Táto téma Pomocníka obsahuje postup vytvorenia reklamácie alebo servisu v knihe Evidencia reklamácií a servisu modulu CRM a registratúra.
Postup vytvorenia reklamácie/servisu
- V ponuke CRM zvoľte položku Evidencia reklamácií a servisu.
- V otvorenej evidencii stlačte tlačidlo Nový, zobrazí sa sprievodca Nová reklamácia/servis.
- Pred zaevidovaním nového záznamu je možné zadať výrobné číslo tovaru. Podľa neho sa v evidencii vyhľadajú všetky doklady (faktúry, príjemky, výdajky, iné reklamácie, evidencia výrobných čísiel a pod.), v ktorých bolo výrobné číslo použité. Ak nemá reklamovaný tovar výrobné číslo, pokračujte ďalej bez jeho zadania.
- Zvoľte typ záznamu a kategóriu zákazníka (obchodný partner evidovaný v evidencii obchodných partnerov alebo fyzická osoba).
- V ďalšom kroku v závislosti od predchádzajúceho nastavenia zadajte údaje o obchodnom partnerovi alebo zákazníkovi.
- Pri reklamácii a záručnom servise zadajte údaje k záruke:
- dátum dokladu nákupu,
- typ dokladu nákupu,
- číslo dokladu nákupu,
- dĺžku záručnej doby,
- počet dní v predchádzajúcom servise.
- Zadajte všeobecný popis reklamácie/servisu a predpokladaný počet dní vybavenia. Stlačte tlačidlo Dokončiť.
- Otvorí sa formulár Reklamácia/servis. V záložke Položky zadajte tovar alebo službu určené na reklamáciu alebo servis. Skladové položky (varianty) môžete načítať použitím snímača čiarových kódov.
- V záložke Popis chyby a podmienky uveďte podrobný popis chýb a podmienky reklamácie/servisu. Texty je možné buď zapísať priamo, alebo pomocou tlačidla vybrať vopred preddefinované texty.
- V záložke Stavy je možné evidovať stavy reklamácie/servisu podľa priebežného stavu vybavenia (Zaevidovanie, Prijatie, Presun do interného servisu, Prijatie z interného servisu atď.).
- V záložke Vybavenie sa zadávajú informácie ohľadom vybavenia reklamácie/servisu - dátum a čas opravy, oznámenia a ukončenia, spôsob vybavenia (Oprava, Výmena, Dobropis...) a ďalšie. Zadať je možné aj popis opravy (vybavenia) - buď priamo alebo výberom z preddefinovaných textov (tlačidlo ).
- V záložke Vyúčtovanie možno k danému záznamu evidovať položky na vyúčtovanie, a to v členení podľa toho, či ich zákazník uhrádza alebo nie (v rámci záruky). Zadáva sa materiál a práca, ktoré boli použité pri reklamácii alebo servise. Pridať sa môže skladová karta (tovar) alebo neskladová položka (služba - doprava, práca a pod.). Vložením skladovej položky sa vytvorí skladový pohyb. Následne je možné reklamáciu/servis vyúčtovať na Pokladnici OBERON alebo vyfakturovať. Viac informácií získate v téme Vyúčtovanie reklamácie/servisu.
- Zápis údajov potvrďte stlačením tlačidla OK. Do knihy Evidencia reklamácií a servisu sa uloží nový záznam.
V sprievodcovi tvorbou novej reklamácie/servisu je možné
načítať údaje z dokladu o zakúpenom tovare alebo službe (z vydanej alebo prijatej faktúry, výdajky alebo príjemky) na základe
Čísla dokladu nákupu. Aby sa údaje načítali, je potrebné v sprievodcovi najskôr vybrať
Typ dokladu nákupu (
Vydaná faktúra, Prijatá faktúra, Výdajka, Príjemka). Po stlačení tlačidla
pri poli
Číslo dokladu nákupu sa otvorí príslušná evidencia na výber daného dokladu. Po výbere dokladu sa z neho do sprievodcu načítajú údaje (číslo, dátum dokladu nákupu atď.).
Príbuzné témy