Táto téma Pomocníka obsahuje informácie o sledovaní pripravenosti tovaru v sklade, ako aj postup zápisu množstva pripraveného tovaru v systéme OBERON. Funkcia sa používa v prípade, že účtovná jednotka pri vybavení prijatej objednávky postupuje tak, že na základe objednávky prijatej sa tovar fyzicky v sklade pripraví na vyskladnenie a až následne sa objednávka vloží do dokladu (výdajky, faktúry, pokladničného dokladu). Tento postup má výhodu v tom, že sa najprv fyzicky overí dostupnosť množstva v sklade a až potom sa vytvorí doklad. Tým možno predísť opravám dokladov, ak sa po ich vystavení zistí nedostatočné množstvo tovaru v sklade. Viac informácií o spôsoboch (postupoch) vybavenia prijatej objednávky získate v téme Všeobecne o objednávkach.
Základné informácie
- Sledovanie pripravenosti tovaru v systéme OBERON znamená sledovanie, resp. overenie fyzických množstiev tovarov dostupných v sklade, a tak pripravených na vyskladnenie. V programe OBERON - Agenda firmy sa pripravené množstvo (popri rezervovanom a dodanom množstve) eviduje pri objednávkach prijatých, konkrétne pri danej skladovej položke vo formulári Objednávka prijatá, záložka Položky dokladu.
- Hlavnou výhodou funkcie sledovania pripravenosti tovaru je, že umožňuje overiť množstvo objednaného tovaru v sklade ešte pred tým, ako sa objednávka vloží do výdajky, prípadne do daňového dokladu. To umožní predchádzať zbytočným opravám dokladov po ich vystavení.
- Pripravené množstvo sa zaeviduje podľa reálneho množstva danej položky v sklade. Môžu pritom nastať tieto situácie:
- v sklade je dostupné rovnaké alebo vyššie množstvo ako objednané - v tom prípade sa zaznačí rovnaké pripravené množstvo ako objednané,
- v sklade je dostupné menšie množstvo ako objednané (napr. v dôsledku manka, poškodenia a pod.) - vtedy sa zaeviduje toto (menšie) množstvo,
- v sklade nie je žiadne množstvo danej položky - zaznačí sa nulové množstvo (0). Je dôležité zaznačiť 0, pretože pri nezaznačení žiadneho množstva (ak sa ponechá pole prázdne) sa pri následnom vložení objednávky do výdajky vyskladní celé objednané množstvo danej položky.
- Podľa reálneho stavu množstva danej položky v sklade sa následne účtovná jednotka rozhodne, ako sa bude s danou objednávkou ďalej pracovať, napr. sa vybaví len čiastočne (čiastočne dodaná).
- Na zaevidovanie pripraveného množstva možno použiť aj mobilnú aplikáciu ASTON - mobilný skladník. Použitie mobilnej aplikácie ASTON výrazným spôsobom uľahčuje a zrýchľuje prácu s tovarom v sklade. Viac informácií získate v téme ASTON - sledovanie pripravenosti tovaru.
Postup zápisu pripraveného množstva
- V ponuke Fakturácia, Objednávky prijaté vyberte konkrétnu objednávku a stlačte tlačidlo Opraviť.
- V záložke Položky zvoľte položku, pri ktorej chcete zaevidovať pripravené množstvo, a stlačte tlačidlo Oprava.
- Otvorí sa formulár Nová položka dokladu, v ktorom do poľa Množstvo pripravené zadajte množstvo danej položky, ktoré je v sklade pripravené na vyskladnenie.
- Stlačením tlačidla OK sa pripravené množstvo tovaru uloží.
Príbuzné témy