Formulár Reklamácia/Servis umožňuje vytvoriť, resp. upraviť už vytvorenú reklamáciu alebo servis v knihe Evidencia reklamácií a servisu modulu CRM a registratúra. Formulár je dostupný z programu OBERON - Agenda firmy, ponuka CRM, Evidencia reklamácií a servisu, tlačidlo Nový alebo Oprava. Otvorí sa sprievodca Nová reklamácia/servis, v ktorom po zadaní požadovaných údajov v jednotlivých krokoch stlačte tlačidlo Dokončiť.
Popis formulára Reklamácia/Servis
Typ záznamu
Typ záznamu umožňuje nastaviť, či pôjde o reklamáciu, predzáručný servis, záručný servis alebo pozáručný servis. Stlačením tlačidla
sa otvorí číselník
Typy reklamácie/servisu, ktorý umožňuje nadefinovať ďalšie typy reklamácie/servisu (tlačidlo
Nový).
Dátum evidencie a dátum prijatia
Zadáva sa dátum evidencie a dátum a čas prijatia reklamácie/servisu. Dátum evidencie a prijatia sa nemusia zhodovať.
Popis reklamácie/servisu
Uvádza sa všeobecný popis reklamácie/servisu - druh poruchy, ako a kedy sa chyba prejavuje a pod.
Číslo dokladu nákupu
Údaj je dostupný v záložke
Záruka. Zobrazuje číslo dokladu nákupu zadané v sprievodcovi tvorbou reklamácie/servisu (ponuka
CRM,
Evidencia reklamácií a servisu, tlačidlo
Nový) spolu s príslušným typom dokladu nákupu v rozbaľovacom zozname. Na základe
Čísla dokladu nákupu a typu dokladu program umožňuje načítať údaje z dokladu o zakúpenom tovare alebo službe (z vydanej alebo prijatej faktúry, výdajky alebo príjemky). Po stlačení tlačidla
sa otvorí formulár daného dokladu, kde si možno prezrieť informácie o cene, prípadnú poznámku k položke a pod.
Zákazník/Obchodný partner
Uvádzajú sa údaje o zákazníkovi, resp. o
obchodnom partnerovi.
Položky
Zadáva sa tovar alebo služba určené na reklamáciu alebo servis. Skladové položky (varianty) môžete načítať použitím
snímača čiarových kódov.
Popis chýb a podmienky
Uvádza sa podrobný popis chýb a podmienky reklamácie/servisu. Texty je možné buď zapísať priamo, alebo pomocou tlačidla
vybrať vopred preddefinované texty.
Doplňujúce údaje
V záložke Doplňujúce údaje sa podľa potreby uvádza číslo dokladu externého servisu spolu s údajmi o prípadnej ochrane zariadenia heslom (PIN, meno a heslo atď.).
Stavy
Zobrazuje sa história stavov reklamácie/servisu, napr.
Zaevidovanie, Prijatie, Presun do interného servisu, Prijatie z interného servisu atď. Pri každej zmene stavu sa do tejto histórie uloží záznam. V systéme OBERON sú základné typy stavov udalostí reklamácie/servisu preddefinované, ďalšie typy si môže účtovná jednotka vo
formulári Typ stavu reklamácie/servisu podľa potreby ľubovoľne definovať. V kontextovej ponuke (pravé tlačidlo myši) je možné zaevidované stavy hromadne vymazať.
Vybavenie
V záložke
Vybavenie sa zadávajú informácie ohľadom vybavenia reklamácie/servisu - dátum a čas opravy, oznámenia a ukončenia, spôsob vybavenia (
Oprava, Výmena, Dobropis...) a ďalšie. Zadať je možné aj popis opravy (vybavenia) - buď priamo alebo výberom z preddefinovaných textov (tlačidlo
).
Vyúčtovanie
K danému záznamu je možné evidovať položky na vyúčtovanie (
formulár Reklamácia/Servis, záložka
Vyúčtovanie), a to v členení podľa toho, či ich zákazník uhrádza alebo nie (v rámci záruky). Zadáva sa materiál a práca, ktoré boli použité pri reklamácii alebo servise. Pridať sa môže skladová karta (tovar) alebo neskladová položka (služba - doprava, práca a pod.). Vložením skladovej položky sa vytvorí
skladový pohyb. Následne je možné reklamáciu/servis vyúčtovať na
Pokladnici OBERON alebo vyfakturovať. Viac informácií získate v téme
Vyúčtovanie reklamácie/servisu.
Tlačidlá vo formulári Reklamácia/Servis
Prílohy
K záznamu je možné evidovať rôzne prílohy. Stlačením tlačidla sa otvorí evidencia
Prílohy, v ktorej možno napr. oskenovať, prípadne importovať dokument (tlačidlo
Možnosti). Po stlačení tlačidla
Nový sa otvorí
formulár Príloha, v ktorom možno po stlačení tlačidla výberu
nalistovať dokument z vybraného umiestnenia v počítači.
Príbuzné témy