Vo vybraných evidenciách (knihách) systému OBERON je k dispozícii aj funkcia Kôš. Možnosti mazania a prípadnej obnovy záznamov v týchto evidenciách popisuje táto téma Pomocníka.
Základné informácie
- V jednotlivých evidenciách systému OBERON sa záznam vymazaním spravidla definitívne a nevratne vymaže. Vo vybraných evidenciách sa však údaje bežným vymazaním nevymažú, len sa presunú do koša. Takto vymazané záznamy je možné z koša obnoviť, prípadne vyprázdnením koša nevratne vymazať. Záznamy v koši ostávajú zachované, pokiaľ nebudú natrvalo odstránené pomocou funkcie Vyprázdniť kôš.
- Funkcia Kôš je dostupná len vo vybraných evidenciách, spravidla takých, ktoré nie sú dokladové. Podpora koša je napríklad v evidencii obchodných partnerov, v úlohách a udalostiach, v registratúrnom denníku, v zozname pracovníkov, v stálych platbách, v príkazoch na úhradu, v knihe rezervácií ubytovania a pod.
- Nastavenie zobrazovania záznamov v koši a možnosť vyprázdniť (vysypať) kôš sú dostupné vo formulári Vlastnosti. Tu je možné nastaviť, či sa v evidencii majú zobraziť aj záznamy v koši, t. j. tie, ktoré už boli vymazané. Záznamy v koši (vymazané záznamy) sa v tomto prípade zobrazujú ako prečiarknuté. Vymazané záznamy v koši nie je možné upravovať, v prípade potreby je možné jeden konkrétny záznam z koša obnoviť, prípadne natrvalo vymazať (stlačením tlačidla Vymazať).
- Používateľom je možné nastaviť právo na vymazanie (odstraňovanie) záznamov, prípadne na vyprázdňovanie koša. V prípade, že má používateľ nastavený obmedzený prístup (modrý kľúčik) k danej evidencii, bude môcť záznamy vymazávať, ale nebude môcť vyprázdniť kôš. Vyprázdniť kôš môže len používateľ s plným prístupom (zelený kľúčik) k danej evidencii.
Ako zobraziť len vymazané údaje
Zobraziť len vymazané údaje (údaje z koša) je možné takto:
- V evidencii, v ktorej existuje kôš na vymazané záznamy, stlačte tlačidlo Vlastnosti.
- Otvorí sa formulár Vlastnosti, v záložke Nastavenie zoznamu začiarknite možnosť Zobraziť aj záznamy v koši.
- V tom istom formulári v záložke Filtre vytvorte filter Len vymazané. Ďalšie informácie o vytváraní filtrov získate v téme Používanie filtrov.
- V evidencii budú zobrazené len záznamy v koši.
Obnova údajov
- Je potrebné mať na zreteli, že pri vymazávaní záznamov sa záznamy vlastne neodstránia, len sa im nastaví príznak, že boli vymazané. Záznam, ktorý bol odstránený omylom, je možné obnoviť po stlačení tlačidla Možnosti, Obnoviť vymazaný záznam.
Obrázok č. 1: Vymazanie obchodného partnera
Obrázok č. 2: Manuálne vymazanie záznamu z koša
Príbuzné témy