Táto téma Pomocníka obsahuje informácie o Beds24 (Beds24 GmbH, Nemecko - oficiálna stránka www.beds24.com) - jednom z manažérov rezervačných kanálov podporovaných v systéme OBERON, ktorý umožňuje prepojenie systému OBERON predovšetkým s rezervačnými portálmi ubytovania (napr. Booking.com). Pre používateľov OBERON-u je odporúčaným riešením .
Základné údaje
- Ubytovacie zariadenia (hotely, apartmánové domy, penzióny, chaty, turistické ubytovne atď.) štandardne ponúkajú a predávajú svoje ubytovacie služby na viacerých miestach (kanáloch) – od vlastnej webovej stránky, cez webové stránky cestovných kancelárií až po provízne rezervačné portály ubytovania typu Booking.com.
- Úlohou recepčného v takom prípade je okrem iného aj sledovanie a aktualizovanie obsadenosti (evidovaných rezervácií a zaevidovaných ubytovaní) na všetkých týchto miestach. Ak sa napr. hosť ubytuje priamo „z ulice“ alebo si vytvorí rezerváciu na webovej stránke hotela, prípadne už vytvorenú rezerváciu zruší, recepčný musí aktualizovať počet voľných izieb na všetkých rezervačných platformách, ktoré ubytovacie zariadenie využíva.
- Aby sa táto aktualizácia nemusela vykonávať manuálne, je k dispozícii tzv. manažér rezervačných kanálov (angl. Hotel Channel Manager). Ide o softvérový nástroj, resp. komunikačné rozhranie (interface), ktorý umožňuje on-line prepojenie medzi rezervačným systémom (modul Hotelová recepcia), rezervačným formulárom na webovej stránke ubytovacieho zariadenia a ďalšími rezervačnými platformami, predovšetkým províznymi rezervačnými portálmi ubytovania (Booking.com, Expedia.com, Airbnb.com, Agoda.com, HRS.com, Hotel.cz, Hotel.de, Hotele.pl atď.).
- On-line prepojenie spočíva v automatickom odosielaní obsadenosti z modulu Hotelová recepcia (evidovaných rezervácií a zaevidovaných ubytovaní) a v prijímaní rezervácií ubytovania z rezervačných platforiem. Umožňuje tak automaticky aktualizovať tieto údaje na viacerých rezervačných platformách súčasne. V praxi to znamená, že ak si napr. niekto rezervuje izbu vo vašom ubytovacom zariadení prostredníctvom rezervačného portálu Booking.com, manažér rezervačných kanálov zabezpečí, že sa táto rezervácia automaticky zapíše aj do knihy rezervácií a zobrazí sa v grafickom prehľade izieb v OBERON-e. Podobne, ak recepčná zaeviduje nové ubytovanie v OBERON-e, manažér rezervačných kanálov zabezpečí, že sa táto obsadenosť prenesie aj do všetkých ostatných rezervačných platforiem a potenciálny hosť si už nebude môcť danú izbu zarezervovať.
- Okrem toho manažér rezervačných kanálov často poskytuje aj ďalšie služby, ako je umiestnenie rezervačného formulára na webovú stránku ubytovacieho zariadenia, práca s rozšírenou cenotvorbou (rôzne akcie, first moment, last minute), prepojenie s porovnávačmi cien typu Trivago atď.
Obrázok č. 1: Logo manažéra rezervačných kanálov Beds24
Ďalšie informácie získate na webovej stránke
Beds24.
Implementácia Beds24
Beds24 predstavuje tzv. samoimplementačné riešenie. To znamená, že na rozdiel od D-EDGE, ktorý preferuje osobný kontakt (od stanovenia ceny až po nastavenie systému a uvedenie celého prepojenia do prevádzky), pri Beds24 nastavenie systému zostáva na používateľovi. Túto nevýhodu však vyvažuje cena – tento manažér rezervačných kanálov je možné využívať už od cca 16 € mesačne (informácia platná k 01/2024).
- Na zriadenie služby na strane Beds24 je potrebné odoslať formulár z webovej stránky www.beds24.com/bookus.
- Na komunikáciu medzi systémom OBERON a Beds24 je potrebné nastaviť automatickú úlohu s názvom Manažér rezervačných kanálov Beds24. Viac informácií získate v téme Nastavenie komunikácie OBERON-u s Beds24.
- Implementáciu Beds24 zvládne len skúsený používateľ, hoci nejde priamo o technicky náročné nastavenia. Je potrebná orientácia v jednotlivých webových rozhraniach (napr. Booking.com a Beds24), ktoré sú v anglickom, resp. nemeckom jazyku. K implementácii sú podrobne spracované príslušné témy Pomocníka, podľa ktorých už mnohí používatelia zvládli implementáciu vo vlastnej réžii.
- Implementácia Beds24 pozostáva z nasledujúcich krokov:
- Zakúpenie a aktivovanie licencie systému OBERON a jednotlivé nastavenia v rámci modulu Hotelová recepcia (najmä typov izieb a izieb).
- Zriadenie účtu v Beds24 a jednotlivé nastavenia (najmä typov izieb a názvov izieb). Je potrebné, aby názvy izieb a názvy typov izieb boli rovnaké v Beds24, OBERON-e a následne aj v rezervačnom portáli (Booking.com).
- Zriadenie účtu v Booking.com (resp. inom rezervačnom portáli), vyplnenie profilu a jednotlivé nastavenia (najmä typy izieb a cenové kategórie).
- Nastavenie cenotvorby v Beds24.
- Nastavenie komunikácie medzi OBERON-om a Beds24.
- Prepojenie s rezervačným portálom (Booking.com, Expedia...).
- Zriadenie rezervačného formulára Beds24 na stránke ubytovacieho zariadenia.
Cena
- Na strane OBERON-u je funkcia prepojenia s Beds24 bezplatná. Na strane Beds24 je používanie služby spoplatnené, pričom prvý mesiac ho možno používať zadarmo (k dispozícii je 30-dňová skúšobná lehota).
- Na výpočet ceny je priamo na webovej stránke www.beds24.com/pricing k dispozícii cenová kalkulačka. Cena závisí od počtu izieb, počtu typov izieb a počtu rezervačných portálov. Po registrácii je službu možné okamžite začať využívať. Platba sa eviduje vo forme kreditu, z ktorého sa každý mesiac odpočíta príslušná čiastka (v závislosti od aktuálne používaných služieb v danom mesiaci).
Rezervačný formulár Beds24
- Bonusom k používaniu manažéra rezervačných kanálov Beds24 je možnosť bezplatne (v rámci ceny licencie Beds24) umiestniť na webovej stránke ubytovacieho zariadenia rezervačný formulár (web booking engine, smart booking engine, on-line booking system atď.). Viac informácií o formulári získate v téme Rezervačný formulár Beds24.
Firma EXALOGIC ponúka spoplatnenú pomoc s implementáciou Beds24 spravidla formou vzdialenej pomoci. Viac informácií o službe získate v téme Pomoc s implementáciou Beds24.
Obrázok č. 2: Grafický prehľad (Calendar) v Beds24
Príbuzné témy