Táto téma Pomocníka obsahuje informácie o jednom z manažérov rezervačných kanálov podporovaných v systéme OBERON - D-EDGE (oficiálna stránka www.d-edge.com), ktorý umožňuje prepojenie systému OBERON predovšetkým s rezervačnými portálmi ubytovania (napr. Booking.com).
Základné údaje
- Ubytovacie zariadenia (hotely, apartmánové domy, penzióny, chaty, turistické ubytovne atď.) štandardne ponúkajú a predávajú svoje ubytovacie služby na viacerých miestach (kanáloch) – od vlastnej webovej stránky, cez webové stránky cestovných kancelárií až po provízne rezervačné portály ubytovania typu Booking.com.
- Úlohou recepčného v takom prípade je okrem iného aj sledovanie a aktualizovanie obsadenosti (evidovaných rezervácií a zaevidovaných ubytovaní) na všetkých týchto miestach. Ak sa napr. hosť ubytuje priamo „z ulice“ alebo si vytvorí rezerváciu na webovej stránke hotela, prípadne už vytvorenú rezerváciu zruší, recepčný musí aktualizovať počet voľných izieb na všetkých rezervačných platformách, ktoré ubytovacie zariadenie využíva.
- Aby sa táto aktualizácia nemusela vykonávať manuálne, je k dispozícii tzv. manažér rezervačných kanálov (angl. Hotel Channel Manager). Ide o softvérový nástroj, resp. komunikačné rozhranie (interface), ktorý umožňuje on-line prepojenie medzi rezervačným systémom (modul Hotelová recepcia), rezervačným formulárom na webovej stránke ubytovacieho zariadenia a ďalšími rezervačnými platformami, predovšetkým províznymi rezervačnými portálmi ubytovania (Booking.com, Expedia.com, Airbnb.com, Agoda.com, HRS.com, Hotel.cz, Hotel.de, Hotele.pl atď.).
- On-line prepojenie spočíva v automatickom odosielaní obsadenosti z modulu Hotelová recepcia (evidovaných rezervácií a zaevidovaných ubytovaní) a v prijímaní rezervácií ubytovania z rezervačných platforiem. Umožňuje tak automaticky aktualizovať tieto údaje na viacerých rezervačných platformách súčasne. V praxi to znamená, že ak si napr. niekto rezervuje izbu vo vašom ubytovacom zariadení prostredníctvom rezervačného portálu Booking.com, manažér zabezpečí, že sa táto rezervácia automaticky zapíše aj do knihy rezervácií a zobrazí sa v grafickom prehľade izieb v OBERON-e. Podobne, ak recepčná zaeviduje nové ubytovanie v OBERON-e, manažér zabezpečí, že sa táto obsadenosť prenesie aj do všetkých ostatných rezervačných platforiem a potenciálny hosť si už nebude môcť danú izbu zarezervovať.
- Okrem toho manažér rezervačných kanálov často poskytuje aj ďalšie služby, ako je umiestnenie rezervačného formulára na webovú stránku ubytovacieho zariadenia, práca s rozšírenou cenotvorbou (rôzne akcie, first moment, last minute), prepojenie s porovnávačmi cien typu Trivago atď.
Obrázok č. 1: Logo manažéra rezervačných kanálov D-EDGE
Ďalšie informácie získate na webovej stránke
D-EDGE.
Implementácia D-EDGE
V porovnaní s manažérom rezervačných kanálov Beds24, ktorý predstavuje tzv. samoimplementačné riešenie, D-EDGE preferuje osobný kontakt - od stanovenia ceny až po nastavenie systému a uvedenie celého prepojenia do prevádzky. V dôsledku toho je cena systému vyššia ako pri Beds24. Vyvažuje ju však kompletný servis pri výstavbe architektúry správy rezervácií vo vašom ubytovacom zariadení.
- Na vytvorenie zmluvy a implementáciu služby kontaktujte obchodné zastúpenie D-EDGE na Slovensku e-mailom alebo telefonicky: Kateřina Klímová, +420 222 201 303 alebo +420 774 993 903, kklimova@d-edge.com.
- Na komunikáciu medzi systémom OBERON a D-EDGE je potrebné nastaviť automatickú úlohu s názvom Manažér rezervačných kanálov D-EDGE. Viac informácií získate v téme Nastavenie komunikácie OBERON-u s D-EDGE.
Cena
- Na strane OBERON-u je funkcia prepojenia s D-EDGE bezplatná. Na strane D-EDGE je používanie služby spoplatnené a jej cena sa stanovuje zmluvne s dodávateľom služby.
Obrázok č. 2: Grafický prehľad cien v D-EDGE
Príbuzné témy