Systém OBERON pozostáva z niekoľkých súčastí, ktoré spolu vytvárajú jeho základnú štruktúru ako komplexného účtovného nástroja. Štruktúre OBERON-u je venovaná táto téma Pomocníka.
Základná štruktúra systému OBERON
Súčasti systému OBERON je možné z hľadiska používateľa, technológie, funkcií a možností rozčleniť takto:
- OBERON - Agenda firmy - tvorí základ celého systému. Obsahuje všetky knihy (evidencie, agendy), ktoré OBERON ponúka - je to program, s ktorým pracuje bežný používateľ.
- OBERON Automation Center - je určený na vykonávanie automatických úloh na pozadí (napr. automatické zasielanie notifikácií prostredníctvom generátora notifikácií, import kurzového lístka, automatické odosielanie e-mailov, import/export údajov z/do rezervačných portálov prostredníctvom manažéra rezervačných kanálov (Channel Manager), ale aj webové služby, automatický export a import údajov z/do externého internetového obchodu atď.). V štruktúre systému OBERON nahrádza starší program OBERON Center. Všetky funkcie programu OBERON Center budú postupne združené do automatických úloh programu OBERON Automation Center. Tie budú pre danú účtovnú jednotku dostupné z ponuky Servis, Automatické úlohy. Aj keď OBERON Automation Center umožňuje pracovať aj so súborovou databázou Microsoft Access, pri jeho použití odporúčame používať databázu SQL.
- Mobilné riešenia - predstavujú rozšírenia systému OBERON pre mobilné zariadenia a dotykové displeje dodávané priamo s OBERON-om alebo partnermi (OBERON Web, ASTON - mobilný skladník, LUKUL - nielen mobilný čašník, OBERON eMenu, QeeR skener). Tým, že rozširujú možnosti a funkcie OBERON-u, prispievajú k jeho komplexnosti ako účtovného nástroja, čím zvyšujú komfort používateľa pri využívaní celého riešenia.
Obrázok č. 1: Štruktúra systému OBERON

Ďalšie informácie o systéme OBERON
- Okrem základných súčastí systém OBERON obsahuje ďalšie zaujímavé nástroje:
- Editor tlačových výstupov - je integrovaný priamo do systému, umožňuje individuálnu úpravu tlačových výstupov.
- Sledovanie činností - umožňuje evidovať záznamy o udalostiach a činnostiach vykonané jednotlivými používateľmi pri práci so systémom OBERON.
- K systému OBERON je možné pripojiť celý rad zariadení, ako sú fiškálne tlačiarne, registračné pokladnice, dochádzkové a platobné POS terminály, čítačky dokladov, elektronické váhy, snímače čiarových kódov, mobilné terminály, dverové zámky atď. Zoznam pripojiteľných zariadení je možné získať v téme Prehľad pripojiteľných zariadení.
- So systémom OBERON je rôznym spôsobom prepojený celý rad externých softvérových a hardvérových riešení (súvisiace produkty a služby). Časť prepojení vznikla z iniciatívy firmy EXALOGIC (napr. s internetovým obchodom PrestaShop, manažérom rezervačných kanálov Beds24 atď.), iné produkty a služby boli so systémom OBERON prepojené z iniciatívy a v réžii tretích strán (napr. internetový obchod GRANDUS, UNIobchod, webová aplikácia Chameleoon atď.). Zoznam súvisiacich produktov a služieb je dostupný v téme Všeobecne o súvisiacich produktoch.
- OBERON podporuje multijazyčnosť (jazykové verzie) - predvoleným jazykom je slovenčina, pričom pomocou Správcu doplnkov je možné doinštalovať ďalší jazyk. Preložené môže byť prostredie programu (názvy jednotlivých položiek menu, názvy záložiek, tlačidiel atď.), ako aj tlačové výstupy (napr. faktúra, dodací list, objednávka a pod.).
Príbuzné témy