V tejto téme Pomocníka sú popísané spôsoby vyúčtovania reklamácie/servisu.
Základné informácie
V prípade, že zákazník za reklamáciu/servis neplatí (napr. pri záručnej oprave), nie je potrebné vystavovať pokladničný doklad, resp. faktúru. Vybaviť reklamáciu je možné odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím (tlačový výstup Odovzdávací protokol).
Vyúčtovanie v Pokladnici OBERON
- V ponuke Sklad zvoľte položku Pokladnica OBERON.
- Otvorí sa pokladnica, v oddiele Základné stlačte tlačidlo Reklamácie a servis. Pokiaľ sa v ňom uvedené tlačidlo nenachádza, v oddiele Systém stlačte tlačidlo Systém. Otvorí sa formulár, v záložke Nastavenia stlačte tlačidlo Nastaviť. V záložke Vrchný panel, sekcia Základné stlačte tlačidlo Definovať. Vyhľadajte tlačidlo Reklamácie a servis a nastavte zobrazovanie na Zobraziť v paneli. Po uložení sa bude tlačidlo Reklamácie a servis zobrazovať v Pokladnici OBERON v záložke Základné.
- Po stlačení tlačidla Reklamácie a servis sa otvorí Evidencia reklamácií a servisu.
- Vyberte reklamáciu/servis, ktorý chcete vyúčtovať, a stlačte tlačidlo OK.
- Položky reklamácie/servisu sa pridajú na účet.
- Stlačte tlačidlo Tlač dokladu. Vyberte spôsob úhrady a stlačte tlačidlo Tlač.
- Pokladničný doklad sa zaeviduje (vytlačí).
Vyfakturovanie reklamácie/servisu
- V ponuke Fakturácia zvoľte položku Kniha pohľadávok.
- V otvorenej evidencii stlačte tlačidlo Nový, zobrazí sa sprievodca Nový doklad.
- Zvoľte spôsob vytvorenia novej pohľadávky - Iný spôsob vytvorenia dokladu - Evidencia reklamácií a servisu. Stlačte tlačidlo Ďalej.
- Zadajte číslo, prípadne vyberte záznam z Evidencie reklamácií a servisu, z ktorého sa naimportujú údaje do novej pohľadávky. Stlačte tlačidlo Ďalej.
- Zadajte, prípadne upravte základné údaje novej pohľadávky.
- Zadajte, prípadne vyberte obchodného partnera. Stlačte tlačidlo Dokončiť.
- Otvorí sa formulár Pohľadávka s načítanými položkami dokladu. Zvoľte formu úhrady faktúry. Ak bude faktúra uhradená v hotovosti, je potrebné jej úhradu zaevidovať na Pokladnici OBERON - viac v téme Úhrada faktúry v hotovosti.
- Stlačením tlačidla OK sa faktúra uloží.
Príbuzné témy