- OBERON umožňuje jednou inštaláciou spracovávať agendu pre neobmedzený počet firiem. Viacero firiem je možné spracovávať aj bez zakúpenia licencie. Viac informácií o jednotlivých typoch licencií a rozdieloch medzi nimi získate v téme Typy licencií.
- Formulár slúži predovšetkým na otvorenie už existujúcej firmy, vytvorenie novej alebo odstránenie existujúcej firmy. Umožňuje aplikovať aj ďalšie funkcie pre prácu s databázou dostupné cez tlačidlo Možnosti.
- Vo vrchnej časti formulára sa nachádza panel na rýchle hľadanie - zobrazuje sa však len vtedy, keď je počet firiem vo formulári väčší ako 20.
Obrázok č. 1: Formulár Otvorenie agendy (firmy) - zobrazuje zoznam firiem aj s umiestnením databázového súboru
Jednotlivé firmy môžu na ukladanie údajov využívať to isté, prípadne iné databázové prostredie. Databázové prostredia sú symbolizované ikonkami pred názvom databázy:
-
Databázy MS ACCESS
- Databáza firmy sa nachádza v štandardnom adresári \OBERON\Data_U\.
- Databáza firmy sa nachádza v štandardnom adresári, ale je staršej verzie ako program (je potrebné vykonať transformáciu).
- Databáza firmy sa nachádza v lokálnom počítači, ale v inom adresári ako Data_U.
- OBERON eviduje firmu s databázou v lokálnom počítači, ale táto databáza sa v zadanom umiestnení nenachádza (je zmazaná, presunutá alebo poškodená).
- Databáza firmy sa nachádza v inom počítači a OBERON k nej pristupuje pomocou lokálnej počítačovej siete (LAN).
- Databáza firmy sa nachádza v inom počítači, ale počítač nie je prístupný cez LAN. Sieťovú jednotku, v ktorej je umiestnená databáza, nebolo možné pripojiť. Počítač, v ktorom je databáza, pravdepodobne nie je zapnutý, prípadne nie je funkčná LAN.
- Databáza firmy sa nachádza na USB kľúči.
-
SQL SERVER
- Databáza firmy sa nachádza v MySQL Serveri.
- Databáza firmy sa nachádza v Microsoft SQL Serveri.
- Databáza firmy typu SQL nie je dostupná.
Funkcie formulára Otvorenie agendy (firmy)
Nová Firma
Sprievodca umožňuje vytvoriť
novú firmu (databázu).
Nalistovať
Sprievodca umožňuje pridať existujúcu firmu do zoznamu firiem. Napr. ak je umiestnená v inom počítači alebo v lokálnom počítači, ale v inom adresári, ako je štandardný, prípadne ak je
databázové prostredie SQL server.
Pri nalistovaní firmy s Access databázou program danú firmu identifikuje podľa adresára, ktorý je nalistovaný napr. C:\OBERON\Data_U\DemoRestauracia. V takomto adresári program hľadá súbor DemoRestauracia.mdb.
V prípade SQL servera je potrebné zadať názov alebo IP adresu počítača, v ktorom je SQL server umiestnený, a prihlasovacie meno a heslo do SQL servera. Tieto údaje je možné získať u správcu daného SQL servera.
Odstrániť
Umožňuje odstrániť vybranú firmu. Firmu je možné odobrať len zo zoznamu alebo natrvalo odstrániť databázu. Pri možnosti odstrániť len zo zoznamu firiem databáza zostáva zachovaná a možno ju kedykoľvek opätovne nalistovať.
Možnosti
- Zobraziť podrobnosti o pripojení k zdroju údajov - zobrazia sa podrobnosti, ako napr. názov databázy, jej umiestnenie, veľkosť, znaková sada. Podrobnosti je možné uložiť, prípadne aj vytlačiť.
- Vytvoriť odkaz na pracovnej ploche - vytvorí odkaz na pracovnej ploche priamo na zvolenú firmu.
- Údržba databázy Microsoft Access - funkcia určená na defragmentáciu súboru s údajmi, prípadne na odstránenie stavu poškodenia súboru s údajmi. Údržba databázy je určená len pre databázové prostredie Microsoft Access. Stavy poškodenia databázy môžu vzniknúť len ojedinele, najmä pri poruche počítača, výpadku napájania počítača alebo poruche operačného systému počas prevádzky programu Podvojné účtovníctvo. K strate dát by teoreticky nemalo dôjsť, ale môže sa napr. stať, že nie je možné vytlačiť niektoré tlačové zostavy. Z tohto dôvodu je v programe zabudovaná funkcia, ktorá s veľmi veľkou úspešnosťou dokáže odstrániť tieto poškodenia databázy. Pred použitím funkcie vykonajte zálohovanie databázy. Viac informácii o oprave databázy nájdete v téme Prevod do novej databázy.
- Hromadná údržba databáz Microsoft Access - pomocou tohto sprievodcu je možné vykonať konverziu viacerých databáz s príponou MDB.
- Úprava prihlasovacích údajov do SQL servera - zobrazí sa formulár, v ktorom je možné zmeniť prihlasovacie údaje do SQL servera.
- Migrácia údajov do iného databázového stroja - sprievodca umožňuje zmeniť Databázové prostredie (MS Access 1997, resp. 2007, MS SQL Server, MySQL Server); viac informácií nájdete v téme Migrácia údajov do iného databázového stroja.
- Vytvorenie pobočkovej databázy - pomocou tohto sprievodcu je možné jednorazovo vytvoriť novú databázu pre pobočku. Databáza bude vytvorená ako čiastočná kópia databázy v centrále. Bližšie informácie v téme Nastavenie on-line pobočkového režimu.
- Import údajov z iného softvéru - sprievodca umožní jednorazovo naimportovať údaje z niektorých iných účtovných programov. Import sa spravidla používa pri prechode z iného softvéru na softvér OBERON, keď po vytvorení novej účtovnej jednotky (databázy) je možné v novom programe pracovať s importovanými údajmi z pôvodnej evidencie. Bližšie informácie v téme Import údajov z iného softvéru.
Príbuzné témy