Manažér rezervačných kanálov Beds24 podporuje viacero platobných brán, ktoré umožňujú prijímať on-line platby za ubytovanie (prípadne posielať výzvy na úhradu). V tejto téme Pomocníka je uvedený základný postup, ako si nastaviť platobnú bránu Globalpayments na prijímanie on-line platieb. Pre používateľov OBERON-u je odporúčaným riešením .
Základné informácie
- Prostredníctvom platobných brán sa finančné prostriedky ukladajú priamo na účet prevádzkovateľa ubytovacieho zariadenia.
- Do Beds24 sa zasiela notifikácia o platbe a prijatá čiastka sa zobrazí vo formulári príslušnej rezervácie v záložke Poplatky a platby (Charges and Payments).
- Podrobnosti o poplatkoch a ďalšie informácie závisia vždy od konkrétnej platobnej brány.
- Pripojiť platobnú bránu k Beds24 je možné v ponuke Settings/Payments/Payment Gateways. Tu je dostupný prehľad integrovaných platobných brán.
- Okrem toho, že platobnú bránu Globalpayments možno integrovať aj do internetového obchodu, služba sa vyznačuje aj prijateľnou cenovou politikou.
1. Nastavenia platobnej brány Globalpayments
- Ak sa rozhodnete pre používanie platobnej brány Globalpayments, budete potrebovať účet u poskytovateľa služby. Na zriadenie účtu kontaktujte firmu Global Payments odoslaním kontaktného formulára na jej webovej stránke.
2. Nastavenia v Beds24
- V ponuke Settings/Payments/Payment Gateways/Globalpayments zmeňte nastavenie Enable/Priority z Not Used na číslo.
Poznámka: Ak budete používať viac ako jednu platobnú bránu (napr. Globalpayments a zároveň PayPal), číslo určí poradie, v ktorom sa na stránke rezervácie zobrazí možnosť platby prostredníctvom danej platobnej brány. Ak budete používať len jednu platobnú bránu, je možné na aktiváciu použiť ľubovoľné číslo.
- Zadajte údaje zo svojho účtu v Global Payments (Merchant Id, Merchand Sercret, Account...).
Obrázok č. 1: Nastavenie platobnej brány Globalpayments v Beds24
Zálohy na rezervácie
- V Beds24 je možné nastaviť prijímanie záloh za ubytovanie tak, aby hosť nebol schopný dokončiť rezerváciu bez vykonania platby.
- V ponuke Settings/Payments/Payment Collection nastavte položku Non Payment Booking Status - nastavuje sa stav rezervácie, ak sa platba nedokončí v čase rezervácie. Vyberte jednu z nasledujúcich možností:
- Request - keď hosť klikne na tlačidlo Potvrdiť rezerváciu, izba sa rezervuje a nebude k dispozícii pre ostatných hostí. Po úspešnej platbe sa stav rezervácie automaticky zmení na potvrdenú. Ak sa platba preruší alebo nezrealizuje, dostupnosť izby bude stále blokovaná. Následne bude potrebné buď manuálne zmeniť stav rezervácie na Zrušená (Cancelled) alebo použiť automatickú akciu na automatickú zmenu stavu rezervácií po uplynutí nastaveného času. Automatické akcie je možné nastaviť v ponuke Settings/Guest Management/Auto Actions.
Upozornenie: Pri tomto nastavení bude hosťovi zaslaný rezervačný e-mail aj v prípade, že platbu neuskutoční.
- Cancel - keď hosť klikne na tlačidlo Potvrdiť rezerváciu, izba sa nerezervuje, kým sa nedokončí platba. Ostatní hostia si budú môcť tiež rezervovať izbu až do úspešného zaplatenia, čím vznikne malé riziko prebukovania.
Upozornenie: Pri tomto nastavení bude hosťovi zaslaný rezervačný e-mail až po uskutočnení platby.
- Nastavte požadovanú sumu - môže to byť fixná čiastka, percento z celkovej sumy alebo hodnota ceny za prvú noc.
- Použitá mena bude mena, ktorú ste nastavili na prijímanie platieb v ponuke Properties/Description.
Podrobnejšie informácie k téme získate v
kontextovom pomocníkovi (
symbol ? pri jednotlivých položkách v príslušných formulároch a tlačidlo
Help ? vpravo hore)
a v dokumentácii manažéra rezervačných kanálov
Beds24.
Príbuzné témy