny platia pre všetky dni v roku. Nastaviť je možné len jedno rozpätie otváracích hodín platné pre všetky vybrané dni. Vykonané zmeny v kalendári možno uložiť pre aktuálny a nasledujúci kalendárny rok a december predchádzajúceho roka. Informácie o ovládaní kalendára získate v téme Ročný kalendár.
Umožniť prijať objednávku od
Základný čas donášky
Priemerný čas prípravy
Definuje sa priemerný čas prípravy jednej porcie ďalšieho jedla v sekundách. V prípade, že v čase prijatia objednávky na donášku je paralelne objednaných napr. 10 porcií ďalších jedál, k základnému času donášky (predchádzajúce nastavenie) sa pripočíta desaťnásobok zadanej hodnoty.
Na základe kombinácie tohto a predchádzajúceho nastavenia sa taktiež dynamicky skracuje čas na vytvorenie objednávky na donášku. Napr. ak bude základný čas donášky nastavený na 30 minút a priemerná dĺžka prípravy jednej porcie jedla bude nastavená na 60 sekúnd, pri objednávke 10 porcií ďalších jedál sa daný čas skráti o 40 minút.
Doprava - kód položky
Zadáva sa kód položky pre dopravu (odporúča sa evidovať ako skladová karta typu služba). Stlačením tlačidla Cenník dopravy sa otvorí číselník, v ktorom je možné nadefinovať cenník dopravy a lokality, do ktorých bude prevádzka doručovať objednávky na donášku.
V číselníku zadajte: názov položky (napr. Osobný odber, Doprava do 1 km, Doprava od 1 - 3 km a pod., prípadne názvy konkrétnych lokalít, napr. ulíc, mestských častí, obcí atď. - názov bude uvedený na pokladničnom doklade), popis položky (napr. Doprava zdarma pri objednávke nad 20 €), spôsob dopravy (Donáška alebo Osobný odber), cenu a pod.
Minimálna suma objednávky - je možné zadať minimálnu sumu objednávky do danej lokality, pri ktorej sa bude donáška realizovať. Pri nižšej sume objednávku do danej lokality nebude možné vytvoriť.
Doprava zdarma od - je možné zadať sumu dokladu, od ktorej bude doprava pri objednávke na donášku zdarma.
Automaticky (z dôvodu legislatívy) zmeniť sadzbu DPH novej položky
Po začiarknutí políčka sa sadzba DPH položky pridanej do donáškového účtu automaticky zmení na správnu podľa nastavení v ponuke Servis, Nastavenia programu, oddiel Firma, Všeobecné, záložka Základné a platnej legislatívy (rozdielna sadzba DPH pri konzumácii v reštauračnom zariadení a pri donáške).
Tlač
Po prijatí objednávky z externého systému (z webovej služby) možno na bonovacej tlačiarni vytlačiť jej notifikáciu.
Číslo bonovacej tlačiarne
Nastavuje sa číslo bonovacej tlačiarne, na ktorej sa bude tlačiť notifikácia o objednávke donášky z externého systému. Ak bude nastavená nula (0), notifikácia sa nebude tlačiť. Nastavením spôsobu overovania (pozri nižšie) je možné určiť, či sa po prijatí objednávky donášky majú objednané položky (jedlá a nápoje) ihneď vytlačiť na bonovacej tlačiarni v kuchyni, prípadne až po manuálnom potvrdení obsluhou pokladnice.
Program umožňuje nastaviť dvojaký formát tlače objednávky donášky:
Overovanie
Spôsob overovania
Nastavuje sa spôsob overovania mobilných zariadení, z ktorých sa odosielajú objednávky jedál na donášku - po overení sa zariadenia automaticky pridajú medzi dôveryhodné zariadenia (tlačidlo Dôveryhodné zariadenia). Nastavenie slúži ako ochrana proti prípadnému zneužívaniu (odosielaniu spamových objednávok z mobilných zariadení). Vyberá sa z troch možností:
EXALOGIC, s.r.o., www.exalogic.sk |
18. 3. 2025 |