Táto téma Pomocníka je venovaná problémom pri spustení programu. Tie môžu byť veľmi rôznorodé, najčastejšie ide o poškodenie určitého súboru, databázy a pod. Neraz sa objavujú problémy s obmedzenými právami používateľa v systéme Windows, problémy so sieťovou konektivitou, prípadne hardvérové problémy.
Nedostupnosť databázy - databázu nie je možné otvoriť, nie je dostupná - takéto problémy najčastejšie vznikajú pri sieťovej prevádzke systému OBERON. Riešenie problému sa líši od použitia konkrétneho typu databázy (súborová databáza MDB alebo SQL server), viac v téme Databáza nie je dostupná.
Poškodenie databázy - poškodenie databázy (databázového súboru) takého rozsahu, že sa program nespustí, neotvorí databázu. Systém OBERON pracuje v rôznych databázových systémoch, preto je potrebné rozlišovať, či ide o súborovú databázu MDB alebo SQL server, viac v téme Poškodená databáza.
Poškodené programové súbory - problém spočíva v chýbajúcich alebo poškodených programových súboroch OBERON-u - môže dôjsť k softvérovému poškodeniu pevnému disku, nekorektnému zásahu antivírusového programu a pod., viac v téme Chýbajúce alebo poškodené programové súbory .
Poškodený systém Windows - problém spočíva v poškodení samotného operačného systému Windows, prípadne v hardvérovej poruche počítača. V tomto prípade môže pomôcť reinštalácia operačného systému, v prípadne väčšieho poškodenia ako posledné riešenie nová inštalácia operačného systému.