Pokladnica OBERON predstavuje plnohodnotnú počítačovú registračnú pokladnicu vybavenú fiškálnou tlačiarňou. Formulár Pokladnica OBERON - nastavenia umožňuje zobraziť a upraviť nastavenia Pokladnice OBERON. Formulár je dostupný z ponuky Servis, Zariadenia po stlačení tlačidla Pridať alebo Upraviť - tlačidlo Nastaviť zariadenie, záložka Pokladnica OBERON, tlačidlo Nastaviť pokladnicu.
Formulár Nastavenie vzhľadu pokladnice slúži na definovanie tlačidiel v Pokladnici OBERON. Bližšie informácie o nastavení vzhľadu získate v téme Nastavenie vzhľadu Pokladnice OBERON.
Typy platieb predstavujú rôzne spôsoby zaúčtovania dokladov (hotovosť, platobná karta, stravné lístky, majiteľ). Typy platieb sa používajú v module Pokladnica OBERON. O tom akým spôsobom bude doklad zúčtovaný, rozhodne obsluha v momente tlače dokladu (kláves F12 - Tlač dokladu pri predaji na pokladnici).
Maloobchodná pokladnica
V tomto režime je pokladnica určená pre klasické prevádzky maloobchodu, napr. predajňa potravín, obuvy a pod.
Veľkoobchodná pokladnica
V tomto režime je pokladnica určená pre veľkoobchodné prevádzky.
Reštauračná pokladnica
V tomto režime je pokladnica určená pre reštaurácie, bary, zariadenia rýchleho občerstvenia atď.
Štandardný
Dotykový displej
Dotykový displej - štandardný
Dotykový displej - Fast food
Umožňuje určiť, či sa má pri dennej uzávierke vynulovať zostatok hotovosti v Pokladnici OBERON. Nastavenie musí byť v súlade s nastavením alebo možnosťami fiškálneho zariadenia, t. j. obidve strany musia pracovať v rovnakom režime. Ak fiškálne zariadenie pri dennej uzávierke nuluje denné obraty (tržbu), nastavenie musí byť zaškrtnuté. V prípade, ak denné obraty nenuluje, je potrebné pole odškrtnúť. Pri eKase PANDORA je potrebné pole odškrtnúť (t. j. nenulovať hotovosť v Pokladnici OBERON), pri inom zariadení sa je potrebné informovať u jeho dodávateľa.
Určuje spôsob ponižovania stavu zásob o predané položky (množstvá) na pokladnici. Počet skladových pohybov (príjem a výdaj) ovplyvňuje licenciu, ktorú je potrebné aktivovať.
Ihneď po vytlačení dokladu
Sumárne
Po predaji (vytlačení daňového dokladu) sa ihneď neupraví množstvo na skladových kartách, ale až sumárne, napríklad po dennej uzávierke. V reštauračnom režime je dostupná len táto možnosť, z dôvodu veľkého množstva pohybov - hlavne pri skladových kartách typu receptúra. Napríklad pri predaji 50-tich porcií jedla je zbytočne 50 krát odpisovať 2g korenia - odpíše sa sumárne 100g korenia. Vytvorenie skladových pohybov je možné vykonať kedykoľvek v module Pokladnica OBERON, najčastejšie však po dennej uzávierke. Pri sumárnom vytváraní skladových pohybov nie je možné evidovať odberateľa ku každému pohybu (predaju).
Skladové pohyby sa vytvárajú z pokladničných dokladov, alebo hotelových účtov pri spustení aktivácii Vytvorenia skladových pohybov. To znamená, že pohyb na skladovej karte sa vytvorí vtedy, ak sa položka predá na Pokladnici OBERON, alebo je pridaná na hotelový účet (ak je nastavený modul Hotel) a manuálne alebo automaticky sa spustí funkcia Vytvorenie skladových pohybov - tlačidlo Uzávierky.
Aktivácia vytvorenia skladových pohybov môže byť:
Predajné miesto - predajné miesto je pomenovanie miesta, na ktorom sa nachádza jedna alebo viac pokladníc s fiškálnym modulom.
Sklad - umožní obmedziť sklady z ktorých bude pokladnica predávať. Je možné vybrať jeden sklad, jedno zoskupenie skladov, alebo aj všetky sklady.
Skladová karta - kategória - umožní vybrať kategóriu skladových kariet daného skladu, s ktorou bude pokladnica pracovať. Napríklad: Firma má reštauráciu a zároveň ponúka na letnej terase fast food. Má jeden sklad napr. Kuchyňa, z ktorého idú suroviny do reštaurácie a aj do fast foodu (môžu používať rozdielne cenové hladiny). Po vytvorení kategórie FastFood bude obsluha na letnej terase vidieť len skladové karty v kategórii FastFood a nebude vidieť skladové karty v reštaurácií.
Predajná cena - cena, ktorá bude použitá pri predaji. Predajnú cenu bude možné pri predaji zmeniť manuálne.
Účtovná pokladňa - priradí pokladnicu k účtovnej pokladni (napr. Hlavná pokladňa, Valutová pokladňa)
Zadáva sa číslo (hodnota) dokladu, pri prekročení daného čísla nebude možné vytlačiť daňový doklad. V prípade, že účtovná jednotka chce predávať bez obmedzení, je potrebné zadať nulu.
Na pokladnici je možné zúčtovať (prijať úhradu) za výdajku, ktorá môže obsahovať záporné položky. Pri importe položiek do pokladnice program automaticky nastaví pri záporných položkách špeciálny príznak pre systém eKasa Finančnej správy SR. Ak sa pri zúčtovaní výdajky pri záporných položkách nastaví príznak 'Vrátenie tovaru', obsluha pokladnice musí zadať číslo pôvodného dokladu pre systém eKasa FS. Ak nechcete alebo nemôžete zadávať číslo pôvodného pokladničného dokladu, zvoľte 'Záporná položka-zľava'
Zakázať výber obchodných partnerov zo zoznamu
Umožniť používať pracovné smeny
Automaticky ukončiť pracovnú smenu pri dennej uzávierke
Umožniť zadať členenie na doklad
Pamätať naposledy vybrané členenie
Číslo skladovej karty pre vrátenie zálohy
Číslo skenera (NNNN):
Zadáva sa 4-miestne číslo skenera (napr. 0126), ktoré bude dostupné v používateľskom účte v registračnom portáli Správu zálohového systému. Pri snímaní kupónu zo zariadenia na odber zálohovaných obalov sa budú akceptovať len čiarové kódy s týmto číslom skenera.
V prípade viacerých prevádzok je možné zadať čísla viacerých skenerov (oddelené čiarkou a medzerou) - v tom prípade budú akceptované aj kupóny z týchto prevádzok.
Ak sa nezadá žiadne číslo skenera, budú akceptované všetky kupóny (aj od iných dodávateľov).
Viac informácií o formáte čiarového kódu kupónu pre odber zálohovaných jednorazových obalov podľa špecifikácie Správcu zálohového systému získate v téme Práca s čiarovými kódmi.
Pri výbere položky zobrazovať obstarávaciu cenu
Po vytlačení dokladu automaticky zatvárať informačné okno
Vždy povoliť výdaj tovaru a evidovať aj záporné stavy
Zobraziť upozornenie na pokles množstva do záporného množstva
S otvoreným účtom môže pracovať len používateľ, ktorý účet otvoril
Zobraziť zónu udalostí
Po dennej uzávierke tlačiť obraty v členení podľa typov platieb
Umožniť zdielať fiškálnu tlačiareň na tomto počítači
Umožniť tlačiť doklady na fiškálnej tlačiarni pripojenej k inému počítaču
Do názvu položky pripájať číslo skladovej karte
Do názvu položky pripájať kód položky
Pri položke tlačiť informáciu o poskytnutej zľave
Tlačiť čiarový kód položky (bude tlačený len ako text)
Za položku tlačiť doplňujúci popis zo skladovej karty
Na pokladničnom doklade tlačiť výrobné a sériové čísla
Po vytlačení dokladu automaticky zatvárať informačné okno
Po vytlačení dokladu automaticky otvoriť grafický prehľad stolov
Pokladnicu otvoriť automaticky po spustení
Po spustení programu OBERON sa automaticky spustí modul Pokladnica OBERON.
Pokladnica OBERON umožňuje automatickú tlač etikiet položiek podľa aktuálne zadaného dokladu. Formát etikiet sa nastavuje na skladovej karte (ponuka Sklad).
Nastavenie tlače etikiet
Nepoužívať tlač etikiet - účtovná jednotka nebude používať tlač etikiet pri predaji na Pokladnici OBERON
Manuálna tlač etikiet - etikety sa nebudú tlačiť automaticky, ale len na pokyn obsluhy pokladnice.
Automatická tlač etikiet po zadaní položky dokladu - tlač bude vykonaná ihneď po zadaní položky na otvorený účet (alebo priamy predaj).
Automatická tlač etikiet pred vytlačením dokladu - tlač bude vykonaná tesne pred vytlačením daňového dokladu
Tlačiareň etikiet
EXALOGIC, s.r.o., www.exalogic.sk |
26. 1. 2023 |