Táto téma Pomocníka je venovaná položke Obchodní partneri v ponuke Firma programu OBERON - Agenda firmy.
Základné informácie
- Výberom položky sa otvorí kniha Obchodní partneri, ktorá je určená na evidenciu údajov o obchodných partneroch - spravidla odberateľoch a dodávateľoch účtovnej jednotky. Následne je možné údaje o obchodných partneroch vkladať do rôznych formulárov v programe (napr. dokladových formulárov - faktúr, objednávok, výdajok atď.).
- K obchodnému partnerovi je možné evidovať aj údaje o jeho prevádzkach. Pritom platí, že k jednému obchodnému partnerovi je možné evidovať ľubovoľný počet prevádzok. Pri tvorbe dokladu (faktúry, objednávky a pod.) sa následne môže v sprievodcovi (alebo aj neskôr priamo v doklade) určiť, ktorej prevádzke obchodného partnera má byť doklad adresovaný. Prevádzka je tak vlastne rozšírením názvu (mena) obchodného partnera, pretože umožňuje bližšie určiť adresáta dokladu (prevádzka ovplyvňuje tlač adresy na doklade alebo poštovej obálke). Viac informácií získate v téme Obchodní partneri - práca s prevádzkami.
- Obchodnému partnerovi je možné pri používaní vernostného systému OBERON Basic alebo OBERON vernostný systém (klient) prideliť číslo vernostnej karty, ktoré môže byť aj vo forme vygenerovaného čiarového kódu. To umožní načítanie vernostnej karty, a teda aj identifikáciu obchodného partnera (zákazníka) pomocou snímača čiarových kódov. Vygenerovať čiarový kód je možné vo formulári Obchodný partner, záložka Ceny.
- Následne je z knihy Obchodní partneri tlačiť vernostné karty, ale aj obálky (rôzne formáty), samolepiace štítky na hromadnú korešpondenciu a ďalšie tlačové výstupy.
- K obchodnému partnerovi je možné pridať prílohy. Prílohou môže byť ľubovoľný elektronický dokument (najčastejšie vo formáte PDF), prípadne obrázok, napr. zmluva o dodaní tovaru za vopred dohodnutú (zmluvnú) cenu a pod.
Zaujímavé funkcie
Ďalšie možnosti
Ďalšie možnosti práce so záznamami sú dostupné po stlačení tlačidla Možnosti, prípadne v kontextovej ponuke tabuľky záznamov.
Zobraziť pohľadávky, záväzky
Funkcia zobrazí pohľadávky vystavené účtovnou jednotkou danému obchodnému partnerovi, resp. záväzky prijaté od daného obchodného partnera.
Zobraziť prijaté objednávky
Otvorí sa kniha
Objednávky prijaté, v ktorej sa zobrazia všetky objednávky prijaté od daného obchodného partnera.
Zobraziť úlohy a udalosti
Otvorí sa formulár, v ktorom sa zobrazia všetky
úlohy a udalosti, ktoré sú priradené k danému obchodnému partnerovi. Funkcia je dostupná len v prípade, že je v ponuke
Servis,
Nastavenia programu,
oddiel Firma, Moduly povolené používať modul
CRM a registratúra.
Zobraziť CRM zložky
Otvorí sa evidencia CRM zložiek, ktoré sú priradené k danému obchodnému partnerovi. Funkcia je dostupná len v prípade, že je v ponuke
Servis,
Nastavenia programu,
oddiel Firma, Moduly povolené používať modul
CRM a registratúra.
On-line informácie o tržbách, zisku, dlhoch a nedoplatkoch
Funkcia
On-line informácie o tržbách, zisku, dlhoch a nedoplatkoch prostredníctvom internetu umožňuje účtovnej jednotke "preklepnúť" si svojho nového odberateľa.
Overiť kredit limit obchodného partnera
Funkcia overí
kredit limit obchodného partnera. Kredit limit predstavuje objem neuhradených pohľadávok, ktorý je dodávateľ ochotný poskytnúť konkrétnemu odberateľovi (nastavuje sa vo
formulári Obchodný partner, záložka
Rozšírené).
Zobraziť prílohy
Výberom možnosti sa otvorí formulár, v ktorom možno pridať dokument alebo obrázok (tlačidlo
). Použiť možno aj funkciu
Drag&Drop, prípadne prílohu oskenovať. Viac informácií získate v téme
Práca s prílohami.
Odoslať e-mail
Funkcia
Odoslať e-mail umožňuje odoslať na zadaný e-mailový kontakt e-mailovú správu, a to buď ako jednoduchú správu, alebo ako správu s príslušným tlačovým výstupom ako prílohou v PDF formáte podpísanou elektronickým podpisom. Viac informácií získate v téme
Odosielanie e-mailov v systéme OBERON.
Zaslať SMS
Pomocou sprievodcu
Zaslanie SMS je možné vytvoriť SMS správu. Vytvorená SMS správa sa ihneď odošle na telefón jej adresáta. Zoznam vytvorených SMS správ je dostupný v ponuke
CRM,
SMS správy. V tejto evidencii je možné napríklad v prípade nedostupnosti mobilného telefónu prijímateľa overiť aj fyzické doručenie danej správy. Bližšie informácie získate v téme
Sprievodca Zaslanie SMS. Zasielanie SMS správ je
spoplatnená služba. Možnosť zaslania SMS správy je dostupná len v prípade, že je v ponuke
Servis,
Nastavenia programu,
oddiel Firma, Moduly povolené používanie modulu
CRM a registratúra.
Hromadné overenie IČ DPH na internete
Pomocou funkcie je možné vykonať overenie IČ DPH obchodných partnerov vybraných v zozname. Viac informácií o overení IČ DPH získate v téme
Automatické overenie IČ DPH na internete.
Hromadné zmeny
Hromadné zmeny umožňujú hromadne zmeniť hodnotu vybraného poľa. Zmena sa vykoná len v záznamoch nachádzajúcich sa v zozname (ak je použitý
filter, zmeny sa vykonajú len na vyfiltrovaných záznamoch).
Hromadné zmeny sú nevratný proces, preto pred ich spustením odporúčame vykonať zálohovanie údajov. Hromadné zmeny možno vykonať dvojakým spôsobom:
- hromadne zmeniť - vybrané pole sa zmení na určenú hodnotu,
- nájsť a nahradiť - program nájde vybrané pole a nahradí ho určenou hodnotou.
Automatické priradenie skupín podľa obratov (prepočet)
Pomocou sprievodcu je možné vykonať aktualizáciu priradenia obchodných partnerov do skupín podľa ich obratu. Posudzuje sa predaj formou faktúr (doklady v
knihe pohľadávok) a pokladničných dokladov (
predajov cez Pokladnicu OBERON).
Skupiny obchodných partnerov sa definujú v ponuke
Firma, Predvoľby.
XML komunikácia - export údajov
Otvorí sa sprievodca, ktorý umožňuje exportovať údaje z tejto evidencie do súboru typu XML. Viac informácií získate v téme
Všeobecne o XML komunikácii. XML súbor je možné naimportovať napr. do
Zoznamu príjemcov v module
CRM a registratúra. Zoznam príjemcov obsahuje zoznam adresátov, ktorým sa hromadne zasielajú e-mailové alebo SMS správy.
XML komunikácia - hromadný import údajov
Otvorí sa sprievodca, ktorý umožňuje hromadne importovať údaje zo súboru typu XML do tejto evidencie. Viac informácií získate v téme
Všeobecne o XML komunikácii.
Export e-mailových adries do súboru
Funkcia vyexportuje do samostatného textového súboru (typu TXT) zoznam e-mailových adries obchodných partnerov. Súbor s e-mailovými adresami obchodných partnerov s názvom
email_address.txt sa uloží do adresára
C:\OBERON\_Export_Import\. Bližšie informácie získate v téme
Sprievodca Export e-mailových adries.
Výber záznamov pre transport údajov
Vyberú sa záznamy zobrazené v zozname, ktoré sa exportujú pri najbližšom
off-line transporte údajov (zoznam možno zúžiť pomocou
filtra). Exportujú sa len záznamy s príznakom
Neexportované, ostatné záznamy sa do exportu nezaradia (príznak program nastavuje automaticky, možno ho však manuálne zmeniť - pozri nižšie
Zmena príznakov pre transport údajov).
Zmena príznakov pre transport údajov
Pri používaní off-line transportov údajov sa záznamy automaticky označujú príznakmi. Pomocou sprievodcu je možné príznaky záznamov manuálne zmeniť, a tým ovplyvniť zaradenie vybraných záznamov medzi exportované údaje pri ich najbližšom transporte. Zmeny možno aplikovať na všetky záznamy v zozname alebo len na aktuálny záznam. Príznaky možno nastaviť na:
- Neexportované,
- Exportované,
- Nikdy nezaradiť na export.
Transport údajov
Výber možnosti otvorí program
OBERON Center, oddiel
Off-line transporty údajov, kde možno manuálne spustiť transport údajov na import, resp. export záznamov do/z evidencie obchodných partnerov.
Import obchodných partnerov
Funkcia umožňuje jednorazovo naimportovať do evidencie údaje o obchodných partneroch, a to z inej firmy alebo zo súboru typu XLSX. Import sa spravidla využíva pri vytvorení novej firmy. Na pravidelný import (alebo aktualizáciu) je možné využiť transport údajov. Bližšie informácie o importe získate v téme Sprievodca Obchodní partneri - import údajov.
Obnoviť vymazaný záznam
Záznam, ktorý bol vymazaný presunutím do koša, je možné obnoviť. Ďalšie informácie o mazaní a obnove záznamov získate v téme
Kôš - vymazanie a obnova záznamov.
Vernostné karty možno vytvoriť aj vo
formulári Vernostný systém - kumulovanie/čerpanie benefitu, tlačidlo
Vytvoriť kartu.
Pri používaní viacerých vernostných systémov súčasne je vo formulári Vernostný systém, záložka Rozšírené nastavenia, možné zadať regulárny výraz, ktorý vyhodnotí príslušnosť vernostnej karty k vernostnému systému. V prípade, že regulárny výraz nebude zadaný, pri použití vernostnej karty bude potrebné vernostný systém vybrať manuálne. Uvedené nastavenie je dôležité pri používaní snímača čiarových kódov alebo snímača RFID kľúčov, keď po nasnímaní čiarového kódu sa štandardne vyhľadáva skladová položka v sklade. Ak zadaný regulárny výraz vyhodnotí, že daný čiarový kód patrí k vernostnej karte, vykoná sa spojenie s vernostným systémom a automaticky sa overí nasnímaná vernostná karta.
Príbuzné témy