V tejto téme Pomocníka je uvedený postup, ako objednať licenciu systému OBERON pre jednu firmu, ako aj postup objednania multilicencie pre účtovnú firmu.
Základné informácie
Na používanie systému OBERON sa zakupujú tzv. ročné licencie. Licencie sa zakupujú na účtovné obdobie, spravidla na kalendárny rok. Zakúpením licencie na daný rok používateľ získa právo pracovať v tomto období bez ohľadu na čas, kedy tak bude robiť. Platnosť licencie neskončí 31.12. daného roka, ale pracovať v príslušnom období bude možné neobmedzene aj v nasledujúcich kalendárnych rokoch.
Postup objednania licencie pre jednu firmu
Pred samotným objednaním je potrebné mať nainštalovaný systém OBERON a vytvorenú databázu firmy.
1. Vytvorenie objednávky
Objednávka licencie sa vytvára v ponuke Servis, Licenčné práva stlačením tlačidla Objednať (ponuka je dostupná len pre používateľov s príznakom Administrátor). Otvorí sa sprievodca, v ktorom je potrebné zadať:
- druh licencie - pre jednu firmu (multilicencia je určená pre účtovnú firmu, ktorej bude dovolené spracovávať účtovníctvo, resp. mzdy pre neobmedzený počet firiem);
- fakturačné údaje - skontrolujte správnosť fakturačných údajov (zobrazené údaje je možné zmeniť v ponuke Firma, Údaje o firme). Ak sa fakturačné údaje líšia od adresy firmy, v ďalšom kroku môžete zadať iné fakturačné údaje, ktoré sa použijú na vystavenie faktúry;
- kontaktná osoba - zadajte údaje kontaktnej osoby, ktorá objednávku vybavuje. Pozornosť venujte hlavne e-mailovej adrese, pretože na ňu bude doručená výzva na úhradu poplatku za licenciu;
- účtovné obdobie - vyberte účtovné obdobie, na ktoré si chcete objednať licenciu, viac v téme Zmena spracovávaného obdobia;
- moduly - pomocou tlačidla Upraviť vyberte moduly, ktoré bude účtovná jednotka využívať;
- počet používateľov - zadajte počet súčasne pracujúcich používateľov (počítačov) v sieti, t. j. na koľkých počítačoch sa bude v OBERON-e súčasne pracovať.
Vygeneruje sa objednávací kód, ktorý je potrebné zaslať firme EXALOGIC:
- Pripojiť sa na server EXALOGIC (odporúčaný spôsob) - pri výbere tejto možnosti sa objednávka odošle automaticky prostredníctvom internetu (najjednoduchší a najrýchlejší spôsob zaslania objednávky);
- Zobraziť objednávku v náhľade na obrazovke - objednávka sa zobrazí v náhľade na obrazovke, je potrebné ju uložiť a poslať elektronickou poštou (v prípade, že počítač nie je pripojený k internetu).
Celková cena za licenciu systému OBERON je
vždy súčtom Základného licenčného poplatku,
Ceny za moduly a sumy
Cena doplatku za používateľov, prípadne sumy
Licencia pre pobočku. Bližšie informácie získate v téme
Cenník - licencie OBERON.
2. Úhrada poplatku za licenciu
Po vytvorení objednávky bude systém OBERON pracovať v rámci tzv. trial licencie. Trial licencia je časovo obmedzená, štandardne na obdobie 15 dní. Počas týchto dní je potrebné na základe doručenej výzvy uhradiť poplatok za licenciu na bankový účet. V odôvodnených prípadoch (napr. počas víkendu) je možné uhradiť poplatok za licenciu aj bez výzvy na nasledujúci bankový účet:
Fio banka, a. s., pobočka zahraničnej banky
Č. ú.: 2600893411/8330
IBAN: SK26 8330 0000 0026 0089 3411
BIC (SWIFT): FIOZSKBAXXX
Variabilný symbol: IČO firmy
|
- V jednom účtovnom období (od 1.1. do 31.12.) je možné pracovať v rámci tzv. trial licencie len raz. Príklad: Ak si účtovná jednotka objedná licenciu napr. v januári, získa trial licenciu, v rámci ktorej môže pracovať a má 15 dní na to, aby uhradila poplatok za licenciu. Ak sa však táto účtovná jednotka rozhodne objednať licenciu na ďalšie účtovné obdobie v predstihu ešte v tom istom roku (napr. v decembri), trial licenciu už nezíska. Aby účtovná jednotka opätovne získala trial licenciu, je potrebné, aby si objednala licenciu až v nasledujúcom účtovnom období (po 1.1.).
- Ďalším prípadom je rozšírenie licencie. Príklad: Ak si účtovná jednotka objedná v danom účtovnom období (napr. v januári) licenciu typu Mini, získa trial licenciu. Ak si však neskôr v tom istom roku (napr. v septembri) rozšíri licenciu na typ Štandard, trial licenciu už nezíska.
|
3. Aktivácia licencie
Po uhradení poplatku vám bude licencia aktivovaná automaticky. Ak nie je počítač pripojený k internetu, aktiváciu je možné vykonať manuálnym zadaním aktivačného kódu v ponuke Servis, Licenčné práva po stlačení tlačidla Aktivovať. Po dokončení aktivácie sa licencia pridá a zobrazí vo formulári Licenčné práva.
Postup objednania multilicencie pre účtovnú firmu
Pred samotným objednaním je potrebné mať nainštalovaný systém OBERON a vytvorenú databázu firmy.
1. Vytvorenie objednávky
Objednávka multilicencie sa vytvára v ponuke Servis, Licenčné práva (ponuka je dostupná len pre používateľov s príznakom Administrátor). V rozbaľovacom zozname Hardvérový kľúč je najskôr potrebné zvoliť jednu z nasledujúcich možností:
- Bez hardvérového kľúča - vyberá sa pri prvotnom objednaní multilicencie. Po výbere tejto možnosti bude účtovnej jednotke zaslaný pamäťový kľúč (USB disk, kľúč) už obsahujúci multilicenciu na vybrané obdobie.
- Automaticky detegovať - vyberá sa pri druhom a ďalšom objednaní multilicencie, keď účtovná jednotka už hardvérový kľúč vlastní. V procese objednávky bude na pokyn sprievodcu potrebné tento kľúč vložiť do portu počítača, z ktorého sa objednávka odosiela.
- Predvolený disk 'K' - vyberá sa za rovnakých podmienok, ako v predchádzajúcom bode, rozdiel je v nastavení hardvérového kľúča v systéme Windows pod písmenom jednotky K (kvôli rýchlejšej detekcii). Postup nastavenia hardvérového kľúča na disk K je dostupný v téme Hardvérové a softvérové požiadavky.
Na objednanie multilicencie stlačte tlačidlo Objednať. Otvorí sa sprievodca, v ktorom je potrebné zadať:
- druh licencie - multilicencia - je určená pre účtovnú firmu, ktorej bude dovolené spracovávať účtovníctvo a mzdy pre neobmedzený počet firiem;
- hardvérový kľúč - USB disk, kľúč (pozri vyššie);
- fakturačné údaje - skontrolujte správnosť fakturačných údajov;
- kontaktná osoba - zadajte údaje kontaktnej osoby, ktorá objednávku vybavuje. Pozornosť venujte hlavne e-mailovej adrese, pretože na ňu bude doručená výzva na úhradu poplatku za licenciu;
- účtovné obdobie - vyberte účtovné obdobie, pre ktoré si chcete objednať licenciu, viac v téme Zmena spracovávaného obdobia;
- moduly - pomocou tlačidla Upraviť vyberte moduly, ktoré bude účtovná jednotka využívať (Účtovníctvo, Mzdy a dochádzka alebo oboje). V prípade objednávky hardvérového kľúča zadajte počet hardvérových kľúčov.
Vygeneruje sa objednávací kód, ktorý je potrebné zaslať firme EXALOGIC:
- Pripojiť sa na server EXALOGIC (odporúčaný spôsob) - pri výbere tejto možnosti sa objednávka odošle automaticky prostredníctvom internetu (najjednoduchší a najrýchlejší spôsob zaslania objednávky);
- Zobraziť objednávku v náhľade na obrazovku - objednávka sa zobrazí v náhľade na obrazovke, je potrebné ju uložiť a poslať elektronickou poštou (v prípade, že počítač nie je pripojený k internetu).
2. Úhrada poplatku za licenciu
Po vytvorení objednávky je potrebné na základe doručenej výzvy uhradiť poplatok za multilicenciu na bankový účet. V odôvodnených prípadoch (napr. počas víkendu) je možné uhradiť poplatok za licenciu aj bez výzvy na nasledujúci bankový účet:
Fio banka, a. s., pobočka zahraničnej banky
Č. ú.: 2600893411/8330
IBAN: SK26 8330 0000 0026 0089 3411
BIC (SWIFT): FIOZSKBAXXX
Variabilný symbol: IČO firmy
3. Aktivácia multilicencie
Po uhradení poplatku vám bude zaslaný hardvérový kľúč, na ktorom bude uložená aktivovaná multilicencia pre vašu firmu. V prípade, že hardvérový kľúč už vlastníte, multilicencia sa na ňom aktivuje automaticky za predpokladu, že hardvérový kľúč bude zapojený do počítača pripojeného k internetu. Ak počítač pripojený k internetu nie je, aktiváciu je možné vykonať manuálnym zadaním aktivačného kódu v ponuke Servis, Licenčné práva po stlačení tlačidla Aktivovať. Po dokončení aktivácie sa multilicencia pridá a zobrazí vo formulári Licenčné práva.
Príbuzné témy