V tejto téme Pomocníka je uvedený postup, ako objednať licenciu systému OBERON pre jednu firmu, ako aj postup objednania multilicencie pre účtovnú firmu.
Základné informácie
- Na používanie systému OBERON sa zakupujú tzv. ročné licencie. Licencie sa zakupujú na účtovné obdobie, spravidla na kalendárny rok.
- Zakúpením licencie na daný rok používateľ získa právo pracovať v tomto období bez ohľadu na čas, kedy tak bude robiť. Platnosť licencie neskončí 31.12. daného roka, ale pracovať v príslušnom období bude možné neobmedzene aj v nasledujúcich kalendárnych rokoch.
Postup objednania licencie pre jednu firmu
Pred samotným objednaním je potrebné mať nainštalovaný systém OBERON a vytvorenú databázu firmy.
1. Vytvorenie objednávky
Objednávka licencie sa vytvára v ponuke Servis, Licenčné práva stlačením tlačidla Objednať (ponuka je dostupná len pre používateľov s príznakom Administrátor). Otvorí sa sprievodca, v ktorom je potrebné zadať nasledujúce údaje:
- druh licencie - pre jednu firmu (multilicencia je určená pre účtovnú firmu, ktorej bude dovolené spracovávať účtovníctvo, resp. mzdy pre neobmedzený počet firiem);
- fakturačné údaje - skontrolujte správnosť fakturačných údajov (zobrazené údaje je možné zmeniť v ponuke Firma, Údaje o firme). Ak sa fakturačné údaje líšia od adresy firmy, v ďalšom kroku môžete zadať iné fakturačné údaje, ktoré sa použijú na vystavenie faktúry;
- kontaktná osoba - zadajte údaje kontaktnej osoby, ktorá objednávku vybavuje. Pozornosť venujte hlavne e-mailovej adrese, pretože na ňu bude doručená výzva na úhradu poplatku za licenciu;
- účtovné obdobie - vyberte účtovné obdobie, na ktoré si chcete objednať licenciu, viac v téme Zmena spracovávaného obdobia;
- moduly - pomocou tlačidla Upraviť vyberte moduly, ktoré bude účtovná jednotka využívať;
- počet používateľov - zadajte počet súčasne prihlásených používateľov (počítačov) v sieti, t. j. na koľkých počítačoch sa bude v OBERON-e súčasne pracovať.
Vygeneruje sa objednávací kód, ktorý je potrebné zaslať firme EXALOGIC:
- Pripojiť sa na server EXALOGIC (odporúčaný spôsob) - pri výbere tejto možnosti sa objednávka odošle automaticky prostredníctvom internetu (najjednoduchší a najrýchlejší spôsob zaslania objednávky);
- Zobraziť objednávku v náhľade na obrazovke - objednávka sa zobrazí v náhľade na obrazovke, je potrebné ju uložiť a poslať elektronickou poštou (v prípade, že počítač nie je pripojený k internetu).
Celková cena za licenciu systému OBERON je
vždy súčtom Základnej ceny, Ceny za moduly a
Ceny za súčasne prihlásených používateľov, prípadne ceny za ďalšie voliteľné položky (napr. za pobočku, za službu
OBERON Link a pod.). Bližšie informácie získate v téme
Cenník - licencie OBERON.
2. Úhrada poplatku za licenciu
Po vytvorení objednávky bude systém OBERON pracovať v rámci tzv. trial licencie. Trial licencia je časovo obmedzená, štandardne na obdobie 15 dní. Počas týchto dní je potrebné na základe doručenej výzvy uhradiť poplatok za licenciu na bankový účet. V odôvodnených prípadoch (napr. počas víkendu) je možné uhradiť poplatok za licenciu aj bez výzvy na nasledujúci bankový účet:
Fio banka, a. s., pobočka zahraničnej banky
Č. ú.: 2600893411/8330
IBAN: SK26 8330 0000 0026 0089 3411
BIC (SWIFT): FIOZSKBAXXX
Variabilný symbol: IČO firmy
|
- V jednom účtovnom období (od 1.1. do 31.12.) je možné pracovať v rámci tzv. trial licencie len raz. Príklad: Ak si účtovná jednotka objedná licenciu napr. v januári, získa trial licenciu, v rámci ktorej môže pracovať a má 15 dní na to, aby uhradila poplatok za licenciu. Ak sa však táto účtovná jednotka rozhodne objednať licenciu na ďalšie účtovné obdobie v predstihu ešte v tom istom roku (napr. v decembri), trial licenciu už nezíska. Aby účtovná jednotka opätovne získala trial licenciu, je potrebné, aby si objednala licenciu až v nasledujúcom účtovnom období (po 1.1.). Podrobné informácie o fungovaní trial licencie získate v Obchodných podmienkach.
- Ďalším prípadom je rozšírenie licencie. Príklad: Ak si účtovná jednotka objedná v danom účtovnom období (napr. v januári) licenciu typu Mini, získa trial licenciu. Ak si však neskôr v tom istom roku (napr. v septembri) rozšíri licenciu na typ Štandard, trial licenciu už nezíska.
|
3. Aktivácia licencie
Po uhradení poplatku vám bude licencia aktivovaná automaticky. Ak nie je počítač pripojený k internetu, aktiváciu je možné vykonať manuálnym zadaním aktivačného kódu v ponuke Servis, Licenčné práva po stlačení tlačidla Aktivovať. Po dokončení aktivácie sa licencia pridá a zobrazí vo formulári Licenčné práva.
Postup objednania multilicencie pre účtovnú firmu
Pred samotným objednaním je potrebné mať nainštalovaný systém OBERON a vytvorenú databázu firmy.
1. Vytvorenie objednávky
Objednávka multilicencie sa vytvára v ponuke Servis, Licenčné práva (ponuka je dostupná len pre používateľov s príznakom Administrátor). V rozbaľovacom zozname Hardvérový kľúč je najskôr potrebné zvoliť jednu z nasledujúcich možností:
- Bez hardvérového kľúča - vyberá sa pri prvotnom objednaní multilicencie. Po výbere tejto možnosti bude účtovnej jednotke zaslaný pamäťový kľúč (USB disk, kľúč) už obsahujúci multilicenciu na vybrané obdobie.
- Automaticky detegovať - vyberá sa pri druhom a ďalšom objednaní multilicencie, keď účtovná jednotka už hardvérový kľúč vlastní. V procese objednávky bude na pokyn sprievodcu potrebné tento kľúč vložiť do portu počítača, z ktorého sa objednávka odosiela.
- Predvolený disk 'K' - vyberá sa za rovnakých podmienok, ako v predchádzajúcom bode, rozdiel je v nastavení hardvérového kľúča v systéme Windows pod písmenom jednotky K (kvôli rýchlejšej detekcii). Postup nastavenia hardvérového kľúča na disk K je dostupný v téme Hardvérové a softvérové požiadavky.
Na objednanie multilicencie stlačte tlačidlo Objednať. Otvorí sa sprievodca, v ktorom je potrebné zadať nasledujúce údaje:
- druh licencie - multilicencia - je určená pre účtovnú firmu, ktorej bude dovolené spracovávať účtovníctvo a mzdy pre neobmedzený počet firiem;
- hardvérový kľúč - USB disk, kľúč (pozri vyššie);
- fakturačné údaje - skontrolujte správnosť fakturačných údajov;
- kontaktná osoba - zadajte údaje kontaktnej osoby, ktorá objednávku vybavuje. Pozornosť venujte hlavne e-mailovej adrese, pretože na ňu bude doručená výzva na úhradu poplatku za licenciu;
- účtovné obdobie - vyberte účtovné obdobie, pre ktoré si chcete objednať licenciu, viac v téme Zmena spracovávaného obdobia;
- moduly - pomocou tlačidla Upraviť vyberte moduly, ktoré bude účtovná jednotka využívať (Účtovníctvo, Mzdy a dochádzka alebo oboje). V prípade objednávky hardvérového kľúča zadajte počet hardvérových kľúčov.
Vygeneruje sa objednávací kód, ktorý je potrebné zaslať firme EXALOGIC:
- Pripojiť sa na server EXALOGIC (odporúčaný spôsob) - pri výbere tejto možnosti sa objednávka odošle automaticky prostredníctvom internetu (najjednoduchší a najrýchlejší spôsob zaslania objednávky);
- Zobraziť objednávku v náhľade na obrazovku - objednávka sa zobrazí v náhľade na obrazovke, je potrebné ju uložiť a poslať elektronickou poštou (v prípade, že počítač nie je pripojený k internetu).
2. Úhrada poplatku za licenciu
Po vytvorení objednávky je potrebné na základe doručenej výzvy uhradiť poplatok za multilicenciu na bankový účet. V odôvodnených prípadoch (napr. počas víkendu) je možné uhradiť poplatok za licenciu aj bez výzvy na nasledujúci bankový účet:
Fio banka, a. s., pobočka zahraničnej banky
Č. ú.: 2600893411/8330
IBAN: SK26 8330 0000 0026 0089 3411
BIC (SWIFT): FIOZSKBAXXX
Variabilný symbol: IČO firmy
3. Aktivácia multilicencie
Po uhradení poplatku vám bude zaslaný hardvérový kľúč, na ktorom bude uložená aktivovaná multilicencia pre vašu firmu. V prípade, že hardvérový kľúč už vlastníte, multilicencia sa na ňom aktivuje automaticky za predpokladu, že hardvérový kľúč bude zapojený do počítača pripojeného k internetu. Ak počítač pripojený k internetu nie je, aktiváciu je možné vykonať manuálnym zadaním aktivačného kódu v ponuke Servis, Licenčné práva po stlačení tlačidla Aktivovať. Po dokončení aktivácie sa multilicencia pridá a zobrazí vo formulári Licenčné práva.
Príbuzné témy