V tejto téme Pomocníka sú uvedené informácie o automatickom účtovaní pokladničných dokladov - funkcii, ktorá umožňuje automaticky zaúčtovať pokladničné doklady (bločky) do účtovného, resp. peňažného denníka.
Základné informácie
- V peňažnom/účtovnom denníku v module Účtovníctvo je pre používateľov systému OBERON k dispozícii funkcia automatického účtovania pokladničných dokladov (bločkov), a to pomocou snímača čiarových kódov (s podporou QR kódov), prípadne mobilnej aplikácie QeeR skener pre Android a iOS.
- Každý vystavený pokladničný doklad obsahuje čiarový QR kód. Po jeho nasnímaní OBERON automaticky vyhľadá v systéme eKasa daný doklad (podobne ako aplikácia Over doklad), údaje z neho stiahne a zaeviduje do peňažného/účtovného denníka. Vo formulári účtovania sa automaticky nastaví:
- dátum vyhotovenia dokladu,
- obchodný partner,
- suma dokladu aj s rozpisom DPH,
- do poľa Doplňujúci text sa zapíše relevantná položka.
- Na snímanie QR kódu je možné použiť štandardný ručný snímač čiarových kódov s podporou QR kódov alebo bezplatnú mobilnú aplikáciu, resp. softvérový snímač QR kódov QeeR skener (pre Android a iOS). Výhodou mobilnej aplikácie je, že umožňuje nasnímať viac dokladov naraz a tie je potom možné postupne účtovať. Inštalácia a nastavenie aplikácie sú bližšie popísané v téme QeeR skener - inštalácia.
- V prípade účtovania pre viaceré firmy je potrebné zariadenie (snímač čiarových kódov s podporou QR kódov alebo QeeR skener) pridať do každej firmy zvlášť.
Zaúčtovanie pokladničných dokladov do peňažného/účtovného denníka
Pred začatím účtovania odporúčame zoradiť pokladničné doklady (bločky) podľa typu, napr. nákup PHL, nákup materiálu, opravy a udržiavanie, cestovné náklady atď. Pred účtovaním konkrétnej skupiny bločkov je potrebné v peňažnom, resp. účtovnom denníku nastaviť príslušnú predkontáciu. Predkontáciu použitú pri účtovaní prvého dokladu program automaticky doplní aj pri účtovaní nasledujúceho dokladu.
- V programe OBERON - Agenda firmy zvoľte ponuku Účtovníctvo a otvorte peňažný, resp. účtovný denník. Nastavte predkontáciu podľa typu pokladničných dokladov, ktoré budete účtovať (napr. nákup PHL).
- V mobilnom zariadení otvorte aplikáciu QeeR skener. V hlavnej ponuke vyberte možnosť Skener.
- Stlačte tlačidlo Skenovať. Zobrazí sa rámček, do ktorého zamerajte QR kód pokladničného dokladu. Postupne nasnímajte ďalšie doklady rovnakého typu, napr. nákup PHL.
- Po nasnímaní dokladov v mobilnej aplikácii vyberte doklad, ktorý chcete poslať do OBERON-u, a stlačte tlačidlo Odoslať. V prípade, že nechcete doklady odosielať manuálne, v ponuke aplikácie Nastavenia začiarknite možnosť Bloček odoslať ihneď po nasnímaní.
- Aplikácia nasnímaný doklad zapíše do peňažného, resp. účtovného denníka.
- Alternatívne môžete použiť ručný snímač čiarových kódov s podporou QR kódov. Pri snímaní čiarového kódu je potrebné zamerať snímač zariadenia na kód a stlačiť tlačidlo. Vzápätí sa údaje z kódu načítajú do OBERON-u.
Výhodou mobilnej aplikácie QeeR skener oproti ručnému snímaču je, že umožňuje nasnímať viac dokladov naraz a tie je potom možné postupne účtovať.
Obrázok č. 1: Snímanie dokladu a zoznam QR kódov
V prípade, že off-line pokladničné doklady neboli následne zaevidované v systéme eKasa, nie je možné ich automatické zaúčtovanie v OBERON-e.
Príbuzné témy