Dňa 07.02.2017 bola vydaná aktualizácia účtovného systému OBERON s označením Január/2017 SP3. Nasledovne sú vymenované najdôležitejšie novinky, vylepšenia a opravy oproti verzii December/2016.
Od verzie November/2016 je v OBERON-e dostupný nový modul s názvom Mzdy a dochádzka. Nahradzuje doteraz používaný program Mzdy a personalistika, ktorý bol už technologicky zastaralý. Pôvodný program riešil problematiku miezd, nový modul bude riešiť aj ďalšiu oblasť a to evidenciu dochádzky pracovníkov. Podrobnejšie informácie o novinkách v mzdách sú uvedené v téme Čo je nové v module Mzdy a dochádzka.
OBERON
- Úprava inštalácie OBERON-u – v tejto verzii už inštalačná sada neobsahuje súbory pôvodného programu Mzdy a personalistika. Keďže už nie sú potrebné pôvodné runtime súbory, už nebudú existovať dve inštalačné sady Plná inštalácia a Aktualizácia. Bude existovať len jedna inštalačná sada oberon_setup.exe.
- Príkazy k úhrade – do tlačových výstupov bolo pridané generovanie údajov čiarového kódu PayBySquare, úpravou tlačového výstupu je možné dosiahnuť vytlačenie údajov vo forme QR kódu pre rýchle úhrady napr. pomocou mobilných aplikácií bánk.
Účtovníctvo
- Daň z motorových vozidiel – v riadku 2 a 3 sa uvádza dátum vzniku a zániku daňovej povinnosti len v rokoch, kedy skutočne nastala zmena, t.j. ak nenastala zmena v danom roku, hodnoty sa neuvádzajú.
Mzdy a dochádzka
- Nové tlačivá – v evidencii Dokumenty a výkazy pracovníkov pribudli nové tlačivá:
– Žiadosť o vykonanie ročného zúčtovania dane
– Ročné zúčtovanie preddavkov na daň
– Vyhlásenie na uplatnenie nezdaniteľnej časti a daňového bonusu
– Potvrdenie o zdaniteľnej mzde
– Potvrdenie o príjme
– Žiadosť o návšteve lekára
- Výplatná páska a mzda za nadčas – tlačové výstupy Výplatné pásky a Výplatné listy boli doplnené o mzdovú zložku Mzda za nadčas a Štvrťročný priemer.
- Kopírovanie predkontácií – pribudla možnosť kopírovať predkontácie pomocou štandardného CTRL+C a CTRL+V.
- Drobné opravy – boli vykonané drobné úpravy a vylepšenia.
- Import údajov z iného softvéru – pribudla možnosť naimportovať personálne údaje z iných softvérov. Viac informácií je možné získať v téme Pomocníka Import údajov z iného softvéru.
Sklad
- Dodávateľ na skladovej karte – ku skladovej karte je možné evidovať aj viac dodávateľov (pôvodne len jedného). Ku každému dodávateľovi je možné evidovať aj katalógové číslo (prípadne názov) v evidencii dodávateľa. Katalógové označenie sa používa vo vydaných objednávkach. Okrem evidencie dodávateľa pribudla možnosť evidovať aj subdodávateľa.
- Objednávka prijatá (podrobný rozbor) – pribudol tlačový výstup objednávky prijatej, v ktorej sú rozpísané receptúry z objednávky podľa ich zloženia. Podľa toho je možné vykonať nákup surovín (zobrazuje sa aj aktuálny stav zásob). V tlačovom výstupe je možné vyhodnotiť aj výnos alebo maržu za danú objednávku (sú uvedené obstarávacie ceny zložiek receptúr). V prípade viacerých objednávok je možné použiť tlačový výstup Objednávky prijaté (podrobný rozbor)- [len označené].
- Import skladových kariet – import skladových kariet z iného skladu (alebo inej databázy) bol rozšírený o import jednotlivých variantov (farba, veľkosť).
Pokladnica OBERON
- Otváranie zásuvky – otváranie pokladničnej zásuvky bolo upravené tak, aby sa zásuvka otvorila vždy ešte pred tlačou dokladu (bez ohľadu na nastavenie a typ fiškálnej tlačiarne).
- Úhrada faktúry – bola vylepšená evidencia úhrad faktúr v hotovosti. Pri uhradení na pokladnici a vytlačení dokladu faktúra i naďalej zostáva v evidencii ako neuhradená, avšak do poznámky faktúry sa zapíše dátum a číslo dokladu úhrady. Pri prípadnom opakovanom výbere na úhradu program kontroluje, či už nebola vykonaná úhrada v hotovosti a informuje o tom používateľa. Faktúra bude účtovne uhradená ako doteraz pri automatickom účtovaní tržieb, kedy sa do účtovného (peňažného) denníka vykoná zápis úhrady.
- Komunikácia s VRP – bola upravená komunikácia s VRP Finančná správa – bol odstránený problém s automatickým vytváraním služieb (položky PLU). Program nedokázal položku vytvoriť, ak už predtým vo VRP existovala, avšak bola deaktivovaná.
CRM a registratúra
- Nový spis – bol odstránený problém pri zadaní spisu s rovnakým názvom.
OBERON Center
- Internetový obchod – automatické úlohy pre internetový obchod je možné nadefinovať a spúšťať v závislosti na prihlásenom používateľovi systému Windows. Tým je zabezpečené, že v prípade súčasného spustenia programu OBERON Center vo viacerých užívateľských profiloch sa nespustila úloha súčasne viackrát.