Táto téma Pomocníka obsahuje všeobecné informácie o manažéri rezervačných kanálov (Hotel Channel Manager), ktorý predstavuje jeden zo súvisiacich produktov, ktoré možno prepojiť so systémom OBERON.
Základné informácie
- Manažér rezervačných kanálov (angl. Hotel Channel Manager) je softvérový nástroj, resp. komunikačné rozhranie (interface), ktorý umožňuje on-line prepojenie medzi rezervačným systémom (modul Hotelová recepcia), rezervačným formulárom na webovej stránke ubytovacieho zariadenia a ďalšími rezervačnými platformami, predovšetkým províznymi rezervačnými portálmi ubytovania (Booking.com, Expedia.com, Airbnb.com, Agoda.com, HRS.com, Hotel.cz, Hotel.de, Hotele.pl atď.).
- On-line prepojenie spočíva v automatickom odosielaní obsadenosti z modulu Hotelová recepcia (evidovaných rezervácií a zaevidovaných ubytovaní) a v prijímaní rezervácií ubytovania z rezervačných platforiem. Umožňuje tak automaticky aktualizovať tieto údaje na viacerých rezervačných platformách súčasne. V praxi to znamená, že ak si napr. niekto rezervuje izbu vo vašom ubytovacom zariadení prostredníctvom rezervačného portálu Booking.com, manažér zabezpečí, že sa táto rezervácia automaticky zapíše aj do knihy rezervácií a zobrazí sa v grafickom prehľade izieb v OBERON-e. Podobne, ak recepčná zaeviduje nové ubytovanie v OBERON-e, manažér zabezpečí, že sa táto obsadenosť prenesie aj do všetkých ostatných rezervačných platforiem a potenciálny hosť si už nebude môcť danú izbu zarezervovať.
- Okrem toho manažér rezervačných kanálov často poskytuje aj ďalšie služby, ako je umiestnenie rezervačného formulára na webovú stránku ubytovacieho zariadenia, práca s rozšírenou cenotvorbou (rôzne akcie, first moment, last minute), prepojenie s porovnávačmi cien typu Trivago atď.
- Systém OBERON komunikuje s manažérom rezervačných kanálov na základe automatickej úlohy (Manažér rezervačných kanálov Beds24, Manažér rezervačných kanálov D-EDGE). Program OBERON Automation Center, ktorý slúži na vykonávanie automatických úloh, musí byť v ubytovacom zariadení neustále spustený - najčastejšie na serveri, prípadne na počítači na recepcii.
Podporované manažéry
Systém OBERON umožňuje prepojenie s týmito manažérmi rezervačných kanálov:
Ako to funguje?
- Odosielanie obsadenosti z modulu Hotelová recepcia systému OBERON sa realizuje ihneď pri každej zmene v knihe rezervácií alebo v knihe ubytovaných (pri aktuálne ubytovaných hosťoch). Údaje o obsadenosti sa odošlú do manažéra rezervačných kanálov, ktorý následne tieto údaje odošle do všetkých ostatných rezervačných platforiem (napr. rezervačného portálu Booking.com).
- Na druhej strane, ak hosť vykoná rezerváciu na ktorejkoľvek rezervačnej platforme (napr. Booking.com), rezervácia sa odošle do manažéra rezervačných kanálov, ktorý ju následne odošle do modulu Hotelová recepcia v OBERON-e, kde sa ihneď zapíše do knihy rezervácií a zobrazí sa v grafickom prehľade izieb.
- To isté platí aj pri zrušení rezervácie či zmene termínu alebo typu izby. To znamená, že storno alebo zmena sa môže vykonať v ktorejkoľvek rezervačnej platforme (údaje sa zasielajú do manažéra rezervačných kanálov a ten ich zasiela do všetkých ostatných rezervačných platforiem).
- O každej zmene ste štandardne informovaní e-mailovou, resp. SMS správou.
Obrázok č. 1: Spôsob práce manažéra rezervačných kanálov
Prečo používať manažér rezervačných kanálov?
- Aktuálna obsadenosť - obsadenosť ubytovacieho zariadenia je na všetkých rezervačných platformách neustále aktuálna.
- Časová úspora - nie je potrebné sa prihlasovať do rôznych rezervačných portálov a aktualizovať zmeny obsadenosti, všetky zmeny stačí robiť priamo v OBERON-e.
- Finančná úspora – za prácu osoby, ktorá by inak tieto údaje musela aktualizovať manuálne.
- Zvýšenie predaja - možnosť mať napojenie na viacero rezervačných portálov, a tým zvýšiť počet predajných kanálov (viac rezervácií za menej úsilia).
- Zníženie rizika prebukovania - minimalizuje sa riziko prebukovania izieb (tzv. overbookingu).
- Odbúranie chybovosti - s automatickou aktualizáciou údajov sa odbúrava chybovosť pri manuálnom zapisovaní údajov.
- 24/7 - služba je dostupná 24 hodín denne 7 dní v týždni.
- Revenue manažment – ušetrený čas je možné venovať výnosovému manažmentu (revenue management).
Aký manažér rezervačných kanálov si vybrať?
- Beds24 - predstavuje tzv. samoimplementačné riešenie. To znamená, že na rozdiel od D-EDGE, ktorý preferuje osobný kontakt – od stanovenia ceny až po nastavenie systému a uvedenie celého prepojenia do prevádzky, pri Beds24 nastavenie systému zostáva na používateľovi. Túto nevýhodu však vyvažuje cena – tento manažér rezervačných kanálov je možné využívať už od cca 16 eur mesačne. Na výpočet ceny je priamo na webovej stránke www.beds24.com/pricing k dispozícii cenová kalkulačka. Cena závisí od počtu izieb, počtu typov izieb a počtu rezervačných portálov. Po registrácii je službu možné okamžite začať využívať (k dispozícii je 30-dňová skúšobná lehota). Platba sa eviduje vo forme kreditu, z ktorého sa každý mesiac odpočíta príslušná čiastka (v závislosti od aktuálne používaných služieb v danom mesiaci).
- D-EDGE - v porovnaní s manažérom rezervačných kanálov Beds24, ktorý predstavuje tzv. samoimplementačné riešenie, D-EDGE preferuje osobný kontakt - od stanovenia ceny až po nastavenie systému a uvedenie celého prepojenia do prevádzky. V dôsledku toho je cena systému vyššia ako pri Beds24. Vyvažuje ju však kompletný servis pri výstavbe architektúry správy rezervácií vo vašom ubytovacom zariadení.
Tabuľka č. 1: Porovnanie podporovaných manažérov rezervačných kanálov
|
Beds24 |
D-EDGE |
Sídlo firmy |
Nemecká firma bez zastúpenia na Slovensku.
|
Francúzska firma, pobočka na Slovensku.
|
Podpora |
Podpora formou ticketov v anglickom, resp. nemeckom jazyku.
|
Telefonická podpora v slovenskom jazyku.
|
Implementácia (prepojenie s OBERON-om) |
Robí ju pracovník ubytovacieho zariadenia, resp. pracovník firmy EXALOGIC.
|
Robí ju pracovník firmy D-EDGE.
|
Rezervačný formulár na internetovej stránke |
V cene.
|
Za poplatok.
|
Cena |
Verejný cenník.
Nižšia cena.
|
Neverejný cenník.
Cena podľa ponuky pre konkrétne ubytovacie zariadenia.
Vyššia cena.
|
Všeobecný postup pri nasadení manažéra rezervačných kanálov
- OBERON - nainštalovanie a nastavenie OBERON-u - nastavenie typov izieb a samotných izieb.
- Rezervačný portál - nastavenie rezervačného portálu, napr. Booking.com - rezervačný portál musí byť plne funkčný.
- Manažér rezervačných kanálov - získanie prístupu a následné nastavenie prepojenia.
- OBERON Automation Center - nastavenie komunikácie medzi OBERON-om a manažérom rezervačných kanálov.
Nasadenie manažéra rezervačných kanálov odporúčame v období, kedy ubytovacie zariadenie eviduje čo najmenší počet rezervácií, napr. po letnej, či zimnej sezóne. Dôvodom je jednoduchšia kontrola prvotnej synchronizácie.
Príbuzné témy