Pomocník systému OBERON
O registračných pokladniciach

Systém OBERON podporuje pripojenie registračných pokladníc, ktorých hlavnou funkciou je evidovanie tržieb a tlač daňových dokladov. Podporované fiškálne zariadenia delíme na štyri základné skupiny:

Voľba hardvérového zariadenia závisí od charakteru prevádzky a teda požiadaviek, ktoré by mala registračná pokladnica spĺňať. Jednotlivé zariadenia sa od seba líšia nielen funkčnosťou, ale aj cenou. Dôležitým aspektom pri výbere je aj dodávateľ hardvéru (predajca pokladníc) v blízkosti Vašej lokality, ktorý by mal mať na dané zariadenie ako predajca a servisné stredisko certifikát.

Pripojenie on-line

V tomto režime je fiškálne zariadenie neustále pripojené k počítaču, predaj sa vykonáva na počítači pomocou modulu Pokladnica OBERON. Ako fiškálne zariadenie je možné použiť fiškálnu tlačiareň, prípade štandardnú registračnú pokladnicu, ktorá umožňuje tzv. on-line komunikáciu - vtedy sa z bežnej registračnej pokladnice stane v podstate len tlačiareň dokladov.

Výhody fiškálnej tlačiarne:

Nevýhody fiškálnej tlačiarne:

Pripojenie off-line

V tomto režime sa predaj vykonáva výlučne na registračnej pokladnici. OBERON slúži len na zápis položiek do pokladnice, na konci predajného dňa na vyčítanie predaných položiek a následnú úpravu (poníženie) zostatkových množstiev na skladových kartách.

Výhody predaja priamo na registračnej pokladnici:

Nevýhody predaja priamo na registračnej pokladnici:

Prehľad ďalších pripojiteľných zariadení v systéme OBERON je možné získať v téme Prehľad pripojiteľných zariadení.
Príbuzné témy

EXALOGIC, s. r. o., www.exalogic.sk

9.7.2018