Systém OBERON pozostáva z viacerých súčastí, z ktorých najdôležitejšou je základný spustiteľný program OBERON - Agenda firmy (oberon.exe) obsahujúci všetky evidencie systému. Táto téma Pomocníka je venovaná jeho rozšíreniu - programu OBERON Automation Center (OAC), ktorý je určený na vykonávanie automatických úloh na pozadí systému OBERON.
|
Program OBERON Automation Center v štruktúre systému OBERON nahrádza starší program OBERON Center. Všetky funkcie programu OBERON Center budú postupne združené do automatických úloh programu OBERON Automation Center. Tie budú pre danú účtovnú jednotku dostupné z ponuky Servis, Automatické úlohy. Aj keď OBERON Automation Center umožňuje pracovať aj so súborovou databázou Microsoft Access, pri jeho použití odporúčame používať databázu SQL. |
Základné informácie
- Program OBERON Automation Center (OAC) je jednou zo súčastí systému OBERON. Je určený na vykonávanie automatických úloh.
- Automatické úlohy predstavujú samostatné automatické činnosti a funkcie vykonávané na pozadí systému Windows bez nutnosti zásahu používateľa. Zahŕňajú napr. automatické zasielanie notifikácií prostredníctvom generátora notifikácií, import kurzového lístka, automatické odosielanie e-mailov, import/export údajov z/do rezervačných portálov prostredníctvom manažéra rezervačných kanálov (Channel Manager), ale aj webové služby, automatický export a import údajov z/do externého internetového obchodu atď.
- Podstatou automaticky vykonávaných úloh je úplná automatizácia činností a funkcií, a tak odbremenenie používateľov OBERON-u: v závislosti od nastavení a infraštruktúry sa úlohy môžu vykonávať plne automatizovane, a to aj vtedy, keď používateľ práve nepracuje s OBERON-om na svojom počítači (napr. zápis prijatých objednávok z internetového obchodu, príjem on-line rezervácií z rezervačného portálu, automatické odosielanie notifikácií pre príchodom hosťa do ubytovacieho zariadenia atď.). Viac informácií získate v téme Automatické úlohy.
Automatické úlohy je možné definovať v programe
OBERON - Agenda firmy, ponuka
Servis,
Automatické úlohy. Tu je k dispozícii aj
zoznam všetkých úloh nadefinovaných v danej databáze (firme).
Obrázok č. 1: Služba OBERON Automation Center Service v zozname služieb systému Windows
Výhody OBERON Automation Center
V porovnaní s predchádzajúcim programom OBERON Center má OBERON Automation Center nasledujúce výhody:
- spravovať, resp. pristupovať k OAC serveru (službe) je možné pomocou programu OBERON Automation Center (klient) z ktoréhokoľvek počítača v sieti,
- všetky automatické úlohy, ktoré sa majú vykonávať, sa definujú v programe OBERON - Agenda firmy v ponuke Servis, Automatické úlohy, čo poskytuje lepší prehľad o všetkých automatických úlohách nadefinovaných pre danú účtovnú jednotku,
- správy o priebehu vykonávaných úloh sa zapisujú do štandardného Sledovania činností a sú dostupné každému používateľovi z ktoréhokoľvek počítača v sieti (v programe OBERON Center len na danom počítači, kde beží),
- OAC ako služba systému Windows je dostupná (funkčná) ihneď aj po reštarte počítača (OBERON Center až po prihlásení používateľa do systému Windows).
Technické informácie
- Program OBERON Automation Center sa skladá z dvoch častí:
- OBERON-Automation-Center-Service.exe (server) - ide o službu systému Windows (Obrázok č. 1), ktorú je potrebné nakonfigurovať na počítači, ktorý je neustále zapnutý, spravidla sieťovom databázovom serveri. Viac informácií o konfigurácii služby (OAC) získate v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center.
- OBERON-Automation-Client.exe (klient) - predstavuje spustiteľný súbor, ktorý sa nachádza v adresári \\OBERON\SHARE\SYSTEM klientskeho počítača. V programe OBERON - Agenda firmy je dostupný z ponuky OBERON, OBERON Automation Center (klient). Výberom položky sa program otvorí a zároveň sa zobrazí jeho ikona na paneli úloh systému Windows v systémových ikonách (pri dátume a čase), odkiaľ možno klienta tiež otvoriť. Viac informácií získate v téme OBERON Automation Center (klient). Informácie o konfigurácii sú dostupné v téme Nastavenie OBERON Automation Center (klient).
- Prostredníctvom programu OBERON-Automation-Client.exe (klient) je možné spravovať službu OBERON-Automation-Center-Service.exe (server) z klientskeho počítača (napr. keď je potrebné službu pozastaviť, reštartovať a pod.) a vykonávať kontrolu vykonávania automatických úloh.
- OBERON-Automation-Client.exe (klient) neslúži na definovanie a správu automatických úloh (tie sa definujú v ponuke Servis, Automatické úlohy programu OBERON - Agenda firmy).
-
Status pripojenia k serveru OBERON Automation Center - zobrazuje stav pripojenia k serveru signalizovaný nasledujúcimi farbami:
- sivá - nie je nastavený server OBERON Automation Center
- zelená - server OBERON Automation Center pracuje korektne (pripojený),
- oranžová - server OBERON Automation Center nepracuje korektne (nepripojený), služba nie je spustená,
- červená - server OBERON Automation Center je nepripojený, počítač nie je dostupný, prípadne služba nie je spustená.
Obrázok č. 2: Ikona OBERON Automation Center na paneli úloh systému Windows
Obrázok č. 3: Spustenie a vypnutie služby OBERON Automation Center v Event Vieweri systému Windows
Príbuzné témy