Táto téma Pomocníka obsahuje informácie o možnostiach pripojenia k webovej službe v systéme OBERON.
Základné informácie
- V závislosti od spôsobu použitia webovej služby je v systéme OBERON k dispozícii viacero možností pripojenia k webovej službe:
- v rámci lokálnej počítačovej siete - určené na používanie aplikácií, pri ktorom sa nevyžaduje prístup z vonkajšieho internetu (napr. pri použití mobilných dát). Toto riešenie si vyžaduje zabezpečiť WiFi pripojenie do lokálnej počítačovej siete. Na zabezpečenie potrebnej sieťovej infraštruktúry, nastavenie lokálnej počítačovej siete a jej následnú správu odporúčame kontaktovať servisného technika. Štandardne sa týmto spôsobom používa napr. aplikácia LUKUL v režime mobilný čašník, systém bonovacích monitorov, ale podobne možno používať aj iné aplikácie, ak sa nevyžaduje prístup z vonkajšieho internetu. Pri aplikácii LUKUL sa v praxi vyžaduje oddelenie sietí WiFi pre prevádzku a pre zákazníkov (vzhľadom na bezpečnosť a vyťažovanie siete pre prevádzku).
-
mimo lokálnej počítačovej siete - táto možnosť zahŕňa dva spôsoby:
- pomocou verejnej statickej IP adresy - určené na používanie aplikácií mimo lokálnej počítačovej siete, pri ktorom sa vyžaduje prístup z vonkajšieho internetu (napr. pri použití mobilných dát). Pri tomto riešení je potrebné nastaviť presmerovanie portu na smerovači (routri) z verejnej IP adresy na IP adresu a port počítača v lokálnej sieti, na ktorom beží OBERON Automation Center (predpokladá sa, že prevádzka má verejnú statickú IP adresu). Následne sa bude možné k webovej službe pripájať odkiaľkoľvek z vonkajšieho internetu, pričom bude možné na mobilnom zariadení s danou aplikáciou používať aj mobilné dáta (nie pripojenie do WiFi siete). Na nastavenie technických parametrov riešenia odporúčame kontaktovať servisného technika. Týmto spôsobom sa spravidla používa napr. aplikácia OBERON Web, aplikácia ASTON pri práci v geograficky vzdialených skladoch, aplikácia LUKUL v režimoch určených pre zákazníkov, aplikácia OBERON eMenu, prípadne ďalšie aplikácie.
- prostredníctvom služby OBERON Link - podobne ako v predchádzajúcom bode je toto pripojenie určené na používanie aplikácií mimo lokálnej počítačovej siete, pri ktorom sa vyžaduje prístup z vonkajšieho internetu (napr. pri použití mobilných dát). Pri tomto riešení je potrebné vykonať registráciu do služby, ktorú zvládne každý používateľ (nie je potrebné kontaktovať servisného technika). Tento spôsob možno použiť v prípade, keď účtovná jednotka nemôže alebo nechce nastavovať verejnú statickú IP adresu. Aj keď je služba spoplatnená, používateľovi prináša vysoký komfort prevádzkovania aplikácií bez nutnosti neraz zložitého nastavovania verejnej statickej IP adresy, ktorej zriadenie je tiež spravidla spoplatnené. Viac informácií vrátane postupu registrácie získate v téme OBERON Link.
Ako získať verejnú statickú IP adresu
Na získanie verejnej statickej IP adresy je potrebné vykonať dva kroky:
- Kontaktovať poskytovateľa internetu a požiadať ho o zriadenie verejnej statickej IP adresy. Táto služba je spravidla spoplatnená.
- Nastavenie sieťového routra - presmerovanie portu na smerovači (routri) z verejnej IP adresy na IP adresu a port počítača v lokálnej počítačovej sieti, na ktorom na ktorom beží OBERON Automation Center. Zároveň je na tomto počítači potrebné nastavenie brány firewall, pričom je potrebné mať na zreteli rôzne antivírusové programy a ich brány firewall.
Príbuzné témy