Pokladnica OBERON je jedným z ďalších voliteľných modulov systému OBERON. V spolupráci s fiškálnou tlačiarňou umožňuje vytvoriť z počítača plnohodnotnú on-line registračnú pokladnicu. Primárnou úlohou registračnej pokladnice je evidencia tržby za predaj tovarov a služieb, pričom obsahuje množstvo ďalších zaujímavých funkcií a možností.
Obrázok č. 1: Maloobchodná pokladnica s štandardným režimom zobrazenia pre dotykový displej

Technické informácie
- Aby sa z počítača stala plnohodnotná pokladnica, je k nemu nevyhnutné pripojiť fiškálnu tlačiareň - ide o certifikované hardvérové zariadenie, ktoré pozostáva z chráneného dátového úložiska (CHDÚ), tlačiarne pokladničných dokladov a príslušného softvéru. Existuje aj určité špecifické riešenie, keď sa k počítaču pripojí klasická registračná pokladnica v tzv. režime on-line.
- OBERON podporuje niekoľko fiškálnych tlačiarní od rôznych výrobcov. Okrem toho je k Pokladnici OBERON možné pripojiť celý rad ďalších zariadení, napr. snímač čiarových kódov, elektronické váhy, snímač prístupu na rýchle prihlásenie obsluhy atď.
- Široká škála rôznych funkcií a nastavení umožňuje prispôsobiť pokladnicu svojim vlastným potrebám a požiadavkám. Vďaka tomu je možné Pokladnicu OBERON používať v rôznorodých prevádzkach, pri ktorých sú nároky na funkcionalitu a vzhľad pokladnice zásadne rozdielne, napr. pri veľkoobchodnej pokladnici je to zúčtovanie výdajky, pri reštauračnej tlač objednávok na bonovaciu tlačiareň, pri dotykovej obrazovke zobrazenie numerickej klávesnice a pod. Viac informácií je možné získať v téme Nastavenie vzhľadu Pokladnice OBERON.
Dôležité evidencie
- Každá predaná položka na pokladnici sa automaticky zapisuje do evidencie Pokladničné doklady. Tu je možné získať všetky súhrnné informácie o predaji, obratoch či výnosoch. Každý doklad v tejto evidencii obsahuje navyše presnú kópiu dokladu tak, ako bol vytlačený na fiškálnej tlačiarni.
- Pri dennej uzávierke sa automaticky vytvorí záznam v Knihe tržieb - záznam obsahuje obraty danej dennej uzávierky v členení podľa použitých typov platieb (hotovosť, platobná karta, stravné lístky a pod.), ďalej obsahuje údaje výberov a vkladov hotovosti pokladnice, prípadne je k dispozícii aj zoznam uhradených faktúr v hotovosti. Kniha tržieb slúži aj ako podklad pre automatické účtovanie tržieb do účtovného (peňažného) denníka. Každý záznam v tejto evidencii (denná uzávierka) obsahuje navyše presnú kópiu dennej uzávierky tak, ako bola vytlačená na fiškálnej tlačiarni.
- Ak sa Pokladnica OBERON používa v reštauračnej prevádzke, všetky objednané jedlá či nápoje je možné tlačiť na bonovacej tlačiarni. Pri každom vytlačení objednávky sa objednané položky zapíšu do Bonovacej knihy.
Zaujímavé vlastnosti a možnosti
- Pokladnicu OBERON je možné použiť v rôznorodých prevádzkach - od bežných obchodných prevádzok, cez bary a reštaurácie, až po veľkoobchodné pokladnice. Môže pracovať v štandardnom režime ovládania pomocou klávesnice alebo myši, prípadne v režime ovládania pomocou dotykového displeja.
- Pokladnica je úzko prepojená s ostatnými modulmi systému OBERON, napr. umožňuje zúčtovať výdajku, importovať položky z objednávky, uhradiť faktúru, vyúčtovať reklamáciu alebo servis, nevyúčtovať doklad, ale len z neho vytvoriť výdajku. Pri použití modulu Hotelová recepcia umožňuje uhradiť ubytovanie alebo hotelový účet.
- Pokladnica obsahuje napojenie na rôzne externé systémy, napr. elektronický jedálny lístok, aplikáciu mobilný čašník, vernostné a zľavové systémy, atď.
- Použitie webovej aplikácie OBERON Web ponúka možnosť zobrazenia okamžitých obratov na pokladnici, zobrazenie otvorených účtov, grafického vývoja tržieb, jedálny lístok na mobilnom zariadení, atď.
Príbuzné témy