Základné informácie
- Kniha Úlohy a udalosti obsahuje rôzne pracovné stretnutia, obchodné prípady, projekty, porady, telefonáty, e-maily, cenové ponuky a iné úlohy zadané rôznymi používateľmi a priradené konkrétnym používateľom alebo skupine používateľov.
- Pod pojmom úloha rozumieme každú činnosť, ktorá je pridelená konkrétnej osobe na vykonanie. Ide vlastne o súbor informácií, ktorý obsahuje názov a popis úlohy, dátum začiatku a konca úlohy, dátum požadovaného konca úlohy, typ úlohy, stav úlohy, prípadne ďalšie informácie. Ku každej úlohe možno evidovať stupeň dokončenia úlohy vyjadreného v %. Úloha sa nezobrazuje v Kalendári udalostí. Úloha je napríklad vypracovanie cenovej ponuky, výmena žiarovky v izbe, potreba odoslať balík atď.
- Pod pojmom udalosť rozumieme každú aktivitu v záujme efektívneho riadnia procesov vo firme (stretnutie, poradu, školenie, prijatý telefonát, e-mailovú komunikáciu), ktorá môže mať rôzny stav - plánovaná, vykonaná, nevykonaná. Udalosti sa môžu a nemusia zobrazovať v Kalendári udalostí alebo môžu byť označené ako súkromné; vtedy sú dostupné len používateľovi, ktorý danú udalosť vytvoril. Udalosť má na rozdiel od úlohy svoj začiatok a koniec.
- Podúloha a podudalosť predstavuje takú úlohu alebo udalosť, ktorá vznikla z inej (pôvodnej) úlohy a udalosti.
Ďalšie informácie
- Každej úlohe a udalosti je možné priradiť prioritu (dôležitosť). Priorita pomáha používateľom určiť správne poradie plnenia úloh.
- Úloha a udalosť môže vychádzať z pôvodnej úlohy, resp. udalosti, alebo naopak, z úlohy a udalosti vznikne ďalšia podúloha alebo podudalosť. Napríklad z udalosti "Obchodné stretnutie" vznikne úloha "Zaslanie podkladov".
- V ľavej časti formulára sa nachádza vstavaný filter, pomocou ktorého je možné filtrovať zobrazené úlohy a udalosti podľa vybraného filtra. Filtrovať úlohy a udalosti sa dá podľa stavu, času, osoby a druhu.
Ďalšie možnosti evidencie
V knihe Úlohy a udalosti sú pre prácu so zápismi dostupné ďalšie možnosti. Sú dostupné v tlačidle Možnosti, prípadne v kontextovej ponuke tabuľky záznamov.
Zmeniť stav
Otvorí sa sprievodca, pomocou ktorého je možné zmeniť stav úlohy alebo udalosti a priradiť k zmene stavu poznámku. Príklad: po ukončení udalosti "Školenie" zmeníme stav z Plánovanej na Vykonanú.
Nová udalosť z reklamácie/servisu
Funkcia umožní vytvoriť novú udalosť z evidencie reklamácií a servisu.
Zobraziť väzby dokumentu
Väzby k dokumentu slúžia na kontrolu postupu zadávania úloh a udalostí. Vo formulári sa graficky zobrazia väzby k vybranej úlohe a udalosti. Kliknutím pravým tlačidlom myši je možné zápisy vytlačiť, upraviť a exportovať.
Zobraziť dokumenty a obrázky
Funkcia zobrazí evidenciu
Dokumenty a obrázky, v ktorej je možné napríklad oskenovať dokument (tlačidlo
Možnosti) alebo priradiť dokument z
Knižnice dokumentov a obrázkov.
Obnoviť vymazaný záznam
Záznam, ktorý bol vymazaný presunutím do koša, je možné obnoviť. Ďalšie informácie o mazaní a obnove záznamov získate v téme
Kôš - vymazanie a obnova záznamov.
Import úloh a udalostí z Excelu
Otvorí sa sprievodca, pomocou ktorého je možné naimportovať úlohy a udalosti z dokumentu vytvoreného v programe Microsoft Excel. Import je možné vykonať len pomocou vzorového súboru XLSX, ktorý je možné získať pomocou
Správcu doplnkov. Vzorový súbor XLSX je možné upraviť aj v iných tabuľkových procesoroch (napr. OpenOffice, Libre Office), avšak už pri samotnom importe musí byť na počítači nainštalovaný Microsoft Excel. V súbore je potrebné na prvom riadku z vybaľovacieho zoznamu správne určiť jednotlivé polia z OBERON-u, do ktorých má byť daný stĺpec naimportovaný.
Príbuzné témy