V tejto téme Pomocníka je popísaný všeobecný postup inštalácie webovej služby, ktorá sa v systéme OBERON nastavuje ako jedna z automatických úloh vykonávaných programom OBERON Automation Center. Konkrétne postupy inštalácie webových služieb jednotlivých nadstavbových modulov, resp. aplikácií alebo iných externých systémov implementovaných do systému OBERON sú spravidla popísané jednotlivo v príslušných témach Pomocníka. Keďže postup vyžaduje určité znalosti sieťovej infraštruktúry (nastavenie brány firewall, sieťového smerovača a pod.), je určený pre servisných technikov.
Postup inštalácie
- Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je neustále zapnutý (spravidla sieťovom databázovom serveri), správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
- Na serveri (nie na klientskom počítači) spustite program OBERON - Agenda firmy ako správca a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
- V ponuke Servis, Používatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový.
- V ponuke Servis, Automatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte jeden z nasledujúcich typov úlohy a zadajte názov úlohy:
- WebServices API - OBERON 1G,
- WebServices API - OBERON 2G,
- WebServices API - Pokladnica OBERON 1G,
- WebServices API - OBERON vernostný systém 1G.
- Stlačením tlačidla pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
- Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
- Stlačte tlačidlo Nastaviť, v závislosti od typu úlohy sa zobrazí jeden z nasledujúcich formulárov:
- V danom formulári v záložke Komunikácia vykonajte príslušné nastavenia:
- zadajte číslo TCP/IP portu, pod ktorým bude daná služba dostupná (port musí byť voľný - t. j. v systéme Windows ho nesmie používať iná služba, pre OAC odporúčame používať hodnoty 22 001 a nasl.),
- zvoľte spôsob autentifikácie používateľov,
- zvoľte spôsob zabezpečenia,
- začiarknite pole Zasielať podrobné info do 'Prehľadu činností' (na OAC klienta) ak chcete, aby bol prehľad záznamov o činnosti (logovania) dostupný v programe OBERON Automation Center (klient), oddiel Prehľad činností,
- pole Aktivovať podrobnú analýzu komunikácie cez webovú službu ponechajte nezačiarknuté (slúži len pre pracovníkov centra podpory na detekciu prípadných problémov, ktoré sa môžu vyskytnúť pri komunikácii),
- začiarknite pole Pridať výnimku do Windows firewall (ak používate bránu firewall iného výrobcu, je potrebné povoliť zadaný port manuálne).
- Aby systém Windows webovú službu povolil, je nevyhnutné vykonať jej registráciu - stlačte tlačidlo Zaregistrovať službu. Pred prípadnou dodatočnou zmenou napr. čísla portu je potrebné najprv zrušiť registráciu danej služby, zmeniť port a následne opätovne vykonať registráciu.
- V záložke Nastavenia v závislosti od typu úlohy stlačte tlačidlo Rozšírené nastavenia webovej služby na vykonanie ďalších nastavení automatickej úlohy, prípadne vykonajte registráciu do služby OBERON Link.
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
- V zozname úloh vo formulári Automatické úlohy v stĺpci Popis získate údaje (IP adresu počítača spolu s číslom komunikačného TCP/IP portu) na použitie napr. v ďalších aplikáciách.
- Ak je webová služba nakonfigurovaná korektne, vo webovom prehliadači je možné vykonať jej kontrolu - po zadaní IP adresy a portu v tvare 192.168.16.20:22001 sa zobrazí informácia o danej službe.
Vytvorenie bezpečnostného certifikátu
- Certifikát zabezpečeného pripojenia je potrebné vytvoriť vtedy, keď je požadovaná komunikácia s webovou službou typu OBERON pomocou zabezpečeného protokolu HTTPS - Secure Sockets Layer (SSL).
- V príslušnom formulári v závislosti od typu automatickej úlohy (tlačidlo Nastaviť za poľom Typ úlohy) v záložke Komunikácia stlačte tlačidlo Vygenerovať certifikát. Okrem vygenerovania certifikátu sa vykoná aj jeho inštalácia do systému Windows (import certifikátu do zložky Personal).
- Na zabezpečenú komunikáciu je možné použiť aj už existujúci certifikát. Ďalšie informácie o jeho inštalácii:
Príbuzné témy