Táto téma Pomocníka obsahuje postup uvedenia do prevádzky Pokladnice OBERON spolu s inštaláciou fiškálnej tlačiarne, čím sa z počítača vytvorí plnohodnotná on-line registračná pokladnica. Uvedený postup je určený servisným technikom, skúseným používateľom, prípadne zodpovedným pracovníkom danej firmy - prevádzky. Osloviť môžete aj niektorého z našich zmluvných partnerov (servisných stredísk).
1. Založenie firmy - vytvorenie údajovej základne
2. Nastavenie modulu
- V ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky. V ponuke Servis, Nastavenia programu, oddiel Firma, Všeobecné, záložka Základné nastavte sadzby DPH.
- V ponuke Servis, Nastavenia programu, oddiel Firma, Sklad, záložka Skladové karty nastavte spôsob výpočtu predajnej ceny a v závislosti od typu prevádzky vykonajte ďalšie nastavenia (umožniť prácu s receptúrami a kalkuláciami jedál, umožniť evidenciu spotrebiteľského balenia liehu atď.).
3. Vytvorenie skladu a skladových kariet
- V existujúcej firme je potrebné v ponuke Sklad, Sklady vytvoriť sklad (sklady, zoskupenia skladov) a zaevidovať skladové položky, ktoré chcete na pokladnici predávať. Počet skladov závisí od charakteru prevádzky, pričom sklady je možné vytvárať aj dodatočne. Bližšie informácie o vytvorení skladových kariet nájdete v téme Založenie skladovej karty. Celkový postup sprevádzkovania modulu Skladová evidencia, s ktorým je modul Pokladnica OBERON licenčne spojený, získate v téme Skladová evidencia - prvé kroky.
- Dôležitým nastavením na skladovej karte v záložke Reg. pokladnice je pole Umožniť pracovať s položkou na pokladnici (predávať je možné len také položky, pri ktorých je tento príznak nastavený).
- Ďalšie nastavenia skladovej karty v závislosti od typu prevádzky:
4. Inštalácia fiškálnej tlačiarne
- V ponuke Servis, Zariadenia pridajte medzi zariadenia programu niektorú z podporovaných fiškálnych tlačiarní. Fiškálna tlačiareň musí byť pripojená k počítaču. Odporúčanou fiškálnou tlačiarňou je vlastná certifikovaná fiškálna tlačiareň eKasa PANDORA .
- Všeobecný postup pridania zariadenia do systému OBERON je uvedený v téme Zariadenia. Pomocník však obsahuje postup aj pre každú fiškálnu tlačiareň zvlášť. Fiškálnych tlačiarní môže byť vo firme aj v jednom počítači nainštalovaných viacero a rôznych typov.
- V prípade, že chcete nainštalovať Pokladnicu OBERON len na skúšobné účely a nemáte k dispozícii fiškálnu tlačiareň, nainštalujte virtuálne fiškálne zariadenie Fiscal Virtual, ktoré slúži na skúšobné účely a neumožňuje tlačiť daňové doklady.
5. Nastavenie Pokladnice OBERON
6. Nastavenie vzhľadu Pokladnice OBERON
7. Voliteľné nastavenia
- Nainštalujte do počítača a nastavte ďalšie pripojiteľné zariadenia ako snímač čiarových kódov, elektronické váhy, snímač prístupu a pod. Ak budete používať pokladnicu v režime reštauračnej pokladnice, nastavte bonovaciu tlačiareň alebo bonovací monitor na tlač, resp. zobrazovanie objednávok do kuchyne (baru).
- Ak bude počítač pracovať výhradne ako registračná pokladnica, odporúčame vytvoriť zástupcu systému OBERON a umiestniť ho do zložky Po spustení (stlačte tlačidlo Windows+R a zadajte príkaz shell:startup). Vtedy sa pri spustení počítača automaticky spustí OBERON. Aby sa automaticky spustila aj Pokladnica OBERON a bolo možné ihneď začať predávať, vo formulári Pokladnica OBERON - nastavenia, záložka Tento počítač začiarknite pole Pokladnicu otvoriť automaticky po spustení programu.
- Ak bude na pokladnici pracovať viac pokladníkov, je potrebné do systému OBERON nadefinovať ďalších používateľov a ich práva.
Uvedenie Pokladnice OBERON do prevádzky je ukončené. Na plnohodnotné využívanie pokladnice je potrebné aktivovať licenciu.
Príbuzné témy