V tejto téme Pomocníka získate postup, ako pracovať s položkami denného menu a ako opakovane programovať denné menu vopred (týždeň, mesiac a pod.). Systém OBERON nemá funkciu, ktorá by samočinne pri zmene dátumu v počítači nahradila položky denného menu. Tento drobný nedostatok je možné obísť tak, že na každý deň naprogramujeme inú skladovú kartu s prislúchajúcim kódom položky.
Predaj denného menu je možný aj pomocou rýchleho predaja PLU položiek. Každé tlačidlo PLU predstavuje konkrétmu skladovú kartu denného menu (Obrázok č. 2).
Predaj denného menu v OBERON-e je možné realizovať viacerými spôsobmi. Jedným spôsobom je uvedený predaj pomocou PLU položiek. Skladové karty denného menu je možné aj priradiť ku skupine (vytvorením skupiny napríklad Menučka). Tento spôsob je vhodný v prípade, že PLU sú už obsadené inými skladovými kartami, ktoré nesúvisia s denným menu.
Ďalším spôsobom je predaj denného menu pomocou priameho predaja Množstvo*Kód položky, kde si obsluha zvolí evidenciu menučiek. Napríklad na Obrázku č. 2 je zobrazený kód D24/A, kde D24 znamená deň, v ktorom došlo k predaju (24. 5.) a A označuje denné menu. Tento spôsob je vhodný pri plánovaní menučiek na celý mesiac vopred. V takomto prípade je potrebné vytvoriť 31 skladových kariet pre každý typ menu, napríklad D01/A až D31/A. Pre ďalší typ menu by boli skladové karty D01/B až D31/B.
Evidencia počtu porcií
OBERON neumožňuje viesť presnú evidenciu počtu porcií jedál denného menu, t. j. neupozorňuje obsluhu na klesajúci počet porcií menu (blížiace sa vyčerpanie zásob).