V tejto téme Pomocníka je uvedený postup vytvorenia objednávky v systéme OBERON.
Základné informácie
- Objednávku vydanú je možné v systéme OBERON vystaviť manuálne podľa postupu uvedeného v tejto téme, prípadne automaticky. Bližšie informácie o automatickom vystavovaní objednávok získate v téme Automatická tvorba objednávok.
- Objednávky prijaté a ponuky sa vytvárajú v ponuke Fakturácia, Objednávky prijaté - v sprievodcovi zvoľte typ dokladu Objednávka, resp. Ponuka. Tu sa vytvárajú aj rezervácie tovaru.
Postup vystavenia objednávky vydanej
- V ponuke Fakturácia zvoľte položku Objednávky vydané.
- V otvorenej evidencii stlačte tlačidlo Nový, otvorí sa sprievodca Nová vydaná objednávka.
- Vyberte spôsob vytvorenia dokladu, prevádzku (v prípade členenia na prevádzky), typ dokladu, zadajte dátum, číslo dokladu a zvoľte, či sa má objednávka vytvoriť s cenami alebo bez cien.
- V ďalšom kroku vyberte, resp. zadajte obchodného partnera. Obchodného partnera je možné vyhľadať na internete podľa názvu alebo podľa IČO.
- Stlačením tlačidla Dokončiť sa otvorí formulár Objednávka vydaná.
- Pridať novú položku do dokladu je možné v záložke Položky dokladu, tlačidlo Nový. Položky dokladu môžu byť skladové (skladové karty) alebo neskladové (označené ikonou ). Stlačením tlačidla , ktoré sa nachádza za názvom neskladovej položky dokladu, je možné otvoriť Zoznam neskladových položiek (číselník), ktorý slúži na rýchlejšie a jednoduchšie zadávanie často sa opakujúcich položiek dokladu. Funkcie na prácu s položkami dokladu sú dostupné po stlačení tlačidla Možnosti (napr. zadávanie zľavy).
- V záložke Doprava vyplňte potrebné údaje o doprave (údaje o spôsobe dopravy, nakládke, vykládke). Podľa potreby zadajte text pred, resp. za položkami. Najčastejšie používané texty v objednávkach (pred položkami, za položkami atď.) je možné preddefinovať, prípadne už zadané texty upravovať alebo mazať. Viac informácií v téme Texty dokladov.
- Zápis údajov potvrďte stlačením tlačidla OK. Do knihy vydaných objednávok sa uloží nová vydaná objednávka.
Prijatým objednávkam je možné priradiť stav, ktorý vyjadruje, v akej fáze vybavenia sa prijatá objednávka nachádza. V záložke História stavov stlačte tlačidlo Nový a vyberte príslušný stav. Sem sa uloží záznam aj pri každej zmene stavu prijatej objednávky, či už manuálnej alebo automatickej. Bližšie informácie získate v téme Typy stavov prijatých objednávok.
Príbuzné témy