Táto téma Pomocníka je venovaná jednej z možností použitia systému OBERON - on-line pobočkového režimu ako variantu pobočkového režimu, nástroja na výmenu dokladov (záznamov) medzi pobočkami a centrálou jednej firmy.
Základné informácie
- On-line pobočkový režim predstavuje jeden z variantov pobočkového režimu v štruktúre centrála - pobočka, prípadne viac pobočiek jednej firmy. Ide o nástroj na výmenu údajov v reálnom čase medzi pobočkou so samostatnou databázou a centrálou (s hlavnou databázou účtovnej jednotky). Umožňuje tak jednosmernú, ako aj obojsmernú komunikáciu.
- Centrála firmy má databázu umiestnenú v lokálnej počítačovej sieti centrály alebo mimo lokálnej počítačovej siete v cloude. V oboch prípadoch platí, že databáza centrály musí byť viditeľná z vonkajšieho internetu, t. j. databázový server musí byť dostupný pre jednotlivé pobočky.
- Centrála aj každá pobočka musí mať zakúpenú vlastnú licenciu. Bližšie informácie o typoch licencií a cenníku získate v téme Typy licencií a v téme Cenník - licencie OBERON.
- On-line pobočkový režim predstavuje automaticky vykonávanú on-line synchronizáciu údajov, keď komunikácia medzi pobočkou a centrálou prebieha s oneskorením len niekoľkých desiatok sekúnd. Vyžaduje preto rýchle a stabilné internetové pripojenie, dôležitým faktorom je aj počet používateľov v sieti. Občasné výpadky internetu pritom nespôsobia výpadok pobočky (keďže používa samostatnú databázu).
- Typickým príkladom použitia on-line pobočkového režimu je prevádzka s viacerými predajňami s vysokou kadenciou predaja (napr. predajne potravín, rôzne predajné miesta vstupeniek do kúpalísk, klzísk, kín a pod.) s vysokým nárokom na dostupnosť centrálnej databázy vzhľadom na spoľahlivosť vydávania pokladničných dokladov. Pokladnica čerpá skladové položky (cenník) z centrály (cenotvorba a evidencia skladu sa vykonávajú v databáze centrály), pričom množstvá predané v pobočkách sa ihneď po vytlačení dokladu zasielajú do centrály. Tá má aktuálny prehľad o predaji a stave zásob v každej pobočke v reálnom čase. Účtovná jednotka môže používať aj internetový obchod, ktorý zobrazuje aktuálne stavy zásob (dostupnosť tovaru) v reálnom čase.
Obrázok č. 1: Použitie systému OBERON v štruktúre centrála - pobočka s databázou v cloude (vľavo) a s databázou v centrále (vpravo)
Technické informácie
- Komunikáciu pobočky s centrálou inicializuje vždy pobočka - z tohto dôvodu pobočka nemusí mať verejnú IP adresu, tú musí mať len centrála (na prístup z pobočky k centrálnej databáze). Synchronizáciu údajov vykonáva automatická úloha On-line pobočková synchronizácia, ktorá je spustená na niektorom z počítačov v pobočke.
- V prípade výpadku internetu pobočka bude pracovať aj naďalej, pričom synchronizácia sa vykoná pri najbližšom obnovení internetového pripojenia.
- V pobočke je možné pracovať aj s centrálnou databázou, t. j. OBERON sa môže jednoducho prepnúť z pobočkovej databázy do centrálnej databázy a, samozrejme, aj späť, a to v ponuke OBERON, Otvoriť centrálnu databázu v cloude, resp. Otvoriť lokálnu pobočkovú databázu.
- Priebeh o každej synchronizácii sa zaznamenáva v programe OBERON Center (tzv. Správy o priebehu), ako aj do evidencie Sledovanie činností - uvedené údaje sa zaznamenávajú tak na strane pobočky, ako aj na strane centrály.
Príbuzné témy