Táto téma Pomocníka obsahuje všeobecné informácie o dochádzkových termináloch, ktoré predstavujú jeden z typov pripojiteľných zariadení podporovaných v systéme OBERON.
Základné informácie
- Systém OBERON umožňuje používať viaceré hardvérové aj softvérové dochádzkové terminály. Ide o elektronické zariadenia určené na evidenciu príchodov a odchodov pracovníkov, t. j. evidenciu dochádzky. Identifikácia pracovníkov sa môže uskutočňovať viacerými spôsobmi - pomocou prístupového kódu, heslom, RFID kľúčom/kartou, odtlačkom prsta alebo ich kombináciou.
- Dochádzkový terminál sa spravidla umiestňuje vo vstupných priestoroch firiem (na vrátnici, prípadne na inom vhodnom mieste). Informácie o príchodoch a odchodoch pracovníkov sa odosielajú do systému OBERON na následné spracovanie dochádzky.
- Dochádzkové terminály, ktoré možno používať so systémom OBERON:
- EXALOGIC A-C071S - štandardný hardvérový dochádzkový terminál pripojený pomocou ethernetového kábla (RJ-45). Pre používateľov OBERON-u je odporúčaným dochádzkovým terminálom.
- Dochádzkový terminál OBERON - softvérový terminál, ktorý sa používa ako výhradne spustená aplikácia (neumožňuje spúšťať a používať iné programy). Z tohto dôvodu je na jeho prevádzkovanie potrebné vyhradiť hardvérové zariadenie (počítač, tablet) s dotykovým displejom, resp. all in one, na platforme Windows, ktoré nebude možné používať na iné účely. Identifikácia pracovníka sa realizuje pomocou prístupového kódu alebo priložením RFID kľúča/karty (kľúčenky) na snímač prístupu, napr. snímač RFID kľúčov ECI-20.
- Dochádzkový terminál OBERON - Agenda firmy - softvérový terminál dostupný z programu OBERON - Agenda firmy (ponuka OBERON, Príchod/Odchod). Je určený na individuálnu evidenciu dochádzky pracovníkov na ich vlastných počítačoch, napr. pri práci z domu (home office). Keďže sa spúšťa priamo z programu OBERON - Agenda firmy, na jeho prevádzku nie je potrebné vyhradiť ďalšie hardvérové zariadenie (počítač, tablet), ako pri predchádzajúcom dochádzkovom termináli OBERON.
- Dochádzkové terminály sa definujú v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka Servis, Zariadenia.
|
Každý používaný dochádzkový terminál musí byť nadefinovaný v zozname zariadení systému OBERON (ponuka Servis, Zariadenia). Aby sa mohol pracovník na danom termináli prihlásiť, musí byť v ponuke Firma, resp. Mzdy, Pracovníci priradený k danému pracovníkovi konkrétny dochádzkový terminál. Viac informácií získate v téme Priradenie dochádzkového terminálu pracovníkovi. |
Porovnanie dochádzkových terminálov
* priložením RFID kľúča/karty (kľúčenky) na snímač prístupu
Ďalšie informácie
- Pri používaní dochádzkového terminálu (v režime on-line ) je možné zistiť, ktorí pracovníci sú, alebo nie sú aktuálne vo firme prítomní. Zároveň možno ihneď zistiť, ktorí pracovníci meškali, a to aj niekoľko dní spätne. Viac informácií získate v téme Prítomní pracovníci.
- K jednej firme, resp. účtovnej jednotke možno pripojiť aj viacero hardvérových dochádzkových terminálov (automatická synchronizácia pracovníkov a odtlačkov prsta).
- Špecialitou je pripojenie jedného hardvérového dochádzkového terminálu k viacerým účtovným jednotkám, resp. firmám.
Obrázok č. 1: Viacero dochádzkových terminálov pripojených k jednej firme
Obrázok č. 2: Jeden dochádzkový terminál pripojený k viacerým firmám
Príbuzné témy