Táto téma Pomocníka je venovaná všeobecným informáciám o internetbankingu ako forme elektronického bankovníctva a jeho použitiu v systéme OBERON.
Základné informácie
- Internetbanking (internetové bankovníctvo) je formou elektronického bankovníctva, ktorá bola v minulosti známa aj pod pojmom homebanking (domáce bankovníctvo). Je založený na elektronickej výmene údajov prostredníctvom internetu.
- Internetbanking je výhodný pre klienta aj banku: klient môže komunikovať s bankou v akomkoľvek čase (24/7) a z ktoréhokoľvek miesta na svete a banka automatizovaným systémom spracováva požiadavky klientov a šetrí tak náklady.
- Internetbanking umožňuje komunikovať s bankou rôznymi spôsobmi, či už priamo zo stolného počítača, alebo z mobilného zariadenia (smartfónu, tabletu...).
- Služba umožňuje sledovať pohyby na účtoch, mať prehľad o zostatkoch na účtoch, zadávať jednorazové či trvalé príkazy na úhradu alebo príkazy na inkaso.
- Požiadaním banky je možné zasielanie bankových výpisov elektronickou poštou v rôznych formátoch exportu; okrem toho, že nie je nutné banku navštíviť osobne, je možné uvedené exportované výpisy spracovávať elektronicky automatizovaným spôsobom.
- V protiklade k službám poskytovaným v pobočke banky sú so službou elektronického bankovníctva štandardne spojené nižšie alebo žiadne poplatky.
- Na rozdiel od súčasného internetbankingu homebanking používaný v minulosti vyžadoval inštaláciu špeciálneho softvéru do počítača klienta. Naproti tomu internetbanking využíva verejnú internetovú sieť a bežný webový prehliadač s bezpečnostnou nadstavbou SSL (HTTPS).
Využitie internetbankingu v OBERON-e
V systéme OBERON sa internetbanking používa na:
- export údajov - zo systému OBERON sa vyexportujú príkazy na úhradu. Bližšie informácie získate v téme Zaslanie príkazu na úhradu do banky.
- import údajov - do systému OBERON sa naimportujú bankové výpisy, ktoré sa môžu ďalej spracovať (zaúčtovať, zaevidovať). Bližšie informácie získate v téme Spracovanie bankových výpisov.
Príbuzné témy