Táto téma Pomocníka obsahuje informácie o možnostiach expedície tovaru v systéme OBERON.
Základné informácie
- Systém OBERON umožňuje zadať (evidovať) údaje potrebné na správnu expedíciu tovaru zo skladu, a to v nasledujúcich evidenciách: Objednávky prijaté, Výdajky, Kniha pohľadávok. Funkciu využijú tie účtovné jednotky, ktoré odosielajú tovar spotrebiteľom (spravidla internetové obchody) a potrebujú buď vytvárať objednávky prepravy pre kuriérov, alebo pripravovať tovar na expedíciu v prípade jeho doručovania vlastnou dopravou. Podľa zadaných údajov možno jednoduchšie objednať prepravcu, a to najmä vytlačiť expedičné lístky.
- Údaje potrebné na expedíciu tovaru možno zaevidovať:
- priamo v príslušných dokladových formulároch (Objednávka prijatá, Výdajka, Pohľadávka) v záložke Doprava, Expedícia,
- pomocou mobilnej aplikácie ASTON - aplikácia umožňuje evidovať údaje potrebné na expedíciu v prijatých objednávkach a vo výdajkách. Skladník priamo v sklade tovar vyskladní a pomocou aplikácie zadá údaje na expedíciu (počet balíkov, typ balíka, celkovú hmotnosť, rozmery atď.). Zadané údaje sa automaticky prenesú do OBERON-u.
- Po zadaní údajov na expedíciu tovaru možno v príslušnej knihe vytlačiť Súhrn balíkov pripravených na expedíciu.
- Tlač expedičných lístkov možno realizovať pomocou externej webovej aplikácie Chameleoon.
Príbuzné témy