Táto téma Pomocníka je venovaná položke Typy stavov prijatých objednávok v ponuke Fakturácia programu OBERON - Agenda firmy.
Ikona | Názov stavu | Popis stavu | Okamih automatickej zmeny | Poznámka |
---|---|---|---|---|
Nová ponuka |
Ponuka zaslaná zákazníkovi (ešte nepotvrdená) |
|||
Akceptovaná ponuka |
Zákazník akceptoval ponuku |
|||
Z ponuky objednávka |
Z ponuky bola vytvorená objednávka |
Zmena nastane pri vytvorení objednávky z ponuky. | ||
Zamietnutá ponuka |
Zákazník neakceptoval ponuku |
|||
Nová objednávka (čaká sa na platbu) |
Nová objednávka, pri ktorej sa vyžaduje platba vopred |
Nový stav objednávky, keď sa vyžaduje platba vopred, napr. zákazník platí bankovým prevodom. Takéto objednávky systém OBERON ignoruje a nezahŕňa ich medzi reálne objednané (alebo rezervované) množstvá - zahrnie ich až vtedy, keď sa stav zmení na Nová objednávka (uhradená). |
Zápis úhrady do objednávky je možné pri bankovom prevode aj automaticky pomocou spracovania bankových výpisov. |
|
Nová objednávka |
Nová objednávka |
Predvolený stav objednávky. |
|
|
Od nasledujúceho stavu (Nová objednávka (uhradená)) sa objednávka považuje z hľadiska evidencie zásob za platnú. | ||||
Nová objednávka (uhradená) |
Objednávka bola uhradená |
Nastane pri automatickom spracovaní bankových výpisov a zapísaní úhrady do objednávky. | ||
Potrebné objednať |
Tovar nie je na sklade, je ho potrebné objednať u dodávateľa |
Daný stav navrhuje systém OBERON vtedy, keď niektorý tovar na objednávke nie je na sklade a ani na inom sklade účtovnej jednotky. Objednávky v tomto stave sú zahrnuté do automatickej tvorby vydaných objednávok. | ||
Objednané u dodávateľa |
Tovar nie je na sklade, bol objednaný u dodávateľa |
Nastane automaticky pri automatickej tvorbe vydaných objednávok (ak bol daný tovar zahrnutý do vydanej objednávky). | ||
Previesť z iného skladu |
Tovar je potrebné previesť z iného skladu |
Daný stav navrhuje systém OBERON vtedy, keď niektorý tovar na objednávke nie je na aktuálnom sklade, nachádza sa však na inom sklade účtovnej jednotky. | ||
Do výroby |
Tovar je potrebné vyrobiť |
Používateľ môže nastaviť tento stav manuálne, ak je v objednávke tovar, ktorý vyrába účtovná jednotka. |
||
Očakávané dodanie |
Tovar nie je na sklade, dodávateľ potvrdil dodanie |
Používateľ môže nastaviť tento stav manuálne, ak mu jeho dodávateľ potvrdí dodanie daného tovaru. |
||
Potrebné vyskladniť |
Tovar je na sklade pripravený na vyskladnenie |
Nastane automaticky po vložení objednávky do dokladu (výdajky, faktúry, pokladničného dokladu), pričom všetok objednaný tovar je na sklade (je ho možné vyskladniť a dodať). Objednávky v tomto stave je možné fyzicky vyskladniť pomocou aplikácie ASTON. |
Tento stav nemusí používať každá účtovná jednotka - vtedy je však potrebné v stavoch objednávok nastaviť, ktorý iný stav sa má použiť, môže to byť napr. Vybavená. |
|
Čiastočne dodaná |
Tovar bude dodaný len čiastočne. |
Nastane automaticky po vložení objednávky do dokladu (výdajky, faktúry, pokladničného dokladu), pričom bolo dodanie upravené, napr. pre nedostatok množstva na sklade. Objednávky v tomto stave je možné fyzicky vyskladniť pomocou aplikácie ASTON. |
Pre objednávky v tomto stave odporúčame využiť možnosť automaticky túto objednávku uzatvoriť a vytvoriť novú z len nedodaných množstiev (možnosť Uzatvoriť a vytvoriť z nedodaných množstiev novú).
|
|
Od predchádzajúceho stavu (Čiastočne dodaná) sa objednávka z hľadiska evidencie zásob považuje za uzatvorenú. | ||||
Pripravené na odoslanie |
Tovar bol vyskladnený, je ho potrebné odoslať |
Nastáva automaticky pri vyskladnení tovaru, napr. na mobilnej aplikácii ASTON. |
Používateľ môže nastaviť tento stav aj manuálne (spravidla po jeho vyskladnení). |
|
Odoslaná |
Tovar bol odoslaný, očakáva sa doručenie zákazníkovi |
Nastavuje sa manuálne po fyzickom odoslaní tovaru (prebratí zásielkovou službou). |
||
Vybavená |
Tovar bol doručený zákazníkovi |
Nastavuje sa manuálne po fyzickom odoslaní tovaru, prípadne po potvrdení doručenia (pri sledovaní zásielok). |
||
Očakávané vrátenie |
Vrátenie tovaru, prípadne obalov z predaných tovarov. |
Objednávke sa tento stav automaticky nastaví vtedy, keď obsahuje len záporné položky. Tento stav možno použiť v prípadoch, keď je potrebné evidovať vrátenie tovaru, prípadne obalov z predaných tovarov (napr. paliet, prepraviek, sudov a pod.). |
Nastavuje sa automaticky, ak objednávka obsahuje len záporné položky. Ak nebude tento stav definovaný, takejto objednávke sa automaticky nastaví stav Vybavená. |
|
Zrušená |
Zrušená objednávka zo strany zákazníka |
Nastavuje sa manuálne - napr. tovar nie je možné dodať. |
||
Zamietnutá |
Zrušená objednávka zo strany e-shopu |
Nastavuje sa manuálne - napr. zákazník neuhradil tovar vopred. |