Táto téma Pomocníka popisuje možnosti sledovania naskladnenosti tovaru v systéme OBERON, a to priamo v sklade pomocou aplikácie ASTON - mobilný skladník. Sledovanie v tomto prípade znamená evidenciu množstiev tovarov fyzicky prijatých do skladu. Viac informácií o možnostiach sledovania naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru v systéme OBERON získate v téme Sledovanie naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru.
Základné informácie
- Okrem vytvárania príjemiek priamo v teréne aplikácia ASTON - mobilný skladník umožňuje aj sledovať naskladnenosť tovaru v sklade.
- Aplikácia ASTON - mobilný skladník je určená pre mobilné zariadenia (terminály, smartfóny, tablety) s operačným systémom Android a iOS a možno ju používať výhradne s programom OBERON - Agenda firmy. Viac informácií získate v téme Aplikácia ASTON.
- Sledovanie naskladnenosti tovaru znamená sledovanie, resp. evidenciu fyzických množstiev tovarov prijatých do skladu.
- Sledovanie naskladnenosti, resp. vyskladnenosti tovaru je možné v OBERON-e nastaviť pre každý sklad osobitne, pričom v konkrétnom sklade je možné sledovať napríklad len naskladnenosť.
- Naskladňovať a vyskladňovať tovar je možné aj v programe OBERON - Agenda firmy pomocou funkcie Zmena stavu vyskladnenia výdajky/naskladnenia príjemky (ponuka Sklad, Výdajky/Príjemky) - viac informácií je možné získať v téme Sledovanie naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru. Použitie mobilnej aplikácie ASTON - mobilný skladník však výrazným spôsobom uľahčuje a zrýchľuje prácu s tovarom v sklade.
- Aplikácia ASTON komunikuje so systémom OBERON na základe automatickej úlohy typu WebServices API - OBERON 2G, t. j. webových služieb. Aplikácia ASTON v rámci komunikácie predstavuje klienta webovej služby. Bližšie informácie o nastavení komunikácie so systémom OBERON získate v téme Aplikácia ASTON - inštalácia.
Obrázok č. 1: Sledovanie naskladnenosti tovaru v aplikácii
Sledovanie naskladnenosti tovaru s aplikáciou ASTON
- V programe OBERON - Agenda firmy v ponuke Sklad, Sklady v sklade, v ktorom chcete sledovať (evidovať) naskladnenosť tovaru, v záložke Doplňujúce údaje začiarknite možnosť Evidovať stav naskladnenia.
- V aplikácii ASTON v hlavnej ponuke klepnutím vyberte položku Príjemky. Zobrazí sa zoznam príjemiek, z ktorého vyberte konkrétnu príjemku. V príjemke v záložke Položky klepnite na ikonu vpravo hore na aktiváciu režimu naskladnenia.
- Klepnite na položku, ktorú chcete naskladniť. Položka sa označí ikonou , pričom sa naskladní celkové množstvo danej položky. V prípade, že chcete zrušiť naskladnenie už naskladnenej položky, potiahnite danú položku prstom doprava a klepnite na ikonu na zrušenie naskladnenia.
- Na prípadnú úpravu množstva naskladnenej položky potiahnite danú položku prstom doprava. Klepnite na ikonu - otvorí sa okno, v ktorom upravte množstvo danej položky, ktoré chcete naskladniť a klepnite na NASKLADNIŤ. V okne môžete množstvo danej položky upraviť aj priamo v príjemke a následne ho naskladniť - v tom prípade upravte množstvo a klepnite na UPRAVIŤ A NASKLADNIŤ. Následne je však potrebné danú príjemku opätovne odoslať do OBERON-u (klepnutím na ikonu ).
- Pri naskladnení položky môžu nastať nasledujúce situácie:
- zadané množstvo na naskladnenie je rovnaké ako množstvo v položke - v tom prípade sa položka označí ikonou symbolizujúcou úplné naskladnenie danej položky,
- zadané množstvo na naskladnenie je nižšie alebo vyššie ako množstvo v položke - položka sa označí ikonou symbolizujúcou nižšie alebo vyššie naskladnenie danej položky,
- zadané množstvo na naskladnenie je nulové - položka sa označí ikonou symbolizujúcou nenaskladnenie danej položky.
- V zozname položiek je možné vyhľadávať podľa názvu alebo čísla.
- V zozname príjemiek je stav naskladnenosti jednotlivých príjemiek symbolizovaný týmito ikonami:
- ikona symbolizujúca nenaskladnenie tovaru - v príjemke nie je naskladnená ani jedna položka,
- ikona symbolizujúca čiastočné naskladnenie tovaru - v príjemke nie sú naskladnené len niektoré položky alebo je naskladnené vyššie množstvo niektorej položky ako je evidované v príjemke,
- ikona symbolizujúca naskladnenie tovaru - v príjemke sú naskladnené všetky položky.
Výhody aplikácie
Mobilná aplikácia ASTON – mobilný skladník sa vyznačuje celým radom predností:
- Hlavnou výhodou, z ktorej vyplývajú aj ďalšie prednosti aplikácie je, že so systémom OBERON komunikuje on-line, čo zabezpečuje, že sa údaje na oboch stranách (v aplikácii a v OBERON-e) aktualizujú v reálnom čase.
- V aplikácii sú vždy k dispozícii aktuálne ceny a množstvá.
- Aplikácia podporuje rozšírenú cenotvorbu, a to v plnom rozsahu (akciové ceny, zmluvné ceny atď.).
- Aplikácia overuje aktuálny stav kredit limitu (neuhradených faktúr).
- Odpadá potreba akejkoľvek synchronizácie údajov - ich prenos sa realizuje automaticky na pozadí.
- Nie je potrebný manuálny export a import údajov.
Príbuzné témy