Formulár Používateľ umožňuje definovať, resp. upravovať údaje o používateľovi v systéme OBERON. Formulár je dostupný v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka Servis, Používatelia, tlačidlo Nový alebo Oprava.
Zadávajú sa základné údaje o používateľovi v systéme OBERON.
Prihlasovať sa pod menom - jedinečné meno, ktoré bude používateľ zadávať pri každom prihlásení do programu. Meno odporúčame zvoliť čo najkratšie, zložené z jedného slova a bez diakritiky, aj keď program umožňuje zadať ľubovoľné prihlasovacie meno.
Meno uvádzané na dokladoch - meno používateľa uvádzané pri tlači dokladov (faktúra, výdajka, príjemka, objednávka, pokladničný doklad...) ako osoba, ktorá doklad vystavila.
Skratka používateľa - skratka evidovaná a zobrazovaná v knihách programu namiesto mena.
Typ používateľa
Štandardný - bežný používateľ, ktorý predstavuje konkrétnu osobu používajúcu systém OBERON, napr. účtovník, pokladník, čašník, recepčná atď.
Systémový - systémový používateľ nepredstavuje konkrétnu osobu, ale sa definuje pre potreby automatických úloh vykonávaných na pozadí (napr. webové služby a pod.), resp. aplikácií. Nie je možné sa pod ním prihlásiť do OBERON-u a naopak, pod štandardným používateľom nie je možné spúšťať automatické úlohy vykonávané na pozadí.
Administrátor - nejde o samostatný typ používateľa, ale o príznak, ktorý je možné nastaviť spravidla štandardnému používateľovi. Používateľ s týmto príznakom môže definovať používateľov a meniť ich práva. Administrátor disponuje aj ďalšími možnosťami nastavenia programu, ku ktorým ostatní používatelia nemajú prístup.
Zakázať používateľa
Zadávajú sa telefónne číslo a e-mailová adresa používateľa (napr. pri používaní automatických notifikácií alebo na odosielanie e-mailových správ).
Heslo na zasielanie príloh - zadáva sa heslo na šifrovanie tlačových zostáv vo formáte PDF spravidla na odosielanie elektronickou poštou. Pomocou tlačidla je možné heslo vygenerovať. Viac informácií nájdete v téme Formulár Tlačové výstupy.
Prevádzka - umožňuje zvoliť prevádzku, s ktorou bude používateľ po prihlásení pracovať. Ak je niektorá z prevádzok priradená k používateľovi, bude možné v jednotlivých dokladových evidenciách vytvoriť nový doklad aj v prípade, že v hornej časti evidencie nebude zvolená konkrétna prevádzka (ale len možnosť *** Všetky prevádzky ***). V tom prípade nerozhoduje, či firma má alebo nemá priradenú predvolenú prevádzku (vo formulári Údaje o firme, záložka Základné údaje), priradenie prevádzky k používateľovi má prioritu. Viac informácií o prevádzkach získate v téme Prevádzky.
Kód rýchleho prístupu - môže sa zadať kód na rýchle prihlásenie používateľa do systému OBERON. Môže to byť kód prístupového kľúča, ktorý identifikuje používateľa pomocou snímača RFID kľúčov, prípadne len tzv. PIN (ľubovoľný alfanumerický reťazec). Pri použití PIN kódu je potrebné v ponuke Servis, Nastavenia programu, oddiel Počítač - Všeobecné, sekcia Prihlásenie používateľa do programu zvoliť Typ prihlasovacieho formulára Osobný PIN - následne sa bude na prihlásenie používateľa do systému OBERON vyžadovať len tento PIN (bez potreby vyberať používateľa zo zoznamu používateľov).
Obrázok podpisu
Elektronický podpis
Minimálne navýšenie
Zadávanie zliav
Overovanie dátumu
Vybraným používateľom je možné zakázať opravu dokladov starších ako určitý počet dní. Štandardne je počet dní nastavený na nulovú hodnotu (0), čo dovoľuje opravu akokoľvek starých dokladov.
Skryť doklady staršie ako určitý počet dní znamená, že pre daného používateľa budú skryté všetky doklady z fakturácie (pohľadávky, záväzky) a v skladovej evidencii (príjemky, výdajky, skladové pohyby) staršie ako nastavený počet dní.
Časovo závislé práva sa neodvodzujú od systémového dátumu počítača, ale od špeciálneho dátumu evidovaného programom. Tým je zabezpečené, že pri zmene systémového dátumu počítača používateľ tieto práva neobíde. Hodnotu špeciálneho dátumu program aktualizuje automaticky:
Oprávnenia - prílohy k záznamom
EXALOGIC, s.r.o., www.exalogic.sk |
29. 11. 2024 |