Táto téma Pomocníka je venovaná položke Požiadať o vzdialenú pomoc v ponuke Pomocník programu OBERON - Agenda firmy.
Základné informácie
- Výberom položky sa otvorí Sprievodca pripojením k vzdialenej pomoci, pomocou ktorého je možné požiadať o vzdialenú pomoc pracovníka centra podpory. Podmienkou je, aby počítač používateľa bol počas poskytovania vzdialenej pomoci pripojený k internetu. Pracovník centra podpory sa pripojí k počítaču používateľa a bude ho ovládať tak, akoby pracoval priamo na ňom.
- Vzdialená pomoc predstavuje funkciu určenú na pomoc pri riešení bežných používateľských, resp. technických problémov v rámci poskytovania podpory k systému OBERON. Odporúčame ju využiť pri problémoch, ktoré je možné len s ťažkosťami vyriešiť cez telefón - jednoduchšie je nadviazať spojenie a ponúknuť pracovníkovi centra podpory prístup k obrazovke, myši a klávesnici. Výhodou je, že máte pred očami všetko, čo sa deje na obrazovke - dokážete tak sledovať, ako je možné problém vyriešiť. Prerušiť poskytovanie vzdialenej pomoci môže tak používateľ, ako aj poskytovateľ vzdialenej pomoci.
- Poskytovanie podpory k systému OBERON formou vzdialenej pomoci (prostredníctvom technológie Vzdialená pomoc, resp. softvéru Team Viewer) je od 25. mája 2018 na základe nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) General Data Protection Regulation (GDPR) možné len na základe vopred uzatvorenej písomnej zmluvy medzi prevádzkovateľom (používateľ žiadajúci podporu) a sprostredkovateľom (firma EXALOGIC, s.r.o.). Zmluva a ďalšie informácie sú dostupné na internetovej stránke O vzdialenej pomoci.
|
- Vzdialenú pomoc použite len po telefonickom (prípadne inom) kontakte s pracovníkom centra podpory. Nepoužívajte vzdialenú pomoc bez predchádzajúcej konzultácie s pracovníkom centra podpory.
- V prípade, že používate systém OBERON na počítači, ku ktorému sa pripájate prostredníctvom vzdialenej plochy (napr. na serveri), služba vzdialenej pomoci nemusí fungovať korektne. Z tohto dôvodu odporúčame používať systém OBERON priamo na počítači, na ktorom pracujete.
|
Postup využitia vzdialenej pomoci
- Skontrolujte, či je váš počítač pripojený k internetu.
- Telefonicky kontaktujte pracovníka centra podpory a upovedomte ho o vašom probléme.
- Ak vám navrhne použitie vzdialenej pomoci, zvoľte ponuku Pomocník, Požiadať o vzdialenú pomoc. Otvorí sa Sprievodca pripojením k vzdialenej pomoci, v ktorom podľa pokynov pracovníka centra podpory zvoľte jednu z dostupných technológií vzdialenej pomoci (predvolenú alebo TeamViewer). Ak začiarknete pole Spustiť ako správca a v ďalšom kroku zadáte prihlasovacie údaje správcu systému Windows (ak sa vyžadujú), pracovník vzdialenej pomoci bude môcť jednoduchšie vyriešiť vzniknutý problém vo vašom počítači.
- Ďalej pokračujte podľa pokynov pracovníka centra podpory.
- Spojenie s pracovníkom poskytujúcim vzdialenú pomoc je možné kedykoľvek prerušiť stlačením tlačidla Odpojiť (tlačidlo sa nachádza v samostatnom okne, ktoré sa zobrazuje na Paneli úloh).
Princíp fungovania
Na nasledujúcom obrázku je zobrazený princíp fungovania vzdialenej pomoci. Používateľ požiada o vzdialenú pomoc - požiadavka o pomoc prejde používateľovou bránou firewall, putuje cez internet až k poskytovateľovi vzdialenej pomoci. Ten požiadavku prevezme a spojí sa s počítačom používateľa - vidí obrazovku, môže pracovať s myšou a klávesnicou používateľa OBERON-u.
Ďalšie informácie
- Vzdialenú pomoc môžu poskytovať aj zmluvní partneri firmy EXALOGIC (servisné strediská). Vtedy je potrebné zvoliť v sprievodcovi pripojením k vzdialenej pomoci voľbu Iné servisné strediská. Aby mohol zmluvný partner poskytovať vzdialenú pomoc, je potrebné, aby mal v počítači nainštalovaný program Centrum pre vzdialenú pomoc a požiadal firmu EXALOGIC o zaradenie do zoznamu poskytovateľov vzdialenej pomoci.
- Vzdialenú pomoc je možné využiť aj v rámci lokálnej počítačovej siete. Poskytovateľom vzdialenej pomoci môže byť napr. skúsenejší pracovník firmy.
Technické informácie
- Vzdialená pomoc integrovaná v systéme OBERON využíva technológiu firmy Ultra VNC (technológia Virtual Network Computing - práca na vzdialenom počítači). Na strane používateľa sa spúšťa Server (Ultra VNC, verzia 1.05 - avšak špeciálne upravený pre OBERON), na strane poskytovateľa vzdialenej pomoci Viewer (Centrum pre vzdialenú pomoc).
- Alternatívnou technológiou pre vzdialenú pomoc je softvér TeamViewer.
- Aby program Centrum pre vzdialenú pomoc dokázal prijať požiadavku o pomoc od používateľa, musí byť spustený s parametrom -listen, (napr. z príkazového riadku vncviewer.exe -listen). Vtedy program načúva na TCP/IP porte 5500 - predpokladom, samozrejme, je, aby bol počítač prístupný z internetu, t. j. je potrebné na bráne firewall povoliť uvedený port. Taktiež je potrebné mať povolený HTTP port 80.
Príbuzné témy