Táto téma Pomocníka obsahuje cenník licencií systému OBERON. Pred objednaním licencie OBERON sa odporúčame oboznámiť s licenčnou politikou a s obchodnými podmienkami firmy EXALOGIC, ktorá je ako dodávateľ systému OBERON platiteľom DPH.
Základné informácie
- Noví používatelia OBERON-u získavajú softvér bez vstupných investícií - už v prvom roku si zakupujú len tzv. ročnú licenciu, ktorá platí na účtovné obdobie, spravidla kalendárny rok.
- V zakúpenej licencii je zahrnutá aj základná pomoc a podpora. Ďalšie služby poskytované k softvéru sú spoplatnené podľa osobitného cenníka.
- OBERON rozlišuje dva základné druhy licencií: licenciu pre jednu firmu a multilicenciu.
- V rámci licencie pre jednu firmu sa rozlišujú tieto typy licencií: Mini, Štandard a Profi. Každý z týchto typov má presne špecifikovaný rozsah, v akom je možné systém OBERON používať (počet záznamov v jednotlivých evidenciách za jeden kalendárny rok, počet vytlačených pokladničných dokladov za jeden deň a pod.). Tomuto rozsahu je prispôsobená aj cena za daný typ licencie. Pred kúpou licencie OBERON je potrebné sa oboznámiť s rozdielmi medzi jednotlivými typmi licencií a vybrať si ten, ktorý zodpovedá požiadavkám účtovnej jednotky. Viac informácií o rozdieloch medzi typmi licencií získate v téme Typy licencií.
-
Multilicencia predstavuje špeciálnu licenciu určenú pre účtovné firmy, ktoré vedú účtovníctvo alebo mzdovú agendu pre neobmedzené množstvo menších firiem. Zakupuje sa pre tieto moduly (jednotlivo alebo spolu):
- Účtovníctvo (podvojné aj jednoduché) - do 2 000 zápisov v peňažnom denníku alebo do 5 000 zápisov v účtovnom denníku (v jednej firme),
- Mzdy a dochádzka - do 240 spracovaných miezd za rok v jednej firme, do 20 pracovníkov za mesiac v dochádzke.
- Zvýhodnená cena 300 € za multilicenciu pre Účtovníctvo (podvojné aj jednoduché) a Mzdy a dochádzka súčasne platí v prípade, že sa multilicencie objednajú naraz a budú na jednom hardvérovom kľúči.
- Cenník je platný od 01.12.2022 do vydania nového cenníka.
- Ceny sú uvedené v € vrátane DPH.
Hardvérový kľúč
- Multilicencia je uložená na hardvérovom kľúči, ktorý sa dodáva vo forme USB disku (USB kľúča) a zakupuje sa jednorazovo na každý počítač pri prvom zakúpení multilicencie.
- Multilicencia je prenosná do ďalšieho počítača pomocou hardvérového kľúča. Pri presunutí hardvérového kľúča do ďalšieho počítača sa však stráca možnosť pracovať s účtovnými údajmi na pôvodnom počítači (multilicencia sa nachádza na hardvérovom kľúči).
- Ak sa prenesú účtovné údaje do iného počítača bez hardvérového kľúča, nebudú obsahovať licenciu a už nebude možné do týchto údajov pridávať ďalšie záznamy (údaje však bude možné prezerať).
 |
Pri strate hardvérového kľúča zaniká aj licencia, pričom na obnovenie licencie je potrebné zakúpiť novú multilicenciu. |
1. Licencia pre jednu firmu
A: Základná cena |
70 € |
B: Cena za moduly
Moduly a licenčné práva k nim je možné ľubovoľne kombinovať.
|
MINI |
ŠTANDARD |
PROFI |
Účtovníctvo (jednoduché alebo podvojné) |
30 € |
60 € |
90 € |
Skladová evidencia, Pokladnica OBERON |
30 € |
60 € |
90 € |
Mzdy a dochádzka |
30 € |
80 € |
150 € |
CRM a registratúra |
20 € |
40 € |
60 € |
Hotelová recepcia |
30 € |
80 € |
180 € |
C: Cena za súčasne prihlásených používateľov
Do počtu súčasne prihlásených používateľov sa zahŕňajú aj používatelia prihlásení do mobilných aplikácií ASTON a LUKUL. Ak má napr. účtovná jednotka troch používateľov, ktorí súčasne pracujú na troch počítačoch a okrem toho ešte dvoch ďalších používateľov, ktorí v tom istom čase pracujú s aplikáciou LUKUL, potrebuje licenciu na 5 používateľov.
|
1 používateľ |
0 € |
2 používatelia |
30 € |
3 používatelia |
60 € |
4 používatelia |
90 € |
5 používateľov |
120 € |
6 až 10 používateľov |
180 € |
11 až 15 používateľov |
320 € |
16 až 20 používateľov |
450 € |
21 až 25 používateľov |
600 € |
26 až 30 používateľov |
700 € |
31 až 35 používateľov |
800 € |
36 až 40 používateľov |
900 € |
41 a viac používateľov |
1000 € |
D: Rozšírenie licencie
Tým používateľom, ktorí už licenciu majú a chcú si ju rozšíriť, sa nebude fakturovať celá suma za rozšírenú licenciu, ale len rozdiel ceny (napr. pri rozšírení z licencie Mini na Štandard nezaplatia plnú sumu za licenciu Štandard, ale len rozdiel, ktorý ostane po odpočítaní sumy za licenciu Mini zo sumy za licenciu Štandard).
- Okrem rozdielu v cene licencie pri každom rozšírení licencie sa účtuje manipulačný poplatok vo výške 10 €.
|
E: Licencia pre pobočku
Pobočkou rozumieme prevádzku so samostatnou databázou a zároveň s rovnakým číslom IČO ako centrála. Pre takúto pobočku je potrebné zakúpiť licenciu samostatne, pričom typ licencie sa určuje podľa potrieb danej pobočky.
Pre pobočky v počte 3 a viac možno zakúpiť licenciu za zvýhodnenú cenu. Cena licencie sa v takomto prípade určuje individuálne podľa celkového počtu pobočiek. Pred objednaním licencií pre pobočky je potrebné vopred telefonicky kontaktovať naše obchodné oddelenie.
|
Spôsob výpočtu ceny
- Na výpočet ceny je vhodné využiť formulár Cenník, ktorý sa nachádza v programe OBERON - Agenda firmy v ponuke Servis, Licenčné práva.
- Celková cena za licenciu systému OBERON je vždy súčtom Základného licenčného poplatku (A), Ceny za moduly (B) a sumy Cena za súčasne prihlásených používateľov (C), prípadne sumy Licencia pre pobočku (E).
- Niektoré moduly alebo súčasti systému OBERON sú plne funkčné aj bez zakúpenia licencie, napr. Evidencia vozidiel, Kniha majetku, Editor tlačových výstupov a pod.
- Počet počítačov, na ktorých sa bude OBERON používať, nie je licenčne obmedzený - rozhodujúcim faktorom je počet súčasne pracujúcich používateľov.
Príklad
Reštaurácia má v sieťovej prevádzke dva počítače a 8 rôznych používateľov pracujúcich so systémom OBERON, z toho dvoch prevádzkarov a šiestich pokladníkov (čašníkov). Na jednej zmene sa nachádza vždy jeden prevádzkar a traja pokladníci. Prevádzkar pracuje na počítači so skladovou evidenciou a čašníci sa striedajú pri počítači s Pokladnicou OBERON a fiškálnou tlačiarňou, pričom v reálnom čase s pokladnicou pracuje vždy len jeden pokladník. V takomto prípade je potrebné zakúpiť licenciu pre dvoch súčasne pracujúcich používateľov (a nie pre ôsmich).
Licencie pre školy
Licencia pre školské zariadenia je určená pre všetky typy školských zariadení (základné, stredné, vysoké) bez ohľadu na typ zriaďovateľa. Licencia pre školy umožňuje pracovať s ľubovoľným počtom firiem (účtovníctiev). Táto licencia je predovšetkým určená tak na výučbové účely, ako aj na vedenie agendy školy na neobmedzenom počte počítačov. Licencie pre školy poskytujeme bezplatne, rovnako ako aktualizácie programov a služby telefonickej podpory.
Licencia je uložená v databáze účtovnej jednotky. Ak sa databáza prenesie do iného počítača, automaticky sa prenáša aj licencia - licencia je teda prenosná.
2. Multilicencia pre účtovné firmy
Multilicencie pre účtovné firmy: |
Účtovníctvo (podvojné aj jednoduché) * |
175 € |
Mzdy a dochádzka ** |
175 € |
Účtovníctvo (podvojné aj jednoduché) + Mzdy a dochádzka |
300 € |
Hardvérový kľúč
(zakupuje sa jednorazovo na každý počítač pri prvom zakúpení multilicencie) |
10 € |
* do 2 000 zápisov v peňažnom denníku alebo do 5 000 zápisov v účtovnom denníku (v jednej firme)
** do 240 spracovaných miezd za rok v jednej firme, do 20 pracovníkov za mesiac v dochádzke
 |
Multilicencie sú určené predovšetkým pre hromadné spracovanie veľkého počtu malých firiem, preto majú obmedzenie v účtovníctve na počet zápisov (v peňažnom denníku do 2000, v účtovnom denníku do 5000), počet spracovaných miezd za rok (do 240) a počet pracovníkov v dochádzke za mesiac (do 20). Ak chcete pracovať s väčším počtom záznamov, využite pre takúto firmu možnosť objednania licencie pre jednu firmu bez obmedzenia počtu zápisov. |
Multilicencia a súbeh licencií
- Ak má účtovná jednotka aktivovanú licenciu pre jednu firmu (nie multi) a v počítači je zasunutý hardvérový kľúč s multilicenciou, nastane súbeh licencií, pri ktorom program uprednostní multilicenciu. V praxi to znamená, že pomocou multilicenie bude možné spracovávať účtovnú (mzdovú) agendu aj pre účtovné jednotky, ktoré majú zakúpenú licenciu len na vybraný modul, napr. len na sklad.
- Uprednostnenie multilicencie však môže v niektorých prípadoch znamenať problém, napr. účtovná jednotka má zakúpenú licenciu na účtovníctvo Profi (čo je vyššia licencia ako Multi). Vtedy je potrebné v tejto firme zakázať používanie hardvérového kľúča - vo formulári Licenčné práva (ponuka Servis, Licenčné práva) v rozbaľovacom zozname Hardvérový kľúč je potrebné zvoliť možnosť Bez hardvérového kľúča.
Zásady používania hardvérového kľúča
- Hardvérový kľúč používajte len na účel, na ktorý je určený. V opačnom prípade sa naň neuplatňuje záruka.
- Hardvérový kľúč nepoužívajte ako bežné prenosné médium (klasický USB kľúč) – nemá slúžiť na ukladanie videí, hudby či iných súborov vrátane záloh databázy.
- V žiadnom prípade na ňom nepracujte s databázou – každé aktívne využívanie hardvérového kľúča prispieva k jeho amortizácii a skracuje jeho životnosť.
Príbuzné témy