Základné informácie
- Kniha príjemiek je ďalšou dokladovou evidenciou systému OBERON. Umožňuje pracovať s dokladmi podobne ako s prijatými faktúrami (v knihe záväzkov), no príjemka ako taká nie je daňový doklad. Po vytvorení dokladu (príjemky) sa ihneď povýšia stavy zásob na skladových kartách, ku každej položke dokladu sa vytvorí v evidencii Skladové pohyby jeden záznam o príjme.
- Doklady v evidencii je možné v prípade potreby aj upravovať, stavy zásob sa automaticky upravia podľa vykonaných zmien. K dokladu príjemky je možné vytlačiť tlačový výstup Príjemka, prípadne sú dostupné ďalšie tlačové výstupy, napr. Príjemka (s predajnými cenami), Príjemka (s aktuálnymi množstvami) a pod.
- Príjemky z účtovného hľadiska delíme na nevysporiadané a vysporiadané. Vysporiadaná príjemka je taká, ku ktorej už bol zaevidovaný daňový doklad (prijatá/došlá faktúra), prípadne taká, ku ktorej sa už neočakáva žiadny ďalší doklad, napr. príjemka prevodka. Nevysporiadané príjemky sú také, ku ktorým sa očakáva daňový doklad. Príjemky, ktoré boli vysporiadané daňovým dokladom, už nie je možné dodatočne upravovať.
- Príjemky môžu byť rôzneho typu (druhu) - určuje to pole Druh pohybu. Môže ísť o bežné príjemky, prevodky, príjemky s obstarávacími nákladmi a pod. - druhy pohybov si môže účtovná jednotka ľubovolne definovať.
Ďalšie informácie
- V knihe príjemiek sa doklady zobrazujú podľa príslušnosti ku skladu. Názov skladu sa zobrazuje v hornej časti formulára, v prípade používania viacerých skladov je možné daný sklad zmeniť. Zoznam dostupných skladov je možné v prípade potreby obmedziť pomocou používateľských práv.
- Do príjemky je možné položky zadávať manuálne, prípadne ich automaticky načítať z iných dokladov (z iných evidencií), napr. z vydanej objednávky, z inej príjemky (tu ide v podstate o vytvorenie kópie pôvodnej príjemky), prípadne je možné vytvoriť doklad importom z XML súboru.
- Ďalšie informácie o formulári príjemky, o dostupných ďalších možnostiach je možné získať v téme Formulár Príjemka.
Dostupné možnosti evidencie
V evidencii príjemiek sú pre prácu s dokladmi dostupné ďalšie možnosti, a to cez tlačidlo Možnosti, prípadne v kontextovej ponuke tabuľky záznamov.
Vysporiadať príjemku
Funkcia umožní manuálne vysporiadať príjemku, t. j. zapísať do príjemky číslo daňového dokladu, prípadne iného dokladu vysporiadania. Vysporiadanie príjemky je možné v prípade potreby opätovne zrušiť. Manuálne vysporiadanie príjemky odporúčame používať len vo výnimočných prípadoch, na vysporiadanie je potrebné využiť možnosť vloženia príjemky do prijatej faktúry.
Zrušiť vysporiadanie príjemky
Funkcia umožňuje manuálne zrušiť vysporiadanie príjemky, a tým v prípade potreby umožniť úpravu daného dokladu.
Zmena stavu vyskladnenia výdajky
Funkcia umožňuje zmeniť stav vyskladnenia položiek dokladu a to dvoma spôsobmi:
- zapísať vyskladnenia na všetky položky
- zrušiť vyskladnenie (zapísať nulové vyskladnené množstvá)
Bližšie informácie o naskladnení a vyskladnení tovaru sú v téme Sledovanie naskladenosti a vyskladnenosti tovaru. Stav vyskladnenia položiek dokladu je možné zmeniť aj pomocou aplikácie ASTON.
Zobraziť väzby dokumentu
Väzby k dokumentu slúžia na kontrolovanie správnosti zaúčtovania. Vo formulári sa graficky zobrazia väzby k vybranému záznamu. Kliknutím pravým tlačidlom myši je možné záznam vytlačiť, upraviť a exportovať.
Odoslať e-mail
Funkcia
Odoslať e-mail znamená, že sa na zadaný e-mailový kontakt zašle predvolený e-mail. E-mail sa môže vytvoriť z rôznych predlôh, predlohy je možné vytvárať a meniť podľa požiadaviek firmy. Ďalšie informácie získate v téme
Predlohy e-mailov.
XML komunikácia - export údajov
Otvorí sa sprievodca, ktorý umožňuje exportovať údaje z evidencie do súboru typu XML. Formulár je bližšie popísaný v téme
XML komunikácia - export údajov.
XML komunikácia - import dokladu
Otvorí sa sprievodca, ktorý umožňuje importovať údaje XML do tejto evidencie. Formulár je bližšie popísaný v téme
XML komunikácia - import údajov. Importovať je možné napríklad položky z obchodného reťazca Metro (Môj obchod); viac informácii v téme
Import dokladov (faktúr) od dodávateľov. Transformačnú šablónu na konverziu údajov z CSV formátu do formátu XML pre OBERON je možné nainštalovať pomocou
Správcu doplnkov.
Príbuzné témy