I. Základné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky určujú postupy, práva a povinnosti dodávateľa a používateľov programového vybavenia označovaného obchodným názvom OBERON – Agenda firmy (ďalej v texte aj OBERON) a sú zároveň aj licenčnou zmluvou tak, ako je to obvyklé v počítačovom priemysle. Dodávateľom tohto programového vybavenia je firma EXALOGIC, s.r.o., Bešeňová 189, 034 83, IČO: 36421499, ďalej v texte len dodávateľ. Používateľom programového vybavenia sa rozumie každý, kto si tento softvér prevezme a používa ho pravidelne alebo len príležitostne. V prípadoch, pre ktoré nie sú v týchto obchodných podmienkach stanovené postupy, sa postupuje podľa platného Obchodného zákonníka, prípadne Občianskeho zákonníka.
- Každý používateľ programového vybavenia, ak si tieto programy nainštaloval, bez ohľadu na to, či si licenciu zakúpil alebo nie, je povinný tieto obchodné podmienky brať na vedomie a riadiť sa nimi. Okrem internetových stránok dodávateľa programov sú tieto obchodné podmienky aj súčasťou dokumentácie k programom, a teda sú obsiahnuté v každej inštalácii programu. Bez vyjadrenia súhlasu s týmito obchodnými podmienkami nie je možné dokončiť inštaláciu systému OBERON.
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na používateľov týchto programov:
- OBERON - Agenda firmy
- OBERON Automation Center
- OBERON Center
- OBERON Web
- Aplikácia QeeR skener
- Aplikácia ASTON
- Aplikácia LUKUL
Súčasťou týchto obchodných podmienok je aj cenník licencií, ktorý sa ako samostatný dokument nachádza v tomto Pomocníku. Tieto obchodné podmienky sú platné od 01.12.2015 do vydania nových obchodných podmienok.
II. Čo je licenčná zmluva a čo je licencia pre používanie programu OBERON
- Licenčnou zmluvou v softvérovom priemysle nazývame dohodu medzi používateľmi a autorom softvéru, ktorej úlohou je ochrana autorských práv dodávateľa softvéru, ďalej určenie práv alebo povinností dodávateľa aj používateľa softvéru a určenie podmienok, na základe ktorých smie používateľ disponovať s duševným vlastníctvom autora programového vybavenia. Tieto obchodné podmienky sú súčasne aj licenčnou zmluvou na systém OBERON. Je to licenčná zmluva typu closed source, čiže autor programu nedáva pre používateľa žiadne právo nejakým spôsobom prezerať alebo modifikovať programový kód tohto softvéru. Toto ustanovenie neplatí pre časť programu, keď sa tak deje so súhlasom autora programu. Tu autor programu dáva tretím stranám s cieľom prepojenia s daľšími softvérovými alebo hardvérovými modulmi tretích strán dokumentáciu, ktorá obsahuje popis objektov systému OBERON a tiež príklady použitia častí zdrojového kódu programu.
- V prípade zaobstarávania softvérového vybavenia OBERON nejde o kúpu softvéru ako takého, ako sa niekedy zjednodušene hovorí, ale len o získanie LICENCIE. Predmetom kúpy je nehmotný majetok - programové vybavenie, duševné vlastníctvo autora. Poskytnúť právo používať svoje duševné vlastníctvo môže autor programov priamo alebo prostredníctvom svojich obchodných partnerov. Cena za softvér je tak poplatkom za poskytnutú licenciu - právo na používanie softvérového produktu.
- Právo na používanie softvéru nemôže používateľ bez súhlasu autora ďalej šíriť, predať alebo prenajať.
Licenčná zmluva medzi autorom programu a používateľom sa považuje za uzatvorenú, keď používateľ programové vybavenie nainštaluje. Súčasťou inštalačného programu je licenčná zmluva v plnom znení, kde si je ju možné aj prezrieť a kde bez potvrdenia súhlasu používateľa s obsahom zmluvy nie je možné inštaláciu programového vybavenia dokončiť. Platí, že používaním (inštaláciou) softvéru dávate najavo svoj súhlas s ustanoveniami licenčnej zmluvy, prijímate ich ako záväzné a budete sa nimi riadiť. Licenčná zmluva teda stanovuje práva a povinnosti autora a používateľa programového vybavenia a je uzatvorená v momente dokončenia inštalácie programového vybavenia. Každý používateľ môže vykonať ľubovolný počet inštalácií, a teda uzatvoriť ľubovoľný počet licenčných zmlúv.
- Licencia na programové vybavenie OBERON je odplatné rozšírenie funkcionality tohto softvéru. Pojem licencia pri predaji práv sa používa kvôli jednoduchosti a zrozumiteľnosti pri predaji tohto softvéru. Softvér je možné používať aj bez licencie, ale len s obmedzenou funkcionalitou. Licencia je časovo obmezdená, a to najčastejšie na kalendárny rok. Vzhľadom na to, že tento softvér má široké možnosti uplatnenia čo sa týka rôznorodosti používateľov a počtu používateľov pri sieťovej prevádzke, je cena licencie závislá najmä od toho, aké programy používateľ používa, aké množstvo zápisov do vybraných evidencií je mu dovolené zapísať a od počtu súčasne pracujúcich používateľov v sieťovej prevádzke.
- V ďalšom znení týchto obchodných podmienok môžu byť podmienky licenčnej zmluvy alebo podmienky získania či platnosti licencie dodatočne upresnené v samostatných ustanoveniach.
III. Šírenie inštalačnej sady a inštalovanie programov
Dodávateľ programového vybavenia, firma EXALOGIC, vyhlasuje, že nasledujúcimi činnosťami nie sú nijako dotknuté jeho autorské práva k programovému balíku OBERON:
- voľné sťahovanie (download) inštalačnej sady ostrej verzie programov zo stránky www.exalogic.sk alebo iných stránok,
- šírenie a kopírovanie tejto inštalačnej sady do iného počítača,
- vytváranie kópií inštalačných súborov.
IV. Používanie programov bez licencie
- Dodávateľ programov vyhlasuje, že používanie programov bez zakúpenia platnej licencie je možné, ale len s obmedzením v počte zápisov alebo obmedzením funkcionality vo vybraných evidenciách. Prehľad obmedzení možno získať nahliadnutím do cenníka licencií.
- Zhotoviteľovi patria naďalej všetky práva na obsiahnutý zdrojový kód programov a akýkoľvek zásah do programov, úpravy (okrem úprav tlačových výstupov), spätný preklad alebo iná manipulácia pomocou softvérového inžinierstva je zásahom do práv autora a v rozpore so zákonmi o ochrane autorských práv. Používateľ má len právo používať softvérový produkt dodávateľa a len s obmedzeniami platnými pre používateľa bez licencie. Zakúpením licencie môže používateľ získať navyše možnosti využívať tie funkcie programov, ktoré sú podmienené zakúpením licencie podľa platného cenníka licencií. Prehľad obmedzení programu bez licencie je súčasťou cenníka tohto produktu.
V. Princíp aktivovania programu a druhy licencií
- Inštalačná sada programu a ani program samotný po svojom nainštalovaní neobsahuje licenciu. Možno ho ihneď používať za podmienok, ktoré hovoria o jeho používaní bez licencie, ale možnosti programu sú vtedy obmedzené. Zakúpením licencie sa obmedzenia zmenia. Je však potrebné, aby na počítači u používateľa program dostal informáciu, že došlo k zakúpeniu licencie. Technicky sa to realizuje tak, že pri objednaní licencie sa v programe ako súčasť objednávky licencie vytvorí unikátny alfanumerický reťazec, ktorý identifikuje objednávateľa programu, tzv. objednávkový kód. Tento reťazec je potrebné doručiť dodávateľovi programu. Typický alfanumerický objednávkový kód vyzerá napríklad takto: 9JJX4-9JMFG-9UNM0-A3SKG-4UGAN.
- Po zakúpení licencie je potrebné do programu zadať aktivačný alfanumerický reťazec, tzv. aktivačný kód, na základe ktorého program identifikuje typ licencie zakúpený používateľom. Tento kód je pre každého používateľa a každé účtovné obdobie jedinečný.
- Licencie delíme na dva základné druhy, a to licenciu pre firmu a multilicenciu. Licencia pre firmu je určená pre jednu konkrétnu firmu (subjekt), ktorý môže používať s programom len jednu databázu s údajmi. Licencia je zapísaná v tomto súbore s údajmi. Multilicencia je druh licencie pre prácu s neobmedzeným počtom súborov s údajmi (databáz). Z tohto dôvodu nie je možné použiť vyššie uvedený princíp, že informácia o licencii je zapísaná v súbore s údajmi, preto v takomto prípade je nositeľom informácie o multilicencii pre program špeciálny hardvérový USB kľúč. Zapojením tohto USB kľúča do počítača sa program dozvie, že môže na tomto počítači pracovať s obmedzeniami pre druh licencie Multi. Licencie sa zakupujú na účtovné obdobie. Účtovným obdobím je spravidla kalendárny rok. Ak používateľ pracuje s programom viac rokov, je potrebné si zakúpiť licenciu na každý z týchto rokov. Predošlé licencie na iné obdobia zostávajú zachované aj po zakúpení licencie na ďalšie obdobie. Informáciu o tom, aké typy licencií program obsahuje, je možné získať aj vo formulári Licenčné práva v ponuke Servis.
VI. Vystavovanie daňových dokladov a úhrada licencií
- Dodávateľ programov považuje objednávku na licenciu za platnú až vo chvíli, keď objednávateľ uhradí poplatok za licenciu. Dodávateľ následne s dátumom prijatia platby k tejto platbe vyhotoví faktúru. Následne vytvorí aktivačný kód pre program a zašle ho objednávateľovi takým istým spôsobom, ako tento odoslal objednávku licencie. Ak súčasťou objednávky nie je objednávacie licenčné číslo, nemožno aktivačný klúč vytvoriť a neostáva nič iné len vyzvať objednávateľa na jeho doplnenie a čakať.
- U objednávky, ktorá sa takto nevybaví ani do 15 dní od prijatia platby, dodávateľ vráti licenčný poplatok na účet, z ktorého platba prišla. Daňové doklady - faktúry na prijaté platby zasiela dodávateľ klasickou poštou len na požiadanie, inak zasiela daňové doklady v elektronickom vyhotovení podpísané zaručeným elektronickým podpisom.
V prípade, že používateľ potrebuje urýchliť získanie licencie, môže licenčný poplatok uhradiť po odoslaní objednávky bez čakania na oznámenie symbolov platby od dodávateľa. Môže tak urobiť s týmito symbolmi platby:
- číslo účtu: 2600893411/8330 FIO banka, a. s.
- IBAN: SK26 8330 0000 0026 0089 3411
- variabilný symbol: IČO objednávateľa
- konštatný symbol: 0308
- suma: podľa cenníka licencií
Úhrady licencie iným spôsobom, ako prevodom na bankový účet, dodávateľ neakceptuje.
VII. Čo je a čo nie je obsiahnuté v cene licencie
- Zakúpením licencie používateľ získava:
- právo používať systém OBERON v súlade s ostatnými ustanoveniami týchto obchodných podmienok,
- základnú pomoc a podporu pri práci s produktom na linke HOTLINE alebo na linke technickej podpory,
- základnú pomoc pri implementácii produktu,
- nové verzie produktu OBERON vrátane vylepšení a legislatívnych zmien,
- záruku, pričom záručné podmienky sú definované podrobne v samostatnom ustanovení o záruke.
- V cene licencie nie je zahrnuté:
- riešenie určitých špecifických problémov na strane používateľa, ktoré sú podrobnejšie definované v ustanovení o poskytovaní rozšírenej podpory,
- rozšírená pomoc pri implementácii produktu,
- hľadanie a obnova údajov z dôvodu strát databáz pre nezálohovanie,
- opravy poškodených databáz,
- opravy databáz po neoprávnených zmenách a zásahoch používateľa,
- poruchy alebo problémy súvisiace s nesprávnym nastavením pokladničných zariadení,
- školenia používateľov,
- cestovné výdavky na cestu k používateľovi v prípade dohodnutého servisu,
- servisné práce v sídle alebo prevádzke používateľa,
- inštalácia SQL servera,
- inštalácia aktualizácie OBERON-u.
Okrem toho v cene licencie nie je zahrnutá garancia nepretržitej dostupnosti voľnej telefonickej linky, na ktorú sa môže používateľ v prípade potreby dovolať. Dodávateľ programu však vyhlasuje, že nepretržite vyhodnocuje obsadenosť a dostupnosť telefonických liniek a priebežne upravuje počet pracovníkov podpory a ich reakciu a rýchlosť vybavovania požiadaviek v závislosti od počtu prichádzajúcich hovorov tak, aby každý používateľ mal možnosť sa dovolať na podporu pokiaľ možno na prvý pokus alebo v čo najkratšom čase.
VIII. Poskytovanie podpory, ktorá nie je zahrnutá v cene licencie
- Používateľ programu OBERON berie na vedomie, že súčasťou ceny licencie je len bežná pomoc pri práci s programom a za špecifické servisné činnosti môže dodávateľ programu účtovať ďalšie poplatky. O skutočnosti, že ide o platenú službu, je zákazník vopred informovaný a za tým účelom je potrebné, aby bol používateľ presne identifikovaný menom volajúceho a jeho pozíciou vo firme. Zoznam servisných úkonov, ktoré sa považujú za platené incidenty:
- inštalácia programu okrem prvotnej inštalácie, inštalácie novšej verzie programu, rozšírenie počtu staníc v sieti a pod.,
- záchrana dát pri poruche hardvéru, obnova dát zo zálohy, oprava poškodenej databázy,
- problémy s registračnými pokladnicami, s dennými uzávierkami, s predajom na pokladnici,
- prípadne aj iné, závisí od povahy problému.
- V cene licencie je zahrnutý určitý počet incidentov, a to nasledujúcim spôsobom:
- pre licencie do 4 používateľov v sieti 3 incidenty/rok,
- pre licencie s viac ako 5 používateľmi v sieti 6 incidentov/rok.
- V prípade záujmu si po vzájomnej dohode používateľ môže predplatiť ďalší počet incidentov.
IX. Licencia Multi
- Pri tomto druhu licencie sú oprávnenia a licencia zapísané na hardvérovom USB kľúči. Tento kľúč je prenosný medzi počítačmi a používateľ, ktorý chce pracovať na viacerých počítačoch, musí tento kľúč prenášať so sebou. Jeden kľúč je nositeľom jednej licencie Multi.
- Ak chce účtovná jednotka umožniť prácu viacerých účtovníkov súčasne, je potrebné zakúpiť viac licencií Multi a mať teda k dispozícii viac ako jeden hardvérový kľúč.
X. Licencie pre firmy s odlúčenými prevádzkami
- Pre firmy, ktoré používajú odlúčené prevádzky nepripojené k centrále lokálnou počítačovou sieťou a využívajúce na prenos údajov medzi centrálou a prevádzkami transport údajov, je potrebné zakúpiť licencie samostatne pre centrálu aj každú prevádzku.
XI. Licencia pri používaní vzdialeného prístupu
- Ak sa používa vo vzdialenej prevádzke na prácu s účtovnými programami vzdialený prístup (vzdialená plocha) na centrálu, stačí zakúpiť sieťovú licenciu len pre centrálu podľa celkového súčtu používateľov v sieti v centrále a počtu vzdialených používateľov v prevádzke alebo prevádzkach.
XII. Prenosnosť licencie do iného počítača
- Všetky údaje systému OBERON sú ľahko prenosné do iných počítačov. To znamená, že ak máte vo svojom počítači účtovníctvo s licenciou či bez nej, je možné ho pomocou zálohovania a obnovy údajov preniesť do akéhokoľvek iného počítača, kde je už nainštalovaný OBERON (platí pre súborovú databázu Microsoft Access). Licencia prejde do tohto počítača, čiže používateľ môže pracovať na ľubovoľnom počítači podľa svojej potreby.
- Licencia pre systém OBERON je teda nezávislá od počítača, v ktorom je program nainštalovaný a používateľ môže ľubovoľne meniť počítače, na ktorých produkt používa. Vyššie uvedené platí aj pre licenciu Multi s tým rozdielom, že nositeľom licencie je hardvérový kľúč a ten je potrebné mať pripojený do portu vždy v tom počítači, na ktorom používateľ práve pracuje (na ktorom je spustený a beží OBERON).
XIII. Prenosnosť licencie na inú účtovnú jednotku
- Odpredať licenciu zakúpenú jednou účtovnou jednotkou inej účtovnej jednotke nie je prípustné. Účtovná jednotka sa identifikuje podľa kódu IČO.
XIV. Zmena obchodného názvu účtovnej jednotky
- Ak účtovná jednotka zmení svoj názov, ale IČO subjektu zostáva nezmenené, nie je nutné znova zakúpiť licencie pre túto účtovnú jednotku. V takomto prípade je potrebné kontaktovať obchodné oddelenie dodávateľa a dohodnúť postup zmeny názvu účtovnej jednotky vrátane opätovného získania už zakúpených licencií.
XV. Rozšírenie (upgrade) licencie
- Ak napríklad používateľ v priebehu účtovného obdobia zistí, že objednaná licencia nepostačuje jeho potrebám, napríklad z dôvodu obmedzenia v počte zápisov alebo počtu používateľov, môže prejsť na vyšší typ licencie, pričom má nárok na odpočítanie ceny už zakúpenej nižšej licencie.
- Pri prechode z jednej licencie na iný (vyšší) typ licencie sa účtuje aktuálny rozdiel v cene medzi týmito licenciami. Napríklad účtovná jednotka si zakúpila licenciu Mini a v prípade, že povolený počet zápisov licencie Mini prekročí, doplatí si rozdiel na vyšší typ licencie. Opačný postup, prechod z vyššieho na nižší typ licencie a vrátenie rozdielu, nie je možný, používateľ si však bez problémov môže objednať na ďalšie účtovné obdobie nižší typ licencie.
- Okrem rozdielu v cene licencie pri každom rozšírení licencie sa účtuje manipulačný poplatok vo výške 10 € s DPH.
XVI. Skúšobná prevádzka
- Každý používateľ pred zakúpením licencie na systém OBERON je povinný si softvér odskúšať a overiť, či funkčne vyhovuje jeho potrebám a požiadavkám, a to v čase minimálne 30 dní. Môže tak urobiť nainštalovaním ostrej verzie softvéru zo stránky dodávateľa.
- Uzatvorením zmluvného vzťahu s dodávateľom (zakúpením licencie) používateľ deklaruje, že nemá žiadne námietky k funkciám softvéru. Vrátenie zakúpenej licencie a požadovanie vrátenia kúpnej ceny licencie nie je nárokovateľné; v odôvodnených prípadoch, a to najmä na základe vlastného uváženia, však môže dodávateľ takejto požiadavke vyhovieť.
XVII. Strata všetkých údajov vrátane licencie
- Ak nastane prípad poruchy hardvéru alebo straty počítača aj so všetkými údajmi vrátane už skôr získanej licencie či licencií, obráťte sa na obchodné oddelenie a budú vám poskytnuté nové licenčné čísla bez opakovanej úhrady, čiže zdarma, na všetky licencie, ktoré sa stratili. Tento postup je však na uvážení a rozhodnutí dodávateľa a takéto poskytnutie nových licenčných čísel nie je automaticky nárokovateľné.
- V prípade straty USB kľúča s licenciou Multi tak dodávateľ môže poskytnúť licenciu len za cenu náhradného kľúča, ale nemusí, a to platí aj pri strate ostatných licencií.
XVIII. Neposkytnutie licencie
- Dodávateľ si vyhradzuje právo neposkytnúť licenciu ktorémukoľvek objednávateľovi. Toto ustanovenie môže dodávateľ využiť kedykoľvek podľa vlastného uváženia.
- Dodávateľ môže odmietnuť poskytnúť licenciu aj v prípade, že eviduje voči používateľovi inú pohľadávku za poskytnuté licencie alebo služby v súvislosti s účtovnými programami OBERON do času úhrady tejto pohľadávky používateľom.
XIX. Doba platnosti licencie
- Platnosť licencie zakúpenej na príslušné účtovné obdobie (kalendárny rok) nekončí 31.12. príslušného roka. Pracovať s týmto účtovným obdobím môže používateľ neobmedzene aj ďalej.
- V prípadoch, keď účtovná jednotka z akéhokoľvek dôvodu (úmrtie, prerušenie podnikania, ukončenie podnikania) nevyužije zakúpenú licenciu, platí, že nemá nárok na vrátenie alikvótnej ani žiadnej inej časti licencie.
XX. Komunikácia s vonkajším prostredím
- Používateľ systému OBERON berie na vedomie, že OBERON prevádzkovaný v počítačoch používateľa s konektivitou do siete Internet z tejto siete preberá alebo do nej odosiela údaje, v niektorých prípadoch aj úplne samočinne, prípadne podľa nastavení. Ide predovšetkým o komunikáciu pri získavaní denných kurzov cudzích mien, používaní transportu údajov cez FTP servery, získavaní informácií o nových verziách, prípadne iné.
XXI. Bezpečnosť uložených údajov
- Každý používateľ je povinný zabezpečiť svoju údajovú základňu (databázu) pred zneužitím tretími osobami alebo vlastnými zamestnancami alebo proti inému úniku informácií alebo vzniku škody spojenej s únikom informácií vytvorených pomocou systému OBERON sám a na svoje náklady.
XXII. Záruka na programové vybavenie
Pri uplatňovaní záruky na programové vybavenie sa môže používateľ domáhať a riadiť ustanoveniami obchodných predpisov, len ak dodávateľ softvéru v ustanovení o záruke vyslovene uviedol taký prípad, v ktorom možno záruku uplatniť. Záruku nemožno uplatniť a ani domáhať sa u dodávateľa programov náhrady vzniknutej škody v týchto prípadoch:
- ak používateľovi vznikla škoda stratou dát, poskytnutím nesprávnych výsledkov alebo podkladov daňovým orgánom alebo orgánom štátnej alebo regionálnej správy; to sa vzťahuje aj na všetky škody, pokuty a penále z omeškania vo vzťahu k daňovým orgánom a orgánom štátnej správy,
- ak používateľovi vznikla akákoľvek škoda kvôli nesúladu programového vybavenia s platnými zákonnými normami Slovenskej republiky,
- ak používateľovi vznikla akákoľvek škoda nesprávnym obchodným rozhodovaním alebo škoda z obchodných vzťahov a záväzkov z dôvodu poskytnutia nesprávnych údajov programovým vybavením,
- ak používateľovi vznikla škoda z omeškania pri dočasnej, celkovej alebo akejkoľvek inej nefunkčnosti programového vybavenia,
- ak používateľovi vznikla akákoľvek škoda z titulu obmedzeného zabezpečenia dátovej základne proti odcudzeniu alebo zneužitiu údajovej základne treťou osobou,
- ak používateľovi vznikla škoda vinou počítačovej infiltrácie, a to najmä vtedy, keď používateľ primerane nedbá a nechráni svoje počítače zodpovedajúcimi antivírusovými programami.
V ostatných prípadoch je domáhanie sa náhrady škody možné, len ak je takýto postup bežne používaný u programového vybavenia tejto kategórie a tento nárok na náhradu škody nie je v rozpore s ustanoveniami obchodného zákonníka, občianskeho zákonníka alebo Ústavy Slovenskej republiky.
Vyhlásenie dodávateľa k ustanoveniu o záruke na softvér:
- Z vyššie uvedeného ustanovenia o záruke v podstate vyplýva, že dodávateľ programového vybavenia neručí takmer za nič. Je nutné poznamenať, že nielen z povahy účtovného softvéru, ale aj z povahy softvéru ako celku nie je možné na softvér poskytovať záruky a sledovať jeho vlastnosti ako pri hmotnom tovare.
- Na funkčnosť softvéru vplýva nekonečný počet vedľajších faktorov, ako sú operačný systém, paralelne inštalovaný rôzny iný softvér alebo ovládače zariadení, správne alebo nesprávne použitie používateľom. Ďalej nemožno overiť, či si používateľ nainštaloval a používa aktualizovanú verziu, či neignoroval varovné hlásenia programu, či nezasahoval neodborne do údajovej základne, či nejde o zámerný škodlivý zásah (sabotáž) zvnútra firmy, či má bezporuchový hardvér a existuje ďalší, nekonečný zoznam faktorov. Preukazovanie skutočných príčin zlyhania softvéru je takmer nemožné. Preto sa bežne v praxi záruky na softvér neposkytujú.
Dodávateľ programového vybavenia vyhlasuje, že:
- nie sú mu známe žiadne závažné poruchy alebo chyby programového vybavenia pri štandartnej konfigurácii, ktoré by mohli ovplyvniť správnosť ním poskytovaných výsledkov,
- dbá, aby programové vybavenie bolo k dátumu účinnosti legislatívnej novelizácie k dispozícii v upravenej verzii aspoň na jeho internetových stránkach, pripravené na stiahnutie a aktualizáciu u používateľa,
- používa v pravidelných intervaloch aktualizovaný antivírusový softvér na preventívne overovanie nezávadnosti zhotovovaných inštalačných súborov,
- z reálnej praxe v trvaní od roku 1994, keď sa datuje vznik softvéru OBERON, neboli zaznamenané žiadne sťažnosti používateľov alebo požiadavky na úhradu vzniknutej škody,
- chyby alebo závady softvéru, ktoré môžu v reálnej praxi vzniknúť a na ktoré používatelia poukážu, sú neodkladne riešené a odstránené a dodávateľ ručí za vyvinutie maximálneho úsilia na odstránenie takýchto nedostatkov.
XXIII. Podpora používateľov a riešenie reklamácií alebo sťažností používateľov
Pracovník poverený riešením reklamácií alebo sťažností používateľov:
Pavol Žiak, tel: 0905 846 632
EXALOGIC, s.r.o., Bešeňová 189, 034 83.
XXIV. Hardvérové požiadavky na prevádzkovanie systému OBERON
- Systém OBERON nemá žiadne dodatočné požiadavky nad rámec požiadaviek samotného operačného systému na počítače, v ktorých bude prevádzkovaný. Pre bezporuchovú prevádzku softvéru je potrebné zabezpečiť spoľahlivý hardvér. To platí predovšetkým pri sieťovej prevádzke. Vtedy odporúčame, aby prevádzku systému OBERON pravidelne dozorovala poverená osoba.
- Odporúčame, aby mal počítač nainštalovaný a pravidelne aktualizovaný softvér proti vírusom, spajvéru a ostatným škodlivým softvérom.
- Pri sieťovej prevádzke s registračnými pokladnicami je potrebné pravidelne sledovať logovacie súbory o prípadných chybách siete. Tieto logovacie súbory vytvára OBERON a ich výskyt je dôsledkom zlyhávania sieťovej konektivity, čo môže viesť k nesprávne vytvoreným pohybom v sklade pri predaji na registračných pokladniciach, strate niektorých položiek z vytvorených dokladov, poruchám databázy, prípadne jej neopraviteľnému poškodeniu. Priemerný počet výskytu takýchto problémov je však veľmi nízky, vyskytujú sa poväčšine len veľmi sporadicky, čo je overené aj dlhoročnou praxou veľkého množstva používateľov. Prípadné problémy a chybové hlásenia presne zaznamenajte, ich výskyt však takmer vždy spôsobujú problémy počítačov a počítačovej siete, na ktorých je tento softvér prevádzkovaný, preto venujte primeranú pozornosť aj hardvéru, na ktorom OBERON prevádzkujete.
- Prípadné problémy konzultujte s pracovníkom technickej podpory. Ak problémy pretrvávajú a ani konzultácia s pracovníkmi technickej podpory takéto problémy neodstránila, neodporúčame, aby ste systém OBERON používali. V prípade, že používateľ má neustále technické problémy s prevádzkovaním softvéru, je dodávateľ oprávnený požadovať, aby používateľ nepoužíval databázu typu Microsoft Access a prešiel na databázu typu klient-server. V odôvodnených prípadoch sa môžu používateľ a dodávateľ dohodnúť na vrátení licencie a nepoužívaní systému OBERON.
XXV. Technické údaje
- Systém OBERON je určený na jednopoužívateľské používanie na jednom počítači pre vedenie agendy najmenších firiem, až po vedenie účtovných agiend stredne veľkých firiem, keď môže byť prevádzkovaný v sieťovom prostredí. Najvyšší odporúčaný počet počítačov je 50, pri vyššej záťaži jednoznačne odporúčame používanie databázy klient-server.
- Odporúčané počty dokladov v jednotlivých agendách sa nachádzajú v dokumentácii k programu.
XXVI. Zásady ochrany údajovej základne používateľov
V prípadoch, keď pri poskytovaní servisu, poradenstva alebo poskytovaní technickej podpory používateľom zo strany dodávateľa programov sa používateľ a dodávateľ dohodnú na zaslaní údajovej základne (databázy) k dodávateľovi, zaväzuje sa dodávateľ programov riadiť nasledujúcimi zásadami:
- nevratne zmazať databázu používateľa po vyriešení problému,
- nikdy nepovoliť prístup k databáze iným osobám ako povereným vlastným pracovníkom,
- nepovoliť pracovať povereným osobám s databázami mimo zabezpečených priestorov,
- pravidelne kontrolovať dodržiavanie zásad ochrany poverenými osobami.
XXVII. Ovládače tretích strán
Ak v súvislosti s pripojiteľnými zariadeniami používateľ používa ovládače tretích strán, ktoré nie sú súčasťou systému OBERON, dodávateľ nepreberá žiadnu zodpovednosť za správnu a bezchybnú funkčnosť takýchto ovládačov. Používateľ si musí byť vedomý, že použitie týchto ovládačov môže spôsobiť v prípade zistenia problémov nesprávnu funkcionalitu pripojených zariadení a časový limit odstránenia týchto chýb nie je ovplyvniteľný dodávateľom systému OBERON.
Príbuzné témy