Táto téma Pomocníka je venovaná položke Príchod/Odchod v ponuke OBERON programu OBERON - Agenda firmy. Položka je dostupná len v prípade, že je v zozname zariadení systému OBERON (ponuka Servis, Zariadenia) nastavený softvérový dochádzkový terminál OBERON - Agenda firmy.
Základné informácie
- Systém OBERON podporuje viaceré hardvérové a softvérové dochádzkové terminály na evidenciu príchodov a odchodov pracovníkov, t. j. evidenciu dochádzky. Viac informácií o týchto zariadeniach získate v téme Dochádzkové terminály.
- Výberom položky sa zobrazí softvérový dochádzkový terminál OBERON - Agenda firmy, ktorý je určený na individuálnu evidenciu dochádzky pracovníkov na ich vlastných počítačoch, napr. pri práci z domu (homeoffice). Keďže sa spúšťa priamo z programu OBERON - Agenda firmy, na jeho prevádzku nie je potrebné vyhradiť ďalšie hardvérové zariadenie (počítač, tablet), ako pri dochádzkovom termináli OBERON.
- Identifikácia pracovníkov sa realizuje viacerými spôsobmi, a to pomocou:
- prístupového kódu,
- priložením RFID kľúča/karty (kľúčenky) na snímač prístupu.
- Na autorizáciu, resp. overenie identity pracovníka je možné použiť heslo.
- V tomto termináli sa nedefinujú pracovníci - všetky potrebné nastavenia sa realizujú v systéme OBERON.
- Možnosť evidencie neobmedzeného počtu pracovníkov a záznamov.
Keďže softvérový dochádzkový terminál OBERON - Agenda firmy je určený na individuálnu evidenciu dochádzky pracovníkov na ich vlastných počítačoch, ako ochrana pred zneužitím pracovníkmi (t. j. posúvaním dátumov a časov príchodov a odchodov) sa pri evidencii dochádzky nepoužíva lokálny čas daného počítača, ale čas počítača, na ktorom beží SQL server (táto funkcia sa vzťahuje len na databázy SQL, nie súborovú databázu Microsoft Access).
Obrázok č. 1: Dochádzkový terminál OBERON - Agenda firmy
Postup nastavenia terminálu
- Ak ešte nemáte v systéme OBERON vytvorenú (založenú) firmu, vytvorte ju - bližšie informácie nájdete v téme Vytvorenie účtovnej jednotky (databázy).
- Spustite program OBERON - Agenda firmy.
- Zvoľte ponuku Servis, Zariadenia, stlačte tlačidlo Pridať. V otvorenom formulári vyberte typ zariadenia Dochádzkový terminál, zadajte názov zariadenia, vyberte model OBERON - Agenda firmy a zadajte (vyberte) názov počítača, ku ktorému sa má zariadenie pripojiť, prípadne zadajte ostatné údaje.
- Vykonané nastavenia potvrďte tlačidlom OK.
|
Každý používaný dochádzkový terminál musí byť nadefinovaný v zozname zariadení systému OBERON (ponuka Servis, Zariadenia). Aby sa mohol pracovník na danom termináli prihlásiť, musí byť v ponuke Firma, resp. Mzdy, Pracovníci priradený k danému pracovníkovi konkrétny dochádzkový terminál. Viac informácií získate v téme Priradenie dochádzkového terminálu pracovníkovi. |
Príbuzné témy