Táto téma Pomocníka je venovaná problémom, ktoré môžu vzniknúť pri zaevidovaní (tlači) pokladničného dokladu na Pokladnici OBERON.
Bežné chybové hlásenia
- Hlásenie o chýbajúcej licencii - aby účtovná jednotka mohla evidovať (tlačiť) pokladničné doklady, musí mať pre dané účtovné obdobie (kalendárny rok) zakúpenú a aktivovanú licenciu na modul Pokladnica OBERON. Viac informácií získate v téme Ako objednať OBERON.
- Chybové hlásenia pri kontrole (validácii) dokladu pri jeho zaevidovaní (tlači) - tieto chyby je spravidla možné odstrániť opravou dokladu a opätovným pokusom o jeho zaevidovanie (tlač).
- Chybové hlásenia z fiškálneho zariadenia - pri zaevidovaní (tlači) dokladu sa kontroluje stav fiškálneho zariadenia. Ak nie je zariadenie pripravené zaevidovať (vytlačiť) doklad, zobrazí sa chybové hlásenie generované fiškálnym zariadením, napr. v tlačiarni chýba papier, autentifikačné údaje stratili platnosť, CHDÚ je zaplnené a pod. V takýchto prípadoch je potrebné postupovať podľa dokumentácie k fiškálnemu zariadeniu, resp. obsluha pokladnice by mala kontaktovať svojho servisného technika, resp. dodávateľa pokladničného riešenia.
- Chybové hlásenia z modulu Pokladnica OBERON - tieto hlásenia generuje systém OBERON (modul Pokladnica OBERON), napr. chyba pri uložení dokladu do databázy (z dôvodu výpadku počítačovej siete, v prípade cloudu pri výpadku internetového pripojenia a pod.). Riešenie problému závisí od jeho povahy, obsluha pokladnice by mala kontaktovať svojho servisného technika, resp. dodávateľa pokladničného riešenia.
Chybové hlásenia, keď fiškálne zariadenia neodpovedá
Tento typ chybových hlásení vzniká vtedy, keď pri požiadavke systému OBERON fiškálne zariadenie v požadovanom čase neodpovedá (timeout).
-
Chybové hlásenie pri zaevidovaní (tlači) dokladu - ak sa pri tlači dokladu zobrazí chybové hlásenie typu timeout, môžu nastať tieto situácie:
- doklad sa vytlačil, resp. začal tlačiť - takýto doklad (aj keď nebol kompletne vytlačený), možno považovať za zaevidovaný vo fiškálnom zariadení (CHDÚ), a teda aj v systéme eKasa. Po zobrazení chybového hlásenia je potrebné hlásenie potvrdiť a doklad dať opätovne zaevidovať (vytlačiť). Vtedy sa už doklad nebude opätovne evidovať (tlačiť), len sa neuzatvorený doklad na Pokladnici OBERON uzatvorí. Ak doklad nebol kompletne vytlačený a zákazník ho požaduje, je potrebné doklad vystornovať a opätovne zaevidovať (vytlačiť).
- doklad sa nezačal tlačiť - v tomto prípade nie je zrejmé, či bol doklad vo fiškálnom zariadení (CHDÚ) zaevidovaný, alebo nie. Pri fiškálnej tlačiarni eKasa PANDORA a pri fiškálnych zariadeniach FiskalPRO a BOWA (t. j. pri zariadeniach, ktoré umožňujú načítať daný doklad z CHDÚ) je potrebné doklad opätovne zaevidovať (vytlačiť) - vtedy sa automaticky aktivuje funkcia automatického overenia zaevidovania dokladu vo fiškálnom zariadení (CHDÚ). Ak bol doklad vo fiškálnom zariadení (CHDÚ) zaevidovaný, v Pokladnici OBERON sa uzatvorí, ak nebol, opätovne sa zaeviduje (vytlačí). Pri ostatných fiškálnych zariadeniach je potrebné zistiť, či bol doklad zaevidovaný, a to vytlačením informatívnej (priebežnej) uzávierky z fiškálneho zariadenia a kontrolou hotovosti v Pokladnici OBERON (tlačidlo Obraty pokladnice). Doklad je potrebné nanovo zaevidovať (vytlačiť), pričom obsluha na základe daného zistenia zvolí, či daný doklad len v Pokladnici OBERON uzatvorí, alebo ho dá nanovo zaevidovať (vytlačiť).
- S dokladom nie je možné pracovať (názov účtu je zobrazený červenou farbou) - červená farba informuje o probléme pri zaevidovaní (tlači) dokladu. Ak nebolo možné doklad opätovne zaevidovať (vytlačiť), možno v Pokladnici OBERON použiť funkciu Odstránenie príznaku o vykonávaní zaevidovania dokladu (tlačidlo Ďalšie možnosti - pozri tému Pokladnica OBERON). Problém môže byť signalizovaný napr. takýmto hlásením: Položku nie je možné upraviť, pretože tento doklad už mohol byť do fiškálneho zariadenia zaslaný a teda zaevidovaný. Pokúste sa doklad opätovne zaevidovať (vytlačiť) - vtedy sa automaticky overí, či predchádzajúce zaevidovanie bolo korektné.
Príbuzné témy