V tejto téme Pomocníka je uvedený postup vytvorenia zbernej faktúry v Knihe pohľadávok systému OBERON.
Základné informácie
- Systém OBERON umožňuje vytvárať tzv. zberné faktúry. Pod pojmom zberná faktúra v knihe pohľadávok rozumieme faktúru, ktorá je tvorená z jednej alebo spravidla z viacerých výdajok (dodacích listov).
- Zberné faktúry sa používajú v situáciách, keď účtovná jednotka dodáva tovar obchodnému partnerovi viacnásobne a opakovane, pričom nevystavuje daňový doklad (faktúru) pri každom dodaní. Daňový doklad sa vystavuje napr. na mesačnej báze, prípadne v dlhších lehotách v závislosti od legislatívy a preferencií účtovnej jednotky.
- V prípade zbernej faktúry, ktorá je tvorená z jednej alebo z viacerých výdajok, ktoré obsahujú prílohy vo formáte PDF podpísané digitálnym podpisom vygenerovaným v OBERON-e, kvalifikovaným elektronickým podpisom (KEP), resp. kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo pomocou digitálnej podpisovej podložky, sa tieto prílohy výdajok vložia do e-mailovej správy spolu s faktúrou.
Postup vytvorenia zbernej faktúry
- V ponuke Fakturácia zvoľte položku Kniha pohľadávok.
- V otvorenej evidencii stlačte tlačidlo Nový, zobrazí sa sprievodca Nový doklad. Spôsob vytvorenia vyberte z výdajky.
- Zadajte, prípadne vyberte výdajku, z ktorej sa importujú údaje do novej pohľadávky.
- V rozbaľovacom zozname Typ dokladu zvoľte položku Faktúra, skontrolujte ostatné údaje (prevádzku, dátum atď.).
- Pokračujte v sprievodcovi. Stlačením tlačidla Dokončiť sa otvorí formulár Pohľadávka, v ktorom je možné doplniť ďalšie náležitosti dokladu.
- Ďalšie výdajky je možné pridať do dokladu po stlačení tlačidla Možnosti - Vložiť položky z výdajky.
- Vytvorenie dokladu ukončite stlačením tlačidla OK. Do knihy pohľadávok sa uloží nová faktúra. Zbernú faktúru je možné vizuálne skontrolovať v Knihe pohľadávok, tlačidlo Možnosti - Zobraziť väzby dokumentu.
Pri vytvorení zbernej faktúry v
Knihe záväzkov postupujte analogicky (faktúra sa vytvára z jednej alebo spravidla z viacerých príjemiek).
Príbuzné témy