Táto téma Pomocníka obsahuje informácie o základných možnostiach, užitočných funkciách a zaujímavých vlastnostiach modulu Pokladnica OBERON.
Základné možnosti a vlastnosti
-
Pokladnica OBERON môže pracovať vo viacerých režimoch predaja:
- Maloobchodná pokladnica - bežný predaj v maloobchodných prevádzkach,
- Veľkoobchodná pokladnica - zaevidovanie úhrady výdajky, objednávky, faktúry, možnosť zadať ľubovoľnú predajnú cenu s DPH alebo bez DPH...,
- Reštauračná pokladnica - otvorené účty (stoly), presuny medzi účtami, tlač na bonovacej tlačiarni, resp. zobrazenie na bonovacom monitore.
-
Pokladnica OBERON môže pracovať vo viacerých režimoch zobrazenia:
- Štandardný - ovládanie pomocou klávesnice alebo myši,
- Dotykový displej - Štandardný - štandardné ovládanie dotykom (alebo myšou),
- Dotykový displej - Fast food - ovládanie dotykom (alebo myšou), predávané položky predstavujú tlačidlá s obrázkami. Viac informácií získate v téme Režim Fast food.
- Vzhľad pokladnice sa prispôsobuje režimu predaja a zobrazenia, možno ho však definovať a tak prispôsobiť svojim vlastným potrebám a požiadavkám (napr. zobrazenie displeja, spôsob zobrazenia položiek dokladu).
- Je možné nadefinovať vlastné tlačidlá (napr. tlačidlá na rýchly predaj položiek (PLU), tlačidlo s konkrétnym typom platby, s konkrétnou výškou zľavy) a priradiť im farbu. Možné je nastaviť aj veľkosť tlačidiel pokladnice a položiek, na tlačidlách nastaviť zobrazovanie ceny skladových kariet, názvov skupín a klávesových skratiek na dotykovej pokladnici. Zobrazenie je možné obmedziť len tie tlačidlá, ktoré sú pre danú firmu podstatné. Viac informácií je možné získať v téme Nastavenie vzhľadu Pokladnice OBERON.
- Položku do otvoreného pokladničného účtu je možné pridať:
- Práca s rôznymi typmi platieb (hotovosť, ceniny, platobná karta, iná bezhotovostná platba, vnútorné zúčtovanie...), evidencia hotovosti (výbery a vklady hotovosti).
- Možnosť rozúčtovať doklad na viaceré typy platidiel (napr. stravné lístky + doplatok platobnou kartou).
- Práca s cudzími menami.
- Možnosti úpravy účtu - zadávanie zliav, zmena typu položky (vratný obal, vrátenie tovaru, zľava, oprava, odpočítaná záloha, výmena poukazu...), možnosť odložiť predaj.
- Pokročilá práca s otvorenými účtami (stolmi) - presun medzi účtami, ich zlúčenie, oprava položky, zľava na položku, zľava na doklad.
- Grafický prehľad stolov, možnosť otvoriť viacero pokladničných účtov pod jedným stolom (tzv. účteniek).
- Podpora predaja a výmeny poukazov.
- Jednoduché a rýchle storno dokladu (vrátenie tovaru), a to aj ľubovoľný počet dní spätne (z histórie dokladov).
- Podpora váženia - bežný vážený kód, elektronické váhy, váhoskenery, priemyselné váhy.
- Predaj tovaru pre rôznych odberateľov s rôznou cenou, možnosť tlače informácií o odberateľovi (zákazníkovi), možnosť nastaviť obchodnému partnerovi odberateľskú zľavu, prípadne dokladu priradiť členenie.
- Možnosť tlače výrobného a sériového čísla a čísla čiarového kódu na doklade. Možnosť tlače ľubovoľného textu k dokladu, prípadne ku každej položke dokladu. Možnosť úpravy textu na pokladničnom doklade pred jeho tlačou.
- Možnosť zobraziť posledný pokladničný doklad zaevidovaný na pokladnici.
- Práca s rozšírenou cenotvorbou na vytvorenie rôznych akcií.
- Možnosť nadefinovať položky denného menu.
- Množstvo tlačových výstupov na analýzu predaja, grafy.
Užitočné funkcie
- Prepojenie s inými modulmi systému OBERON:
- modul Skladová evidencia - vydávanie tovaru z jedného, prípadne viacerých skladov, zaevidovanie úhrady výdajky, možnosť vytvoriť z neuzatvoreného pokladničného dokladu výdajku,
- modul Fakturácia - úhrada faktúry v hotovosti, možnosť vytvoriť z neuzatvoreného pokladničného dokladu faktúru (pri prenesení daňovej povinnosti automaticky), import položiek z objednávky,
- modul Hotelová recepcia - presun položiek z pokladnice na hotelový účet, zaevidovanie úhrady hotelového účtu, zaevidovanie úhrady služby,
- modul CRM a registratúra - zaevidovanie úhrady reklamácie/servisu.
- Možnosť zobraziť výnos v eurách, v percentách, maržu, poskytnutú zľavu (v právach používateľov možno obmedziť prístup k tomuto tlačidlu).
- Možnosť zobraziť a vytlačiť obraty pokladne (Ctrl+O) - hotovosť, ceniny, platobné karty a vnútorné zúčtovanie.
- Zálohovanie vratných obalov - bežných (napr. pivové fľaše, prepravky, palety a pod.) aj jednorazových (plastová fľaša PET, plechovka), výkup zálohovaných jednorazových vratných obalov.
- Inventúra hotovosti (mincovka) - slúži na výpočet hodnôt bankoviek a mincí v EUR alebo v cudzej mene.
- Automatická tlač etikiet na Pokladnici OBERON pri predaji, neobmedzený počet formátov, možnosť vlastnej úpravy, možnosť tlače aj s čiarovým (QR) kódom.
- Košíkový predaj - možnosť evidencie predaného tovaru na akomkoľvek mieste v rámci prevádzky, pričom vyúčtovanie sa zrealizuje na centrálnej pokladnici.
- V reštauračnej prevádzke podpora viacerých bonovacích tlačiarní (celkom 10), možnosť tlače kópie objednávky na tej istej fyzickej bonovacej tlačiarni (prípadne aj inej), možnosť oddeľovať chody. Možnosť prepojenia so systémom bonovacích monitorov.
- Podpora priamej tlače na bonovacej tlačiarni.
- Podpora objednávok jedál/nápojov na donášku - bližšie informácie v téme Nastavenia eMenu.
- Automatické účtovanie tržieb Pokladnice OBERON (podvojné účtovníctvo) a Automatické účtovanie tržieb Pokladnice OBERON (jednoduché účtovníctvo).
Zaujímavé vlastnosti
- Podpora niekoľkých fiškálnych tlačiarní od rôznych výrobcov vrátane vlastnej certifikovanej fiškálnej tlačiarne eKasa PANDORA .
- Na skúšobné účely je s pokladnicou možné pracovať aj bez fiškálnej tlačiarne - vtedy je možné využiť možnosť nastaviť tzv. virtuálne fiškálne zariadenie (Fiscal Virtual), ktoré neumožňuje tlačiť daňové doklady.
- Podpora celého radu ďalších pripojiteľných zariadení (napr. snímače čiarových kódov, zákaznícke displeje, elektronické váhy a váhoskenery, platobné terminály, pokladničné zásuvky, snímače RFID kľúčov na rýchle prihlásenie obsluhy, tlačiarne samolepiacich etikiet, bonovacie monitory...).
- Pokladnica umožňuje pracovať v pobočkovom režime na vytvorenie siete maloobchodných predajní. Inou možnosťou je použitie off-line pobočkovej pokladnice, keď výmena údajov spravidla prebieha vo forme samostatných dátových súborov.
- Prepojenie s vlastnou mobilnou aplikáciu LUKUL - nielen mobilný čašník, elektronickým jedálnym lístkom v mobilnom zariadení (OBERON eMenu), vernostnými a zľavovými systémami (viac v téme Vernostný systém na Pokladnici OBERON) atď.
- Možnosť poslať dennú uzávierku majiteľovi formou SMS alebo e-mailu.
- Možnosť nahradiť názov položky na doklade poznámkou k položke (ak je zadaná).
- Podpora pracovných zmien, podľa ktorých je možné tlačiť obraty pokladnice.
- Vybrané manažérske informácie dostupné v reálnom čase prostredníctvom webovej aplikácie OBERON Web (obchodní partneri, aktuálne obraty registračných pokladníc, prehľad otvorených účtov (stolov), štatistiky k predajom na pokladniciach z knihy tržieb...).
Príbuzné témy