Táto téma Pomocníka je venovaná položke Práva používateľov v ponuke Servis programu OBERON - Agenda firmy. Položka je dostupná len pre používateľov s príznakom Administrátor.
Základné informácie
- Výberom položky sa otvorí formulár Práva používateľov, ktorý umožňuje definovať práva prístupu jednotlivých používateľov systému OBERON k jednotlivým nastaveniam, funkciám, nástrojom, evidenciám a ďalším formulárom, evidenčným úkonom, práci so záznamami, schvaľovaniu úkonov vykonaných inými používateľmi, tlači dokladov a iných dokumentov atď. V osobitnej záložke je možné definovať práva používateľov k jednotlivým tlačovým výstupom.
- Kvôli prehľadnosti sú práva používateľov zatriedené do kategórií (napr. OBERON, Účtovníctvo, Hotelová recepcia atď.), pri tlačových výstupoch aj do podkategórií (napr. Kniha ubytovaných, Hotelové účty atď.).
- Definovať a meniť práva používateľov (aj definovať samotných používateľov) môže len používateľ s príznakom Administrátor. Viac informácií získate v téme Používatelia.
- Práva používateľov sa definujú pomocou kontextovej ponuky, kde sú dostupné jednotlivé nastavenia práv: Nepovoliť prístup, Len prezeranie, Pridať alebo opraviť, Plný prístup (vysvetlenie jednotlivých nastavení pozri nižšie).
- Na jednoduchšie definovanie rovnakých práv jednotlivým používateľom je možné práva daného používateľa skopírovať a prilepiť ich inému používateľovi (napr. pri rovnakom pracovnom zaradení používateľov).
- Vybranému používateľovi je možné povoliť/zakázať všetky práva a zároveň vybrané právo je možné povoliť/zakázať všetkým používateľom.
- Vo formulári je dostupné vyhľadávanie na rýchle vyhľadanie konkrétneho práva.
Obrázok č. 1: Formulár Práva používateľov - kontextová ponuka
Špeciálne práva
- Používateľovi možno povoliť, resp. odoprieť práva k agende (dokladom, tlačovým výstupom...) konkrétnej prevádzky. Napr. po povolení práv len k Prevádzke 1 a odopretí práv k ostatným prevádzkam používateľ bude mať prístup len napr. k pohľadávkam Prevádzky 1 a k pohľadávkam iných prevádzok (Prevádzka 2, Prevádzka 3...) bude mať prístup zakázaný (nebudú sa mu zobrazovať).
- Podobne možno používateľovi povoliť, resp. odoprieť práva ku konkrétnemu skladu. Napr. po povolení práv len ku Skladu 1 a odopretí práv k ostatným skladom používateľ bude môcť pracovať len so Skladom 1 a k ostatným skladom (Sklad 2, Sklad 3...) bude mať prístup zakázaný (nebudú sa mu zobrazovať skladové karty a pod.).
Legenda práv používateľov
|
Nepovoliť prístup - používateľovi nebude povolený prístup k danej evidencii, tlačovému výstupu a pod. |
|
Len prezeranie - používateľ môže údaje len prezerať, nie meniť alebo vymazať. |
|
Pridať alebo opraviť (vymazať len do koša) - používateľ môže pridávať, opravovať a mazať údaje, ale nie vyprázdňovať kôš. |
|
Plný prístup - používateľ môže pridávať, opravovať a mazať údaje vrátane vyprázdňovania koša. |
Príbuzné témy