Táto téma
Pomocníka obsahuje základné kroky uvedenia do prevádzky registračnej pokladnice s fiškálnou tlačiarňou -
Pokladnica OBERON. Uvedený postup je určený servisným technikom, skúseným používateľom, prípadne zodpovedným pracovníkom danej firmy - prevádzky.
1. Založenie firmy - vytvorenie údajovej základne
- Po inštalácii OBERON-u je potrebné vytvoriť údajovú základňu firmy v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON - Otvorenie agendy (firmy). Podrobné informácie nájdete v téme Vytvorenie účtovnej jednotky (databázy).
- V ďalšom kroku je potrebné nastaviť parametre programu v ponuke Servis - Nastavenia - časť Firma. V záložke Všeobecné je potrebné nastaviť sadzby DPH, v prípade reštauračnej pokladnice a predaja alkoholu je nutné v záložke Sklad skontrolovať nastavenia skladovej karty - Umožniť pracovať s receptúrami a Umožniť evidovať spotrebiteľské balenie liehu.
- V prípade existencie údajovej základne alebo ak budete pracovať v sieťovej prevádzke a dátová základňa je umiestnená v inom počítači v sieti, môžete tento krok vynechať.
2. Vytvorenie skladu a skladových kariet
- V existujúcej firme je potrebné vytvoriť sklad (sklady, zoskupenia skladov) a zadať skladové položky, ktoré chcete na pokladnici predávať. Počet skladov závisí od charakteru prevádzky, pričom sklady je možné vytvárať aj dodatočne. Bližšie informácie o vytvorení skladových kariet nájdete aj v téme Založenie skladovej karty.
- Dôležitým nastavením na skladovej karte v záložke Reg. pokladnice je pole Umožniť pracovať s položkou na pokladnici (predávať je možné len také položky, pri ktorých je tento príznak nastavený).
Ďalšie nastavenia skladovej karty:
- ak budete pracovať s reštauračnou pokladnicou, je potrebné vytvoriť receptúry predávaných položiek;
- ak budete využívať režim zobrazenia Fast food, je vhodné si skladové položky zatriediť do skupín v záložke Reg. pokladnice, prípadne priradiť položkám obrázky;
- ak budete používať aplikáciu LUKUL - nielen mobilný čašník, je potrebné nastaviť ďalšie vlastnosti.
- v prípade, že skladová karta je spotrebiteľské balenie liehu, je potrebné zadať údaje o spotrebiteľskom balení liehu.
3. Nainštalovanie fiškálnej tlačiarne
- V ponuke Servis - položke Zariadenia pridajte medzi zariadenia programu fiškálnu tlačiareň. Fiškálna tlačiareň musí byť pripojená k počítaču.
- Všeobecný postup pridania zariadenia do systému je uvedený v téme Zariadenia, prípadne je v Pomocníku uvedený postup pre každú fiškálnu tlačiareň samostatne.
- Fiškálnych tlačiarní môže byť vo firme aj v jednom počítači nainštalovaných viacero a rôznych typov. V prípade, že chcete nainštalovať Pokladnicu OBERON len na skúšobné účely a nemáte k dispozícii fiškálnu tlačiareň, nainštalujte virtuálne fiškálne zariadenie, ktoré slúži na skúšobné účely a neumožňuje tlačiť daňové doklady.
4. Nastavenie Pokladnice OBERON
- Nastavenia sú dostupné vo Formulár Pokladnica OBERON - nastavenia (v ponuke Servis, Zariadenia po stlačení tlačidla Pridať alebo Upraviť - záložka Pokladnica OBERON). Najdôležitejšie nastavenia sú Režim predaja, Režim zobrazenia a Vytváranie skladových pohybov.
- Nastavte spôsob zúčtovania (spôsob platby) vo formulári Typ platby. Pokladnica umožňuje niekoľko spôsobov vystavenia dokladu, napr. štandardný hotovostný doklad v EUR alebo cudzej mene), platbu ceninou (stravné lístky), doklad platený bankovým terminálom (bezhotovostná platba), prípadne Zúčtovanie faktúry a v neposlednom rade zúčtovanie nedaňovým dokladom (vnútorné zúčtovanie).
5. Nastavenie vzhľadu Pokladnice OBERON
- Nastavenie vzhľadu Pokladnice OBERON sa nachádza v ponuke Sklad, Pokladnica OBERON, tlačidlo Systém. Bližšie informácie o nastavení vzhľadu získate v téme Nastavenia vzhľadu Pokladnice OBERON.
6. Voliteľné nastavenia
- Nainštalujte do počítača a nastavte ďalšie pripojiteľné zariadenia ako snímač čiarových kódov, elektronické váhy, snímač prístupu a pod. Ak budete používať pokladnicu v režime reštauračnej pokladnice, nastavte tlačiareň určenú na tlač objednávok do kuchyne.
- Ak bude počítač pracovať výhradne ako registračná pokladnica, odporúčame vytvoriť zástupcu systému OBERON a umiestniť ho do zložky Po spustení. Vtedy sa pri spustení počítača automaticky spustí OBERON, otvorí sa formulár Pokladničný predaj a bude možné ihneď začať predávať.
- Ak bude na pokladnici pracovať viac pokladníkov, je potrebné do systému OBERON nadefinovať ďalších používateľov a ich práva.
Inštalácia registračnej pokladnice Pokladnica OBERON je ukončená. Na plnohodnotné využívanie pokladnice je potrebné aktivovať licenciu.
Príbuzné témy