Táto téma Pomocníka je venovaná položke Kniha rezervácií v ponuke Hotel programu OBERON - Agenda firmy.
Základné informácie
- Výberom položky sa otvorí Kniha rezervácií, ktorá je doplnkovou evidenciou určenou na evidenciu rezervácií ubytovania.
- Rezervácia ubytovania zaevidovaná v knihe rezervácií sa v grafickej podobe zobrazuje v grafickom prehľade izieb, kde je s ňou možné aktívne pracovať.
- Pridať, resp. upraviť zápis v knihe rezervácií je možné priamo v tejto knihe alebo z grafického prehľadu izieb (čiže bez otvorenia knihy rezervácií). Kvôli vyššej prehľadnosti sa na zápis, resp. opravu rezervácie odporúča využívať interaktívny grafický prehľad izieb.
- Rezerváciu ubytovania je možné evidovať s rôznym stavom - nepotvrdená rezervácia, potvrdená rezervácia, rezervácia so zálohou atď. Jednotlivé stavy rezervácie sú v grafickom prehľade izieb farebne odlíšené.
- Izbu je možné rezervovať do zvoleného dátumu, t. j. je možné nastaviť, dokedy má byť izba rezervovaná (napr. v prípade očakávania zálohy alebo potvrdenia). Ak nastavený časový úsek uplynie, v zozname rezervácií sa takáto rezervácia zvýrazní červenou farbou (nastavenie sa týka len rezervácií so stavom Nepotvrdená rezervácia).
- Izbu je možné rezervovať na ľubovoľný termín bez časového obmedzenia, napr. aj viac ako o jeden rok.
- V jednom zázname rezervácie je pritom možné rezervovať aj viac izieb (tzv. skupinová rezervácia). Pri takejto rezervácii je do jednej rezervácie zahrnutých viac izieb, pričom je možné presne definovať rozdelenie osôb na jednotlivé izby.
- Modul Hotelová recepcia umožňuje prijímať on-line rezervácie so stavom Nová on-line rezervácia alebo Nový on-line dopyt. On-line rezerváciu je možné vykonať priamo z webového rezervačného formulára alebo automaticky z rezervačných portálov prostredníctvom manažéra rezervačných kanálov.
- Z knihy rezervácií alebo z grafického prehľadu izieb je možné vytlačiť tlačové výstupy Darčekový poukaz, resp. Darčekový certifikát (tlačidlo Tlač). Ďalšie typy darčekových poukazov budú dostupné po nainštalovaní doplnku Sada darčekových poukazov pre ubytovacie zariadenia v Správcovi doplnkov (oddiel Tlačové výstupy).
- Z knihy rezervácií a knihy ubytovaných je možné zobraziť tlačový výstup Príchody a odchody hostí k dátumu..., kde sú zobrazení hostia, ktorých príchod sa v daný deň očakáva (majú rezerváciu) a odchody hostí, ktorým v daný deň dátum pobytu končí.
- Ku každej rezervácii, resp. ubytovaniu je možné evidovať požiadavky hosťa (napr. detská postieľka, špeciálna strava, kytica a pod.). Požiadavky hosťa si môže nadefinovať každé ubytovacie zariadenie podľa svojich požiadaviek. Viac informácií získate v téme Požiadavky hosťa.
- Pri rezerváciách je možné evidovať aj údaje o úhrade zálohy za ubytovanie. Úhradu je možné zaevidovať manuálne, prípadne automaticky pomocou funkcie spracovania bankových výpisov.
Dostupné možnosti
Ďalšie možnosti práce so záznamami sú dostupné po stlačení tlačidla Možnosti, prípadne v kontextovej ponuke tabuľky záznamov.
Zobraziť prílohy
Výberom možnosti sa otvorí formulár, v ktorom možno pridať dokument alebo obrázok (tlačidlo
). Použiť možno aj funkciu
Drag&Drop, prípadne prílohu oskenovať. Viac informácií získate v téme
Práca s prílohami.
Odoslať e-mail
Funkcia
Odoslať e-mail umožňuje na zadaný e-mailový kontakt manuálne odoslať jednoduchú e-mailovú správu. Správu je možné vytvoriť z preddefinovaných predlôh, ktoré možno podľa potreby upravovať, ďalšie predlohy je možné vytvárať podľa požiadaviek účtovnej jednotky. Viac informácií získate v téme
Odosielanie e-mailov v systéme OBERON.
Zobraziť väzby dokumentu
Systém OBERON udržiava medzi súvisiacimi záznamami v rôznych evidenciách väzby (napr. na kontrolu správnosti zaevidovania rezervácie). Funkcia zostaví grafický prehľad väzieb daného záznamu, ktorý je zároveň interaktívny - kliknutím pravým tlačidlom myši je možné jednotlivé záznamy zobraziť, upraviť, resp. exportovať.
Import údajov do modulu Hotelová recepcia
Jednorazový import údajov z inej účtovnej jednotky (databázy) do aktuálnej pri zmene prevádzkovateľa ubytovacieho zariadenia, resp. zmene firmy (čísla IČO) daného prevádzkovateľa ubytovacieho zariadenia. Otvorí sa sprievodca, v ktorom je potrebné vybrať firmu a evidencie, z ktorých sa údaje naimportujú (izby, údaje o osobách, služby, rezervácie a históriu ubytovaných hostí). Pred importom vykonajte zálohovanie údajov (aktuálne údaje sa nevratne prepíšu).
Obrázok č. 1: Sprievodca importom údajov
Obnoviť vymazaný záznam
Záznam, ktorý bol vymazaný presunutím do koša, je možné obnoviť. Ďalšie informácie o mazaní a obnove záznamov získate v téme
Kôš - vymazanie a obnova záznamov.
Príbuzné témy