Táto téma Pomocníka obsahuje postup inštalácie mobilnej aplikácie ASTON - mobilný skladník, t. j. postup nastavenia komunikácie medzi aplikáciou ASTON a systémom OBERON.
1. Pripojenie k webovej službe
- V závislosti od spôsobu použitia webovej služby zvoľte jednu z možností pripojenia k webovej službe a vykonajte potrebné nastavenia. Viac informácií získate v téme Možnosti pripojenia k webovej službe.
2. Nastavenie automatickej úlohy
- Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je neustále zapnutý (spravidla sieťovom databázovom serveri), správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
- Na serveri (nie na klientskom počítači) spustite program OBERON - Agenda firmy ako správca a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
- V ponuke Servis, Používatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový (napr. s názvom sys_ASTON).
- V rovnakej ponuke (Servis, Používatelia) definujte zoznam používateľov typu Štandardný, ktorí budú s aplikáciou pracovať. V záložke Podrobnosti, časti Prihlásenie každému používateľovi definujte Kód rýchleho prístupu (kód prístupového kľúča alebo PIN) v dĺžke maximálne 4 znakov. Tento PIN slúži na prihlásenie používateľa (obsluhy) do aplikácie.
- V ponuke Servis, Automatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte typ úlohy WebServices API - OBERON 2G a zadajte názov úlohy.
- Stlačením tlačidla pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
- Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
- Stlačte tlačidlo Nastaviť, zobrazí sa formulár Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - OBERON 2G', v ktorom v záložke Komunikácia:
- zadajte číslo TCP/IP portu, pod ktorým bude daná služba dostupná (port musí byť voľný - t. j. v systéme Windows ho nesmie používať iná služba, pre OAC odporúčame používať hodnoty 22 001 a nasl.),
- zvoľte spôsob autentifikácie používateľov Používatelia systému OBERON,
- zvoľte spôsob zabezpečenia OBERON autorizácia (bez zabezpečeného pripojenia),
- začiarknite pole Zasielať podrobné info do 'Prehľadu činností' (na OAC klienta) - prehľad záznamov o činnosti (logovania) bude dostupný v programe OBERON Automation Center (klient), oddiel Prehľad činností,
- pole Aktivovať podrobnú analýzu komunikácie cez webovú službu ponechajte nezačiarknuté (slúži len pre pracovníkov centra podpory na detekciu prípadných problémov, ktoré sa môžu vyskytnúť pri komunikácii),
- začiarknite pole Pridať výnimku do Windows firewall (ak používate bránu firewall iného výrobcu, je potrebné povoliť zadaný port manuálne).
- Aby systém Windows webovú službu povolil, je nevyhnutné vykonať jej registráciu - stlačte tlačidlo Zaregistrovať službu. Pred prípadnou dodatočnou zmenou napr. čísla portu je potrebné najprv zrušiť registráciu danej služby, zmeniť port a následne opätovne vykonať registráciu.
- V záložke Nastavenia formulára Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - OBERON 2G' stlačte tlačidlo Rozšírené nastavenia webovej služby. Otvorí sa formulár, v ktorom v oddiele Sklad povoľte prístup k jednotlivým údajom modulu Skladová evidencia. V záložke Nastavenia môžete vykonať aj registráciu do služby OBERON Link, prípadne vygenerovať QR kód na jednoduché nastavenie parametrov komunikácie v mobilnej aplikácii.
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
- V zozname úloh vo formulári Automatické úlohy v stĺpci Popis získate údaje (IP adresu počítača spolu s číslom komunikačného TCP/IP portu), ktoré následne použijete na nastavenia v mobilnom zariadení (pozri postup nižšie).
- Ak je webová služba nakonfigurovaná korektne, vo webovom prehliadači je možné vykonať jej kontrolu - po zadaní IP adresy a portu v tvare 192.168.16.20:22001 sa zobrazí informácia o danej službe.
3. Nastavenie aplikácie
- Aplikáciu ASTON vyhľadajte a nainštalujte do mobilného zariadenia pomocou aplikácie Obchod Play. Odkaz priamo na aplikáciu je umiestnený aj na webovej stránke firmy EXALOGIC (tlačidlo Google Play).
- Otvorte aplikáciu klepnutím na ikonku na ploche mobilného zariadenia a v nastaveniach aplikácie v časti Komunikácia zadajte nasledujúce údaje:
- IP adresa - aktuálna IP adresa počítača a číslo komunikačného TCP/IP portu v tvare 192.168.16.20:22001 (z bodu č. 14 predchádzajúceho postupu),
- názov a heslo systémového používateľa v OBERON-e (z bodu č. 4 predchádzajúceho postupu).
- Stlačte tlačidlo Pripojiť. Po úspešnom nadviazaní komunikácie je inštalácia aplikácie ukončená.
- Stlačením tlačidla Zobraziť QR kód sa zobrazí QR kód s prihlasovacími údajmi na rýchle pripojenie ďalších mobilných zariadení.
Obrázok č. 2: Nastavenie komunikácie v mobilnom zariadení
|
Po úspešnej inštalácii aplikácie ASTON je potrebné v nastaveniach aplikácie Obchod Play, resp. App Store zrušiť povolenie automatickej aktualizácie aplikácie. Niektoré aktualizácie aplikácie ASTON môžu vyžadovať aj aktualizáciu systému OBERON. Vyhnete sa tak potrebe aktualizácie systému OBERON v neželanom čase (napr. počas prevádzkovej špičky, nedostupnosti servisného technika a pod.). Aplikáciu ASTON aj systém OBERON odporúčame aktualizovať súčasne a v plánovanom čase. |
Obrázok č. 3: Zakázanie automatickej aktualizácie aplikácie ASTON v aplikácii Obchod Play (odčiarknutím políčka)
Prihlásenie do aplikácie
- Do aplikácie sa prihlasuje zadaním PIN-u. Ide o Kód rýchleho prístupu daného používateľa systému OBERON nadefinovaný v programe OBERON - Agenda firmy v ponuke Servis, Používatelia, záložka Podrobnosti, Prihlásenie.
Príbuzné témy