Systém OBERON podporuje viaceré e-shopové riešenia. Viac informácií o internetových obchodoch prepojených s OBERON-om je možné získať v téme Internetový obchod v systéme OBERON. Táto téma Pomocníka je venovaná on-line internetovým obchodom s priamym prístupom.
Základné informácie
- O on-line pripojení k internetovému obchodu hovoríme vtedy, keď OBERON komunikuje s internetovým obchodom priamo prostredníctvom natívneho formátu pre daný e-shop alebo rozhrania API (prípadne s konkrétnym ovládačom internetového obchodu). Komunikácia tak prebieha v úzkej väzbe so systémom OBERON bez potreby niekedy pomerne ťažkopádnych exportov a následných importov údajov, ako je to v režime off-line. Prepojenie je v tomto prípade rýhlejšie, robustnejšie a menej poruchové.
- Komunikácia s internetovým obchodom je obsiahnutá v programe OBERON Center. Dané exporty alebo importy údajov môžu pritom prebiehať úplne automaticky bez zásahu používateľa, prípadne sa ich vykonanie môže spúšťať manuálne.
- Systém OBERON podporuje niekoľko internetových obchodov s priamym pripojením (Prestashop, Grandus), viac informácií o podporovaných e-shopových riešeniach nájdete v téme Internetový obchod v systéme OBERON.
- Okrem toho je k dispozícii univerzálne rozhranie eShop Universal Interface, ktoré umožňuje k systému OBERON pripojiť akúkoľvek inú e-shopovú aplikáciu.
- Ďalšie informácie o inštalácii a nastavení internetového obchodu s on-line pripojením získate v téme On-line internetový obchod - inštalácia.
Možnosti komunikácie
- Medzi možnosti komunikácie s on-line internetovým obchodom patrí:
- import prijatých objednávok s prípadnou aktualizáciou ich stavov a možnosťou automatickej rezervácie objednaných položiek,
- export skladových kariet (v prostredí internetového obchodu označovaných ako produkty) zo skladového systému do internetového obchodu v rôznych variáciách (kompletné - vrátane obrázkov, parametrov, variantov a kategórií - ale aj bez obrázkov, len ceny a množstvá alebo len identifikátory),
- export/import pohľadávok (vystavených faktúr),
- export/import zákazníkov.
- Pri komunikácii s internetovým obchodom je možné exportovať buď všetky skladové karty, alebo len zmenené, t. j. také, na ktorých sa od posledného exportu manuálne zmenili údaje (napr. názov, predajná cena, popis pre internetový obchod) alebo na ktorých nastal príjem alebo výdaj (zmenilo sa zostatkové množstvo). S termínom len zmenené sa vždy pracuje s ohľadom na dátum a čas, od ktorého sa odvodzuje načítanie len zmenených položiek (posledný export).
- Pri exporte kategórií skladových kariet (stromová štruktúra) jeden produkt môže byť v jednej, alebo viacerých kategóriách.
- Export identifikátorov sa vykonáva predovšetkým na odstránenie skladových kariet z internetového obchodu (v prípade, že sa vymažú z evidencie v OBERON-e alebo už nie sú zaradené do internetového obchodu). Export umožňuje, aby internetový obchod identifikoval, ktoré skladové karty sú preň aktuálne a ktoré by mal odstrániť.
Príbuzné témy